Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin aikaan lemmikkisi herää aamuisin? Herättääkö se sinut?

Vierailija
22.11.2020 |

Olin juuri kylässä, jossa koira ponkaisi aamukuudelta isäntäväen sänkyyn ja vaati ulos. Miten muiden koirat tai kissat - kaikkiko ne on noin aamuvirkkuja?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marsut herättää 7 kun haluavat aamuruuan. Muuta herätystä ei tarvitse laittaa. Ovat luotettava herätyskello arkiaamuisin. Vähän ärsyttävä vapaapäivinä.

Miten ne herättää?

En ole tämän kirjoittaja, mutta muistan omasta lapsuudesta, kun marsu alkoi hyöriä aamulla häkissään ja sitten alkoi vimmattu kaltereiden kolistaminen hampailla. Siitä lähti yllättävän kova ääni :-)

Vierailija
22/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan uskomattoman onnellinen siitä, että oma koira on niin aamu-uninen. Varmasti se johtuu osittain siitä, että olen itsekin ja koira on tottunut nukkumaan etenkin viikonloppuisin myöhään. Toisaalta se oli jo heti meille kasvattajalta tultuaan hyväuninen ja nukkui jo ensimmäisenä yönä 8 h ennen kuin kannoin sen takapihalle.

Nykyisinkään koira ei koskaan herätä minua, vaan torkkuu itsekin siihen saakka, kun nousen ylös. Jos se joskus harvoin nousee pedistään aiemmin ja tulee sängyn viereen tuijottamaan, kuiskaan sille hiljaa että jatketaan vielä unia, hyvää yötä, ja se kipittää omaan sänkyynsä.

Herään arkisin noin seitsemältä ja viikonloppuna yhdeksältä. Tykkään kuitenkin heräämisen jälkeen lepäillä sängyssä ja lukea uutisia vähintään puoli tuntia. Sitten käyn rauhassa suihkussa ja puen päälle, ennen kuin lähden viemään koiraa. Se on tottunut tähän ja lepäilee rennosti ketarat kattoa kohti siihen asti, kun alan laittaa ulkovaatteita päälle. Vasta sitten se innostuu ja juoksee eteiseen. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nukkuu mun tyynyn vieressä ja kun herään työaamuina, niin kissa jää koisimaan, hyvä ettei vedä vielä peittoa korville. Vähän ketuttaa, kun kissakin nukkuu pidempääm kuin minä. Olen ommellut sille jopa oman pikkutyynyn vanhasta kulahtaneesta tyynystä. Kait sille pitäisi oma peittokin tehdä.

Vierailija
24/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait se riippuu siitä miten on opettettu? Omat eläimet ei herätä.

Vierailija
25/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani on läheisyydenkipeää tyyppiä ja seuraa minua ja miestäni huoneesta toiseen. Tulee siis makuuhuoneeseen nukkumaan kun me menemme nukkumaan. Yleensä nukkuu minun kainalossani, omalla tyynyllään meidän päiden välissä, tai sängyn päädyssä jalkojen välissä. Kun minä herään aamulla, kissa ilmeisesti vaistoaa sen ja tulee heti kiehnäämään ja kehräämään päin naamaa. Kun nousen sängystä kissa juoksee suoraan kylppäriin koska tietää että menen sinne ensimmäiseksi. Odottaa myös aina että minä nousen, jos mies nousee ekana niin ei kiinnosta :D

Vierailija
26/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan jälkeen tulee kattomaan, joko oltais hereillä. Yleensä siis herätään aiemmin.

Vierailija
27/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu sitä milloin on käynyt illalla ulkona. Jotkut vie koiran iltalenkille klo 20 ja sitten ihmettelevät miksi se herättää kuudelta.

Vierailija
28/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen koira on aamuvirkku ja toinen aamuntorkku. Kummatkin pääsevät samaan aikaan ulos, vaikka toista pitää vähän herätellä jalkeille seitsemän aikaan.

Vierailija
29/32 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nukkuu mun tyynyn vieressä ja kun herään työaamuina, niin kissa jää koisimaan, hyvä ettei vedä vielä peittoa korville. Vähän ketuttaa, kun kissakin nukkuu pidempääm kuin minä. Olen ommellut sille jopa oman pikkutyynyn vanhasta kulahtaneesta tyynystä. Kait sille pitäisi oma peittokin tehdä.

Oma kissani nukkuu yleensä olo- tai vierashuoneessa yön, mutta välillä se siirtyy sänkyymme nukkumaan. Silloin se käyttää päätäni tyynynä ja silloin joko tyydyn kohtalooni tai luovutan sille 3/4 tyynyni pinta-alasta. Ainoastaan minun tyynyni kelpaa, miehen tyynylle se ei eksy koskaan.

Vierailija
30/32 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa hyppää aamuviideltä rinnan päälle ja haistelee kasvoja. Miukaisee myös vienosti jos ei muuten ymmärrä herätä. Päästän silloin ulos.

Päästät ulos? Toivottavasti siellä on aidattu ulkoilupaikka. Muuten on sinun syytä mennä ulos kissan mukana. Joutuu äkkiä tapetuksi ja rääkätyksi.

Vierailija
31/32 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kissa herää samaan aikaan kuin puolisoni eli 4.30 ja mankuu minuakin aina hereille. On tosi aamuvirkku tyyppi. Toinen kissakin kömpii ylös viimeistään, kun minäkin herään, mutta nukkuu kyllä tyytyväisenä aina yhtä pitkään kuin minäkin. 

Vierailija
32/32 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämä homma menee niin, että se on omistaja joka tulee sängyn viereen herättelemään koiria ulos.

Herään arkiaamuisin hyvin aikaisin, mutta koirat nousevat vasta kun kuulevat minun laittavan niille aamuruokaa. Tämän jälkeen painuvat takaisin nukkumaan. Viimeistään 06:00 minä käyn sitten herättelemässä niitä aamulenkille. En muista sellaista vapaapäivää, että kumpikaan koirista olisi joutunut herättämään minua päästäkseen ulos. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi