Mikä maistuu mielestäsi parhaimmalta kahvin kanssa?
Suolainen vai makea?
Mulla pitää olla ehdottomasti makeaa kahvin kanssa, esim. suklaahippukakkua tai kiwikakkua.
Suolaiset piiraatkin menee, jos esim kylässä sitä tarjotaan kahvin kanssa.
Mutta itse syön kotona yleensä päiväkahvien kanssa jotain makeaa. :)
Kommentit (23)
Jäätelö on kuin tehty kahvin kanssa nautittavaksi. Kermainen ja kylmä, sopiva kontrasti kuuman ja aromikkaan kahvin kanssa.
Juustoruisleipä. Ei missään nimissä mikään makea, ikinä. Yök. Suklaa ja jäätelö ovat pahimmat. Vihaan sitä kahvin ja makean yhdistelmää, kahvi alkaa maistua niin pahalta. Vieraillessa on ärsyttävää jos tarjolla ei ole mitään suolaista kahvin kanssa, tosin mä en muutenkaan tykkää makeasta.
Tumma suklaa, vaniljajäätelö tai joku ihanan mehevä sämpylä runsailla täytteillä.
Nuuska ehdottomasti. Vaalea, kuivahko saa kivasti kostuketta kahvista. Myös vatsa toimii moisen combon jälkeen moitteetta hetken kuluttua.
Ihan mikä vaan, menee suolaiset siinä kun makeatkin. Mutta ihan pelkkä kahvikin maistuu hyvältä.
Tupakka :/ Tupakoinnin kun lopetin niin jouduin lopettamaan myös kahvin kittaamisen. Niin hyvä yhdistelmä nuo kaksi mielestäni olivat.
Makea, ehdottomasti! Pulla, mieluiten jollain rahka- tms. sösselitäytteellä. Tai jäätelö.
Kylmä suolainen piiras, vaikka kinkkupiiras, tai sitten joku makea pipari. Mä en tykkää juoda kahvia yksinään.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:25"]
tupakka
[/quote]
tämä, valitettavasti
Lopettaisin varmasti kahvin juonnin, jos en saisi syödä kahvin kanssa jotakin makeaa. Toisaalta toimii aika pitkälti myös toisin päin eli makeiden leivonnaisten kanssa keitän aina kahvit. En voisi elää ilman leivonnaiskahveja, ainakin pari kertaa viikossa on saatava! Munkki, pulla tai viineri on kahville paras kaveri, varsinkin jos leivonnainen on täytetty vaniljakreemillä. Myös melkein mikä hyvänsä muu leivonnainen käy paremman puutteessa ja miksei suklaakin :) Jäätelöä ja karkkia sen sijaan en tykkää syödä kahvin kanssa.
Juon vain mutteripannu-espressoa ja ihan paljaaltaan, koska se on niin hyvää (maukasta, täyteläistä). Italiassa olen oppinut laittamaan kuppiin sitruunankuoren palasen ja kun se sitrusöljy liukenee espresson joukkoon kuuman päivän viilenevässä illassa - aivan ihanaa. :)
Pala tummaa suklaata (appelsiini-, merisuola- tai inkiväärisuklaa) tai joku hyvä, pieni pikkuleipä kahvin kanssa ruuan jälkeen.
Tupakka.
Konjakki, armanjakki, jaloviina.
Pullaa/ kahvileipää en syö ollenkaan. Suolainen piiras, voileipä tms. on eräänlainen ateria (esim. lounas tai iltapala), jonka kanssa juon vettä, teetä tai lasin viiniä.
Kuppi kahvia jonka jälkeen on saatava tupakka.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:29"]
Juustoruisleipä. Ei missään nimissä mikään makea, ikinä. Yök. Suklaa ja jäätelö ovat pahimmat. Vihaan sitä kahvin ja makean yhdistelmää, kahvi alkaa maistua niin pahalta. [/quote]
Jee, kohtalotoveri! En voi sietää kahvia ja suklaata yhdessä, ne pilaavat toistensa maut. Erikseen maistuu kyllä molemmat.
Kahvin kanssa parasta on ruisleipä tai kanelipulla.
Päiväkahvin kanssa parasta on ihan tavallinen pulla tai pullataikinapohjalle tehty mustikkapiirakka.
Aamu- ja iltakahvilla juustovoileipää tai -sämpylää ei voita mikään.