Yleisiä "käteviä vinkkejä" jotka eivät mielestäsi toimi?
Tosi usein kerrotaan kuinka voi säästää paljon aikaa, vaivaa ja rahaa laittamalla kerralla ison kasan ruokaa kerralla, syömällä sitä koko viikon ja pakastamalla vielä osan myöhempään käyttöön.
Tulipa mieleen kun tänään kokeilin säästää aikaa, vaivaa ja rahaa laittamalla kerralla ison määrän sienikastiketta. Otin kaksi kertaa niin paljon sieniä, sipulia, valkosipulia ja muita aineita kuin olisin muuten tarvinnut, pilkoin niitä kaksi kertaa niin kauan kuin olisin pilkkonut muuten, ja paistoin ne kahdessa erässä pannulla koska ne eivät mahtuneet kerralla. Puolet sitten pakastin, joten ottaen energiankulutuksen huomioon se tulee maksamaan jopa marginaalisesti enemmän, tai ei ainakaan millään lailla vähemmän kuin jos näkisin sen saman vaivan sitten kun seuraavan kerran ko. ruokaa aion tehdä.
Mitä suurkeittiöitä, apulaisia ja tukkukortteja niillä ihmisillä on käytettävissään, joille ison määrän valmistaminen on ajan ja rahan säästämistä?
Kommentit (27)
Totta kai tuo "kerralla iso määrä" on fiksua, ap on kai sitten kädetön. Itsellä se tilanne, että kerran viikossa olen pois kotoa työni takia ja silloin aina perhe syö jotain etukäteen valmistettua. Muina päivinä valmistan (tai mies) päivällisen, mutta tuona yhtenä päivänä täytyisi syödä einesruokaa tai venyttää ruoka-aikaa puolella tunnilla, jos tuota aiemmin tehtyä ruokaa ei olisi pakastimessa valmiina.
Mulla tuo ruoan valmistaminen etukäteen ei yleensä toimi sen vuoksi, että syön niin kauan kuin sitä vain on.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:28"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 19:17"]Hedelmäkärpäset hukuttautuvat muka jos laittaa astianpesuainetta ja mehua lasiin. Tai viiniä. Tai sitruunaa. Ei ne mitään hukuttaudu. Sellaista etikkaa ei olekaan, joka niihin tehoaisi.
[/quote]
Suurinosa niistä paskiaisista kuolee siirappi +vesi+fairy -nesteeseen. Ei toki kaikki, mutta merkittävä määrä
T. Ruokaeläimiksi kärpäsiä kasvattava
[/quote]
Kiinnostavaa! Voitko kertoa lisää?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 23:04"]
Lyhyiden päiväunien nukkuminen, minkä pitäisi lisätä keskittymiskykyä ja virkistää. My ass, ne venyy aina torkuttamisen jälkeen ja huomaan keskiyöllä herätessäni olevani virkeä eikä uutta unta tule.
[/quote]
EI minullakana toimi LYHYET päiväunet, mutta pitkät + tietoinen yöllä nukkumisen vähentäminen toimii. Nukun 1,5 h päiväunet iltapäivästä, ja öisin vain 4-5 tuntia. Tämä on minulla ollut ratkaisu kaikkiin vireysongelmiin. Harmi vaan että sitten kun hoitovapaalta pitää palata 9-17 töihin, ei taida päiväunien nukkuminen onnistua :(
Se, että koirankarvat muka lähtisi vaatteista kostutetuilla kämmenillä. Ei ainakaan minun karkeakarvaisten terrierien pohjavilla (jota niistä lähinnä irtoaa, se itse päällikarva jää trimmipöydälle) lähde mihinkään noin. Tarrarullia tarvitaan ja paljon...
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 23:04"]
Lyhyiden päiväunien nukkuminen, minkä pitäisi lisätä keskittymiskykyä ja virkistää. My ass, ne venyy aina torkuttamisen jälkeen ja huomaan keskiyöllä herätessäni olevani virkeä eikä uutta unta tule.
[/quote]
Minua ei myöskään päiväunet virkistä, vaan olen aivan tokkurainen ja sekava loppupäivän, ja unirytmi menee pilalle pitkäksi aikaa.
Ja 18 vielä lisää, että fairya ei saa tuossa etikkaseoksessa olla missään nimessä yhtään enempää kuin tuo tippanen, tai banaanikärpäset ei sinne halua mennä.