Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun työhaastattelussa kysytään hyviä ja huonoja puoliasi, mitä vastaat?

Vierailija
26.03.2014 |

:)

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono puoli on se että olen kova valehtelemaan. Puhun joutavia niin älyttömästi että sekoittaa kaiken. Hyvä puoli on se etten välitä paskan vertaa, mistään.

Vierailija
22/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran kun tätä kysyttiin vastasin että onhan niitä varmasti kaikilla, mutta juuri nyt ei tule mieleen... Oikeasti huonoin puoleni on järkyttävä esiintymisjännitys, joka aiheuttaa huimausta ja pelkään pyörtyväni. Tämä huono puoli on vaan niin huono, että sillä tuskin kovin moneen työ tai opiskelupaikkaan ovet aukeaa. Seuraavana tulee mieleen huono itsetunto. Nyt yritän keksiä jotain vähän parempaa tulevaan haastatteluun.

Esim. Muistan liian hyvin jos olen mokannut jotain

Ps. Olen huono valehtelemaan :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen todella suurta myötähäpeää rekrytoijaa kohtaan, kun kyselee kliseitä.

Vierailija
24/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyynnyn helposti. Minua ärsyttää typeryys ja yleinen aiskuus jo ihan alkujaan. Samoin monen ihmisen selkärangattaomuus. Ei kanneta vastuuta asioista. En tosin tykkää riidellä, joten yritän aina ratkaista nämä ongelmakohdat kun niitä tulee vastaan.

En ole lehmä eikä minulla ole sen hermoja.

Ajattelen paljon, ja toisista jopa liikaa.

Olen suora ja toiset kokee sen hankalaksi. Mutta tykkään nostaa kissan pöydälle

Vierailija
25/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono puoli: En muista mitään, mitä minulle sanotaan. Ulkomuistini on muutenkin hatara.

Tästä seuraava hyvä puoli: Niinpä minun on pakko kirjoittaa kaikki muistiin. Muistiinpanoista on usein sitten ollutkin apua myös muille, kun on pitänyt palauttaa mieleen jotakin aikaa sitten tapahtunutta, tai vaikka siirtää tehtäviä uudelle työntekijälle.

Vierailija
26/35 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä puolia ahkeruus ja halu kehittyä.

Huonona puolena eräänlainen asosiaalisuus; en viihdy tauoilla juoruilemassa.

Itse en esimiehenä palkkaisi tällaista tyyppiä, ensinnäkin juoruilla sanalla on vähän ikävä kaiku ja käyttämällä sitä annat ymmärtää pitävästi itseäsi muita parempina. Toisekseen kun palkkaan uuden ihmisen hän tulee osaksi jo olemassa olevaa hyvin toimivaa tiimiä, joku tympeä epäsosiaalinen tapaus todennäköisesti myrkyttämistä ilmapiiriä eikä sopisi joukkoon.

Voisiko joskus koostaa tiimin meistä epäsosiaalisista ihmisistä vain? Ts. en minä silloin ole epäsosiaalinen, jos pitää työkaverilta kysyä työasioista tai keskustella tilauksen yksityiskohdista asiakkaan kanssa, eli kun olen selkeästi työroolissa. Mutta muu sosiaalisuus ei niin kiinnosta. Jos me olisimme koko porukka samanlaisia niin mehän tultaisiin hyvin toimeen keskenämme.

Vierailija
27/35 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
28/35 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en esimiehenä palkkaisi tällaista tyyppiä, ensinnäkin juoruilla sanalla on vähän ikävä kaiku ja käyttämällä sitä annat ymmärtää pitävästi itseäsi muita parempina. Toisekseen kun palkkaan uuden ihmisen hän tulee osaksi jo olemassa olevaa hyvin toimivaa tiimiä, joku tympeä epäsosiaalinen tapaus todennäköisesti myrkyttämistä ilmapiiriä eikä sopisi joukkoon.

Voisiko joskus koostaa tiimin meistä epäsosiaalisista ihmisistä vain? Ts. en minä silloin ole epäsosiaalinen, jos pitää työkaverilta kysyä työasioista tai keskustella tilauksen yksityiskohdista asiakkaan kanssa, eli kun olen selkeästi työroolissa. Mutta muu sosiaalisuus ei niin kiinnosta. Jos me olisimme

Epäsosiaalisuus tarkoittaa käytöstä, jossa ei välitetä yhteisön normeista eikä muiden ihmisten tunteista. Esimerkiksi vankiloissa on paljon epäsosiaalisen persoonallisuuden omaavia ihmisiä, joista osa ajattelee ihan tosissaan kaikesta psykologin kuntoutuksesta ja papin sielunhoidosta huolimatta heillä olevan oikeus esimerkiksi tehdä raakoja rikoksia. 

Vankilassa on kyllä työpajoja siksi, että vangit voisivat ikäänkuin opetella normaalin työpaikan työskentelykulttuuria ja osa vangeista opettelee jopa ammatin itselleen. Heistä löytyy myös talousrikollinen, joka teki vankilassa tohtorinväitöskirjansa ja väitteli tohtoriksi. 

Itse en haluaisi kyllä olla epäsosiaalisten persoonien kanssa samassa työpaikassa. Ikävä kyllä, säännöistä piittaamattomia ja persoonallisuushäiriöisiä riittää kyllä työpaikoille. He osaavat huijata työnantajia ja pääsevät siten pilaamaan työpaikan ilmapiirin. Heille ei iljetä missään kirjoittaa työtodistusta, jossa sanotaan henkilön pistäneen työpaikan ilmapiirin h3lvetiksi. Nykyään ei saa kirjoittaa negatiivisia asioita työtodistukseen.

Osa huijaa muka suosittelijoiksi ihmisiä kuten HS:ssa kerrottu mies, joka laittoi toiseeen puhelimeen eri SIM-kortin ja vastasi itse puhelimeen ja kehui itseään maasta taivaaseen sekä pääsi sillä tavalla töihin lorvailemaan kunnes käry kävi.

Eli ei kiitos epäsosiaalisille ihmisille! Se, ettei ihminen ole seurallinen ei ole mikään vika. Epäsosiaalisuus on luonnehäiriö, jota ei voi parantaa.

Vierailija
29/35 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas! Kaikille suosittelijoilleni oli soitettu kun kysyin heiltä. En uskaltanut jättää kuitenkaan kesätyönhakua kesken ja tein eilen kolme uutta hakemusta. Minulla ei ole palavaa halua työskennellä jossain tietyssä firmassa, mutta on palava halu työskennellä ja mieluiten opiskelmallani alalla ja kehittyä.

Vierailija
30/35 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastattelu on näytelmä, jossa työnantaja esittää oman roolinsa siitä miten työhyhteisössä on hyvä henki ja kehitysmyönteinen ilmapiiri. Vastaavasti työnhakijana minulla on oma kirjoitettu roolini jossa ainoa oikea vastaus on olla työkeskeinen työnarkomaani jolla on vaikeuksia rajata omaa työntekoaan. Vastaan siis työnhakijana sen mitä työnantanaja odottaa eikä kukaan hyödy.

Vierailija
31/35 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa, että omaa alan hiljaista tietoa. Sitä aika harva osaa sanoa vahvuudekseen. 

Vierailija
32/35 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUmpaankin - innostun niin kovasti työnteosta, etten osaa lopettaa.... Vaikeaa...

Vierailija
33/35 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieleen menneet rekrytoinnit tulevat kalliiksi ja niiden korjaaminen jälkeenpäin on vaikeaa ja pahimmassa tapauksessa menetät hyvät työntekijät ja jäljelle jää vaan se virhe.

Eli huonoksi puoleksi tulee introverttius? No, introverttina voin kertoa, että minä en ole missään työyhteisössäni myrkyttänyt yhtään mitään.

Ja minun mielipiteeni on kyllä se, että se hiljaisempi, joka hoitaa työnsä, ja auttaa muitakin, ON parempi vaihtoehto kuin se paskaa suoltava moottoriturpa, joka todellisuudessa puukottaa omankin "hovinsa" poissaolevia poikkeuksetta selkään.

Vierailija
34/35 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät puolet:

- Etupuoli, takapuoli, älykkyys, luovuus, tehokkuus. Tulen toimeen kaikkien kanssa (jopa kusipäiden). Myyn vaikka eskimoille lunta.

Huonot puolet:

- Olen helvetin vaatimaton.

Vierailija
35/35 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoin puoleni on se, että olen liian rehellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä