Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35-vuotiaana ja sitä vanhempana ensimmäisen lapsen saaneet

Vierailija
22.11.2020 |

Alkoiko raskaus luomusti/helposti, vai jouduitteko esim. turvautumaan hoitoihin? Meillä haaveissa yksi lapsi ja täytän pian 35v, hieman hirvittää kun lukee kuinka kauan monet itseäni nuoremmatkin ovat joutuneet yrittämään ennen mahdollista tärppiä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi huono tuuri, yli 2v yritystä ja vihdoin toisella koeputkihedelmöityksellä tärppäsi. Itse olin tuolloin 35v, aloitettiin yrittäminen kun olin 32. Mitään vikaa ei tutkimuksissa löytynyt kummastakaan. Oman kokemuksen perusteella voin sanoa, ettei kannata lykätä lapsen hankkimista jos sellaisen mielii saada.

Vierailija
2/15 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi luomusti, mutta ovulaatiolaskuria oli pakko käyttää. Vajaa vuosi meni, synnytin 36 v.

Muuten kaikki ihan tosi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi luomusti, synnytin 38-vuotiaana. Kyseessä oli vahinko-/yllätysraskaus, ei ilmeisesti hirveän tavallista tämän ikäisillä joilla ei ennestään ole lapsia.

Vierailija
4/15 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritettiin yli 2 v. Mitään syytä ei tutkimuksissa löytynyt, mutta sain hormonilääkityksen munasolun irtoamiseen. 2kk ja olin raskaana. Olin 35 kun lapsi syntyi -ja uudestaan luomusti raskaana ennenkuin lapsi oli 3kk. Vuosi ikäeroa, enää ei ole lapsia tilauksessa.

Vierailija
5/15 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yritettiin yli vuosi ennen kuin tärppäsi. Loppuvaiheessa olivat kaikki vippaskonstit, kuten foolihappo, ovulaatiotestit ja greippimehu käytössä. Raskaus alkoi siis kuitenkin luomusti, minä olin tuolloin 36-vuotias.

Vierailija
6/15 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 v. alkoi noin 3 kk yrityksen jälkeen.

Vierailija
7/15 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkoi helposti, ensimmäisestä tai toisesta yrityksestä. Tulin siis raskaaksi 35-vuotiaana, synnytin 36-vuotiaana. Mutta toki jos mietityttää omien munasolujen tilanne, niin käy ihmeessä yksityisellä lääkärillä tarkastamassa asia. Ei ole kallista ja tulee nopeasti tietoa 😊.

Vierailija
8/15 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kumppani valittu niin, ettei hormoniehkäisy sotke kumppanin valintaa?

Vierailija
9/15 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 v, luomusti ekasta kierrosta. Ongelmaton raskaus ja terve, hyväntuulinen poika. Hämmentävän helppoa siis, kai kävi tosi hyvä tuuri!

Vierailija
10/15 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti yritetty lasta mutta ei käytetty ehkäisyä, vuosi meni ennen kuin olin raskaana. Olin 37-vuotias kun synnytin ensimmäisen ja ainoan lapseni.

Vierailija
11/15 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 v vuoden yrityksen jälkeen normaalisti

Vierailija
12/15 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloitettiin yrittäminen kun olin 39v sellaisella mentaliteetilla, että tulee jos on tullakseen (tiedostettiin siis hyvin, että näillä vuosilla raskautuminen on hankalaa). Ei sitten saatu lasta, inseminaatiota kokeiltiin muutamaan otteeseen muttei niin paljon haluttu vauvaa, että koeputkirumbaan oltaisiin lähdetty.

Noissa ikävuosissa yhdelläkin vuodella on merkitystä ja luulen, että on huomattavasti helpompaa saada raskaus luomusti alulle 35-vuotiaana kuin 39-vuotiaana.

Vierailija
13/15 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi suunnittelematta ja synnytin 35-vuotiaana. Olin aiemmin jo luovuttanut munasoluja, ajattelin etten halua omia lapsia.

Raskaus oli helppo, synnytys myös. Lapsi on aivan ihana ja olisin halunnut enemmän lapsia, jos olisin tiennyt sen minkä nyt. Aiemmin luulin että lapsi vaikeuttaa työelämää ja oma elämä päättyy siihen. Oikeasti muillakin on lapsia ja yleensä asiat järjestyvät.

Vierailija
14/15 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 37-vuotias. Lapsi sai alkunsa ovulaatioinduktiolla ja inseminaatiolla, hankin siis lapsen yksin kun en ollut löytänyt miestä ja vauvakuume oli kova. Onneksi tulin vielä raskaaksi <3

Vierailija
15/15 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin luomusti raskaaksi toisella kierrolla 41-vuotiaana. Rasitteena vielä roima ylipaino. Lasta ei erikseen yritetty vaan jätettiin vain ehkäisy pois. Olimme molemmat yllättyneitä mutta toki onnellisia tästä ihmeestä.

Laskettu aika koittaa nyt joulukuussa eli viime metrejä mennään ennen h-hetkeä.

Raskaus on sujunut hyvin vaikka riskisynnyttäjä olenkin.

Elämä osaa joskus yllättää 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän