Kuinka paljon vaikuttaisi talouteenne, jos lapsilisät lakkautettaisiin kokonaan?
Kommentit (46)
Joutuisimme sillan alle. Lapsilisä on suurin yksittäinen tulo joka opiskelevan yksinhuoltajan tilille ilmaantuu kuukausittain.
Pitää miettiä kun pilluaan jakaa ympäri kyliä että onko minusta huoltajaksi??!!Asia on eri jos jompi kumpi vanhempi kuolee..niin silloin on oikeutettu korvauksiin..Nyt näyttää tämä elämän meno olevan..eekun tiineeksi..valtio kulut maksaa..VASTUUTA KANSALAISET!!!
menee lapsille säästöön, mutta kyllä se silti vaikuttaa sillä jos ei saataisi pitäisi omasta palkasta laittaa.
haluan että lapsella on hyvät mahdollisuudet opiskella niin pitkälle kun jaksaa, nämä säästöt takaavat sen.
mielestäni pitäisi karsia jostakin muusta kuin lapsiperheistä.
Ei vaikuttaisi pätkän vertaa. Lahjottaisin mielelläni jollekin joka tarvitsee mutta ei ole mahdollista.
Vaikuttaisi ja paljon! Me ollaan mittareiden mukaan hyvätuloisia, mutta koska mies on aiemmin tehnyt huonoja valintoja niin niistä maksellaan nyt - on siis otettu lainaa ja osteltu osamaksulla kulutushyödykkeitä minun tietämättäni. Ja päälle on yhteisesti otettu asuntolaina ja kaksi autoa, koska kumpikin tarvitsee autoa myös työpäivän aikana. Lapsilisät on puolet meidän ruokabudjetista. En tiedä mitä syötäisiin ja millä rahalla, jos ne vietäisiin.
Tosi paljon! En tiedä, miten elettäisiin. Yh ja Lapsilisät ovat 20% tuloistani. Kun aikanaan palaan nykyiseen työhöni tulotaso ei muutu mutta päivähoitokulut kasvavat. Ja ei, ei voi enää menoja vähentää, on karsittu minimiin. Asuntolainakin vain 300/kk eli vähemmän kuin alueen vuokrat, auto maksoi alle 500€ mutta välttämätön maalla ja etenkin vauvan kanssa. En harrasta itse mitään, en juo tai polta, en osta itselleni vaatteita - jos rahat vähissä lapset syövät, minä paastoan. Emme matkustele eikä säästöön jää mitään.