Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unkari on hieno maa, sanoivatpa kateelliset mitä vain

Vierailija
22.11.2020 |

Tässä ketjussa luetellaan hienoja asioita jotka tulevat unkarista. Aloitan budapestilla. Hieno kaupunki!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maa on hieno ja ansaitsisi jo päästä eroon orbaanista.

Puolan ja Unkarin voisi itse asiassa päästää hetimiten vapaaksi EU:sta kun kerran oikeusvaltioperiaate ei miellytä.

Kumpaakaan ei miellytä oikeusvaltioperiaate mutta EU:n rahat kyllä. 

Todellakin tuollaisilta pitäisi laittaa rahahanat kiinni. 

Vierailija
22/31 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa luetellaan hienoja asioita jotka tulevat unkarista. Aloitan budapestilla. Hieno kaupunki!

Se onkin niitä harvoja postiivisia asioita siinä massa, siellä nimittäin vallassa on oppositio :)

Kuten muissakin Unkarin suurimmissa kaupungeissa. Siellä on sama meininki, kuin USA:ssa ja Suomessakin, eli impivaaralaiset ja muu perähikiän väki kannattaa äärioikeistolaista diktatuuria, kun taas kaupungeissa asuu sivistyneistö, jotka kannattaa demokratiaa ja sivistystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maa on hieno ja ansaitsisi jo päästä eroon orbaanista.

Puolan ja Unkarin voisi itse asiassa päästää hetimiten vapaaksi EU:sta kun kerran oikeusvaltioperiaate ei miellytä.

Noh, eipä se EU itsekään noudata näitä sääntöjä. Mm. No-bail-out-sopimuksen rikkomisesta, ja niinhän se toimin oma pääministerimmekin oikeusvaltioperiaatteen vastaisesti allekirjoittaessaan sen velkasopimuksen toisten maiden puolesta.

Senkö takia täällä koku ilmiantoi tämän ketjun?

Vierailija
24/31 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon olet matkustellut Unkarin maaseudulla, etenkin sen pohjoisosissa? kerro minulle, miltä tyypillinen kauppa siellä näyttää? entä maanteiden kunto? Miten on eläinoikeuksien kanssa? Entä miten kasvatetaan vilja, ihan hevoslannalla, eikö totta? Mitä kuuluu Unkarin romanivähemmistölle, oletko törmännyt heihin?

Minä olen matkustanut Unkarissa ja nimenomaan sen maaseudulla. Elämä siellä on helvettiä sekä ihmisille että eläimille.

Vierailija
25/31 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon olet matkustellut Unkarin maaseudulla, etenkin sen pohjoisosissa? kerro minulle, miltä tyypillinen kauppa siellä näyttää? entä maanteiden kunto? Miten on eläinoikeuksien kanssa? Entä miten kasvatetaan vilja, ihan hevoslannalla, eikö totta? Mitä kuuluu Unkarin romanivähemmistölle, oletko törmännyt heihin?

Minä olen matkustanut Unkarissa ja nimenomaan sen maaseudulla. Elämä siellä on helvettiä sekä ihmisille että eläimille.

Maahan on jaettu budaan ja pestiin, toisella puolella on jo talot esim korjattuja, toisella puolella ränsistyneitä.

Sinne voidaan viedä sitä länsimaista uudistusta mukana. Ja sehän onnistuu, kun ihmiset, jotka sinne muuttavat, vievät mukanaan valuuttaa.

Vierailija
26/31 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus ei vanhentunut kovinkaan nätisti

Vierailija
27/31 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unkarissa on mielettömän kauniita naisten vaateliikkeitä. Ihania leivonnaisia, ihania uimaloita eli SPA: Kauniita taloja, paljon historiaa, upeita alusvaatteita, kenkiä, nahkavaatteita. Kauniit hotellihuoneet huokuu romantiikkaa ja vanhat kunnostetut Jugendtalot tuovat mieleen "ennen vanhaan  " tunteen.

Unkari maana on kehittynyt. Monet suurfirmat ovat laittaneet sinne pääkallopaikan.

Voisin hyvinkin ajatella asua siellä .

Kun hankkii laspsia saa paljon valtion etuja.Esi, Kombiauton kun lapsia on 3 -4. Asuntolainan ilman korkoa.  Tämä osoittaa että ei voida fuskata isoja rahoja kuten täällä Ruotsissa. 

Vierailija
28/31 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budapestin päärautatieaseman lapsiprostituoidut ovat edelleen todella suosittuja. Arvokonservatiiveja keski-ikäisiä oikeistokristittyjä eri puolilta Eurooppaa parveilee siellä aamusta iltaan etsimässä ”nuoria ystäviä”.

Vierailija
29/31 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orban lisäsi lapsilisien määrää,olikoss se kolmanneksella vai peräti kolminkertaiseksi.Lisäksi laittoi hintakaton kaasulle,sähkölle ja vedelle. Sinne muuttaisin kyllä. Hieno maa ja hieno mies tuo Orban.

Eipä tuolla silti tavan duunarin tai lapsiperheen elintaso järin korkea ole. Mene joskus käymään niin saatat yllättyä.

Mitä hienoa sinä koit ja näit unkarissa? Jos saisit tuoda suomeen unkarista yhden asian, mikä se olisi?

Nuoren, nöyrän ja isotissisen naisen.

Vierailija
30/31 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran käynyt. Hemmetin tuhtia ja lihaista ruokaa siellä ainakin syödään. Nättejä vaatteita sai edullisesti.

Parasta oli sikäläisten suhtautuminen suomalaisiin. Ollaan veljeskansaa, sanoivat. Ei alta lipan katsomista kuten harmi kyllä Virossa ja Ruotsissa.

Vierailija
31/31 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin joskus aikoinaan lukioiässä vaihdossa Unkarissa. Maaseudulla.

Onnellisia, mukavia ihmisiä tapasin ja heihin tutustuin.

Tietynlaisen vaikutuksen ja yllätyksen teki se, että yksikin maanviljelijäperhe teki maatyönsä hevosella. Suomessa on ollut traktoreita yleisesti jo 1950 ja 60- luvulta lähtien.

Tuon saman perheen itseni ikäinen tytär osasi kuitenkin matematiikkaa paremmin kuin minä. Siellä on tapana opiskella lukiossa sellaisia matematiikan asioita, joita Suomessa opetetaan vasta yliopistossa.