Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikeudenmukaista? Mies maksaa

Vierailija
25.03.2014 |

koko vuokran asunnosta,jossa asuu minun ja yhteisen lapsemme kanssa.Lisäksi luonamme asuu kaksi viikkoa kuukaudesta minun kaksi lastani. Yhteisistä laskuista minä maksan sähkön, mies loput. Lisäksi maksan oman puhelinlaskuni,sekä lasteni,sekä suurimman osan ruuasta.Olen äitiyslomalla,saan mininim.Mies töissä, palkka noin 1500 euroa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi mies maksoi kun asuit hänen kanssaan.

Vierailija
2/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on ongelma? Onko teillä epäselvää yhteisen perheen rahankäyttö?

Yhteiseen asiaan ne menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

YH:t ovat iilimatoja; ei poikkeuksia.

Vierailija
4/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kokee että onepäoikeudenmukaista,koska hän maksaa vuokran, ja asunto sekä vuokra on isompia minun lasteni takia. ap

Vierailija
5/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 18:34"]

Mies kokee että onepäoikeudenmukaista,koska hän maksaa vuokran, ja asunto sekä vuokra on isompia minun lasteni takia. ap

[/quote]

No mut sähän voit maksaa puolet vuokrasta, puolet sähköstä. Ja mies sitten kustantaa omat ruokansa.

Te olette perhe. Mies on valinnut sinut tietäen, että on niitä muita lapsia.

Vierailija
6/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin se  mies, muuttaisin pois.

Vierailija
7/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska mies sinulla. Meidän perheessä on ollut yksi minun lapsi ja kaksi yhteistä lasta. Kun vielä maksoimme lainojamme minä sain käyttööni oman palkkani lisäksi myös mieheni palkan ja hoidin kaikki raha-asiat. Koskaan mies ei ole ynissyt siitä kuka on kenenkin lapsi tai kysellyt mihin rahat on menneet.

Vierailija
8/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu vähän mikä on vuokra, mutta teidän tuloillanne ei muutenkaan jäisi oikeastaan mitään säästöön... eli ihan sama miten jaatte menot

Vierailija
9/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaisin puolet vuokrasta,ei mulle jäisi enää varaa maksaa omaa eikä lasten puhelinlaskua, eikä ruokarahaa... Olisin siis rahaton. ap

Vierailija
10/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no eikö mies tajua sitä että sun tulot on niin pienet? Miksi ihmeessä muutti asumaan sun kanssa yhdessä kun pitää elättää nyt sun lapsetkin? Asia on erittäin helppo ratkaista, laittakaa omat taloudet, niin on kaikki 100% oikeudenmukaista.

Vierailija
11/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa asuntoon, johon teillä on varaa.

Kyllä muakin ottaisi miehenä päähän tossa kohtaa, koska selkeästi rahat on todella tiukassa ja kuitenkin töissä käy.

Mahdutte helposti kaksioon, vauva kyllä menee siellä ja sun lapsille vaikka kerrossänky olkkariin.

muutatte sitten isompaan, kun siihen on varaa.

Vierailija
12/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on äitiysloman takia pienemmät tulot kuin normaalisti niin miehen pitää osallistua enemmän. Lapsi on teidän yhteinen projekti. Muussa tapauksessa se on ihan miehen hyväntahtoisuudesta kiinni. Etkö sä kuitenkin jotain elareita saa?

Vierailija
13/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ennen yhteistä lasta ollut keskustelua asiasta?? Minä en pystyisi olemaan tuollaisen miehen kanssa, joka ei näkisi meitä perheenä. Vaihtaisin parempaan.

Vierailija
14/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ansaitset sitten kun olet  taas töissä ja onko jako tuolloin 50-50 ?

Vierailija
15/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se mies haluaisi jaon menevät ja mihin se sitten laittaisi sen ylimääräisen rahansa?

Vierailija
16/24 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
17/24 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen vanhemmilla on vastuu lasten elatuksesta. On siis isin ja äipän tehtävä varmistaa, että lapsilla on majoitus, ruokaa ja vaatteita. Kummankaa vanhemman kumppani ei kuulu tähän yhtälöön. 

Eli kyllä teidän nyt täytyy vain ihan itse kustantaa ne kakaranne.

Vierailija
18/24 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on yhteinen lapsi ja olette yhdessä päättäneet sellaisen hankkia, niin siitä lapsesta aiheutuvat kulut ovat teidän yhteisiä. Yhteinen kulu on se, että koska sinä olet kotona, sun tulot tippuu. Se tulojen pieneneminen on kummankin päänsärky, ei vaan sun.

Mies on tiennyt sun kanssa kimppaan mennessään lapsista ja siitä, että niistä aiheutuu kuluja.

Jos elätte niin,e ttä kaikki ehdottomasti puoliksi, niin silloin sitten niin, että mieskin jää hoitovapaalle ja sä käyt töissä ja mies maksaa silloin puolet kaikesta. Eli kummallekin yhtä pitkä hoitovapaajakso, jolloin kummankin tulot tippuu samalla tavalla.

Vierailija
19/24 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap saa minimipäivärahaa, se tarkoittaa, ettei tuloja ole muutenkaan. Miehen kannalta ainoa pelastus on, että ap on esimerkiksi koulussa työllistävälle alalle ja oikeasti työkykyinen. Muuten tulee kyllä mieleen, että mies on ottanut kivireen vedettäväksi perässä...

Vierailija
20/24 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa elareita,koska lapset puolet kuukaudesta isällään. ap