Kestävyysvaje on seurausta siitä, että veroja on laskettu
koko ajan ihan turhaan. Mun mielestä on todella vähän jos 40 000€ vuodessa tienaava maksaa veroja jopa vain 20-30% siihen nähden mitä veroilla jokainen kansalainen saa. Minä olen maksellut työttömyyskorvauksesta, ja satunnaisista muutaman kympin kokouspalkkioista 18%, mun vuositulot on n. 10 000€, siinä tuo viidenneksen verotus tuntuu suoraan elämässä, mutta jos joskus tienaisin niin että olisin ns. keskituloinen, eli kolme tonnia kuussa, en valittaisi veroista. Rikkaat ihmiset ovat yleensä sitä pihimpiä ja ahneempia mitä enemmän tienaavat, niinhän se vanha sanonta menee että köyhä antaa vähästään, rikas ei mitään.
Kommentit (2)
Kestävyysvajeen syynä on se, että olemassa kaltaisiasi ihmisiä, jotka eivät tuota yhteiseen kassaan yhtään mitään vaan ovat koko ajan ottamassa sieltä etuja itselleen.
Hyvin harvaa huvittaa tehdä töitä sen vuoksi, että toiset sais nauttia oman työn hedelmistä. Liika on vaan liikaa, ja jo nyt verotus on liian kireä. Sen tietää siitä, että pienetkin veronkiristykset pienentää valtiolle veroista tulevaa kertymää. Ihmiset ei kertakaikkiaan suostu enää maksamaan enempää veroja.
Kaiken huipuksi ne, jotka veroja paljon maksavat, joutuvat itse ostamaan käyttämänsä palvelut suurimmaksi osaksi. Palvelut joita veroilla maksetaan ovat yhä enemmän ja enemmän niitten käytössä, jotka eivät yhteiseen kassaan laita ikinä mitään.
Ei kolmen - neljän tonnin tuloilla ole rikas, vaan keskiluokkainen joka juuri ja juuri saa maksettua perheensä kulut.
Vertaapa seuraavaksi ihan euroissa, paljonko vaikkapa tuo 40 000 € tienaava maksaa vuodessa veroja, verrattuna itseesi.