En laihdu vaikka mitä tekisi ja olen neuvoton. Ihan ravintoterapeutin kanssa käytiin syömisiäni läpi ja ovat kuulemma ok!
Olen 166cm pitkä ja painan 100 kg. En omista autoa joten liikun paljon pyörällä ja kotiin mennessä on myös pakko kiivetä rappuja kolmanteen kerrokseen kun ei ole hissiä. Käyn kuntosalilla   kaksi  kertaa viikossa.
Päivän ruokalista  kuulostaa suunnilleen tältä:
Aamulla maustamatonta jugurttia mustikoilla ja musta kahvi
Lounaaksi lohisalaatti
Päiväkahvi, edelleen mustana ja proteiinipatukka
Päivälliseksi kasvissosokeittoa ja ruisleipää
Iltapalaksi  teetä ja mehukeittoa
Jos herkuttelen teen popcornia tai dippaan kasviksia. Alkoholia en käytä.
Kommentit (23)
Nyt kannattaa olla rehellinen itsellesi- joko et huomioi kaikkea mitä syöt ja juot (95% tilanteista johtuu tästä, ihmiset on hyviä valehtelemaan jopa itselleen) tai sitten syy on tuo muut, eli 5%, eli kilpirauhasen vajaatoiminta tms
Veikkaisin kuitenkin tuota ekaa syytä, eli valehtelet jopa itsellesi syömisistäsi ja juomisistasi
Voisit suunnilleen noilla mitoilla olla siskoni, joka on ”laihduttanut” vuosikymmenet eikä paino muutu mihinkään.
Hän koittaa elää päivät salaatilla ja mehukeitoilla, mutta illalla töistä tullessaan vetää nälkäänsä makkaraa ja pullaa. Sitten ihmetellään kun paino ei muutu.
Tai sitten hän on jollain kaalikeittodieetillä kolme päivää ja sortuu mässäilemään kun ”dieetti ei tehoa”.
Aina sieltä suusta livahtaa sisään sitä sun tätä ravintoköyhästä eineksestä leivoksiin. ”Ihmedieettien” päätteeksi ja pudotetut pari kiloa nestettä tulee saman tien takaisin.
Ei ne laihdutustulokset heti näy.
Laihtuminen alkaa näkyä vasta kuukausien kuluttua, ja kunnolla ap:n painoisessa ihmisessä vuoden kuluttua.
Itse laihdutin sinnikkäästi 20 kg, lääkärin määräyksestä.
Siihen meni vuosi, sillä muutin ruokailutottimukset aivan täysin, alusta loppuun.
Ja kun sain tuon normaali painoni takaisin, se on myös pysynyt, koska sen on pakkko pysyä.
Sairastan tautia jossa ylipaino on suuri riskitekijä taudin pahenemisen kannalta.