Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vaunujen hankinta

Vierailija
18.05.2014 |

Suosittele hyviä vaunuja ja ostopaikkaa. Vaunuja käytetään vaiihtelevissa maastoissa (kaupungissa, maaseudulla,mökeillä, lenkkeillessä, shoppaillessa, pihassa jne.). Ensimmäistä kertaa ollaan vaunuja hankkimassa mitä kaikkea pitäisi muistaa huomioida?

Erityisen kiinnostunut olen myös kuulemaan suosituksia ja kokemuksia brion malleista. Sillä olemme aikeissa ostaa brion kantokopan ja samaan syssyyn saisimme adapterin kopan ja vaunujen väliin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa käytettynä. Uusien hinnassa on paljon ilmaa. Ja kun löydätte sellaisen, joka on käytettynä siistin näköinen ja hyvässä kunnossa niin todennäköisesti pysyykin.

T. Eräs uudet yhdistelmävaunut kalliilla ostanut ja maanantaikappaleen saanut...

Vierailija
2/11 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko kantokopalla turvakaukaloa? Brion kaukalo on tosi pieni. Osta ennemmin Maxi-Cosi. Kantokoppa tulee vaunujen mukana, sitä ei osteta erikseen.
Meillä on Brio Combi -vaunut karkeakuvioisilla ilmarenkailla. Toimivat hyvin huonommallakin tiellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tekisin kerrasta viisastuneena niin, että kävisin liikkeessä ehkä kokeilemassa ja sitten ostaisin kivoimmat käytettyinä. Myynnissä on TODELLA hyväkuntoisia käytettyjä lastenvaunuja, monet ihan vaikka vaan vuoden vanhoja, eivät ehkä sitäkään. Perheet myyvät vanhat yhdistelmät tuplarattaiden tai kevyempien rattaiden tieltä pois. Minun mielipiteeni on, ettei ole monen sadan euron arvoinen se ajatus, että nämä vaunut ovat ihan UUDET, verrattuna siihen, että yhä voimassaolevalla takuulla ja lähes uudenveroisen siisteinä voi saada käytetyt vaunut monta sataa euroa halvemmalla. 

Me esim. maksoimme 600 euroa Emmaljungan Duo Edge-yhdistelmistä hoitolaukkuineen, lämpöpusseineen ja aurinkovarjoineen. Uutena tuo setti olisi ollut pitkälti päälle 1200 euroa. 

Vierailija
4/11 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen: joo turvakaukaloa tarkoitin, ajatuksissani kirjoitin kuitenkin väärin...

-Ap-

Vierailija
5/11 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemusta yksistä Brio kombeista. Plussaa oli isot ilmatäytteiset renkaat. Miinusta iso koko. Myös kankaat kuluivat aika nopeesti.

Vierailija
6/11 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin yhdistelmävaunut ostamatta kokonaan. Ostaisin isot perinteiset vaunut ja sitten kevyet rattaat autossa kulkemaan. Yhdistelmävaunut on kompromissi noiden välillä. Niiden koppa käy pian pieneksi ja rattaina ovat loppujen lopuksi usein painavat reissussa. Monet ostavatkin lopulta yhdistelmien lisäksi matkarattaat.

Vierailija
7/11 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Bumbleride Indiet. Aivan loistavat! Kaikenlaisissa maastoissa on kuljettu kesät talvet kohta 2 v näillä ja aina vaan mä oon näihin tosi tyytyväinen. Nyt jos olisin raskaana, hankkisin näihin Bumbleriden oman kantokopan vauvaa varten. Samoilla menis koko vaunu- ja ratasaika.

Vierailija
8/11 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 23:12"]Meillä on Bumbleride Indiet. Aivan loistavat! Kaikenlaisissa maastoissa on kuljettu kesät talvet kohta 2 v näillä ja aina vaan mä oon näihin tosi tyytyväinen. Nyt jos olisin raskaana, hankkisin näihin Bumbleriden oman kantokopan vauvaa varten. Samoilla menis koko vaunu- ja ratasaika.

[/quote]

Mä olen harkinnut noita, koska tuntuivat kaupassa tosi hyviltä, mutta tosi vähän on suomessa kellään kokemuksia! Hyökkään siis heti sun kimppuun :) Osaatko verrata, millaiset nuo ovat muihin kolmepyöräisiin verrattuna? Ja ootko kokenut ongelmaksi sitä, että ratasosaa ei noissa saa käännettyä lapsi kasvot työntäjään päin?

Vierailija
9/11 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brion kantokoppa on aivan passeli. Meni meidän +2-käyrällä kasvaneella vauvalla 9 kk ikäiseksi, ja silloin siirryttiin turvaistuimeen.

Suosittelen neljää pyörää. Kaverin kolmipyöräiset on tosi kiikkerät ja hankalat esim. bussiin noustessa tai epätasaisessa maastossa. Ja kääntyvät pienet etupyörät ovat hyvät asfaltilla ja ostoskeskuksissa, mutta haastavammassa maastossa huonot.

Meillä oli taannoin Brion Joyfulit, mutta niitä ei vissiin enää valmisteta. Se oli ehkä paras malli ikinä, kun oli iso tavarakori, kevyt rakene, neljä tukevaa pyörää, heittoaisa, teleskooppinen aisan korkeussäätö ja menivät vielä tosi pieneen tilaan.

Vierailija
10/11 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhdistelmavaunut ja Britaxin turvakaukalo. minkä saa adaptereilla matkarattaisiin.

Yhdistelmä vaunut ilmakumirenkailla eli kulkevat maastossa kuin maastossa sekä sohjossa. Kaukalo+matkaratas -yhdistelmä verraton kaupungissa ja kaupoissa.

Vierailija
11/11 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo nelipyöräiset mutä oon kokeillut, on kamalia jyriä :(

Kääntyvillä etupyörillä ne voi olla kaupungissa kätevät, mut eturenkaat onkin sitten maastossa ja sohjossa epäkätevän pienet.

Mitään isorenkaisia nelipyöräisiä, joita joutuu nostamaan saadakseen koko vaunut kääntymään, en kyllä halua. Pahimmillaan noi on tosi leveät ja raskaatkin vielä. Sääli, että käytettyinä myytävät vaunut on melkein pelkästään näitä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi