Onko Ilo tyttö vai poika?
Sukulaiseni (perheen isä) on saanut vauvan. Nyt tuli kutsu nimenantotilaisuuteen. Kutsussa lukee tyyliin "tule mukaan juhlimaan Ilon nimenantotilaisuutta". Olen kyllä kuullut, mikä lapsen sukupuoli on, mutta en sitä kuolemaksenikaan muista (kaveripiirissä paljon vauvoja) enkä todellakaan kehtaa sitä vanhemmilta kysyä. Äitiä en oikein vielä edes tunne. Vauvaa en ole vielä nähnyt ollenkaan.
Kertoisiko joku, onko Ilo pojan vai tytön nimi? Itselläni ei ole lapsia ja olen muutenkin pihalla lapsiasioista. :) Olisi aika noloa mennä nimiäisiin (vai mikä se oikea termi on) ja alkaa vakoilla vaipanvaihtoa nähdäkseen, kumpaa sukupuolta vauva on. Luulen, että perhe haluaa antaa sukupuolineutraalin kasvatuksen, koska nimi on (minusta?) sukupuoleton ja tuo sukulaismies on aina ollut "jännän erikoinen".
Tiedän, että Ilona on tyttö, mutta onko Ilo sitten poika, kuten luulen? Olisi hirveätä viedä sininen lahja ja paljastuisikin, että lapsi on tyttö.
Ja jos Ilon vanhemmat tätä lukevat, olen pahoillani. :)
Kommentit (30)
Mulla oli lapsena nimikkovasikka jonka nimi oli Ilo. Se oli aivan loistava ja siitä kasvoi aivan ihana lehmä. Oi niitä aikoja.
Ehdottomasti siis tyttö.
Minusta on tosi unisex nimi, voi siis hyvin olla kumpi vain. Oikein söpö nimi tytölle tai pojalle. Pitääkin pistää korvan taakse ja kertoa raskaana olevalle siskolle joka poikaa odottlee:)
Tutulla on poika nimeltä Ilo ja hän on todella nimensä väärti, todellinen hymypoika. Ei olisi voinut parempaa nimeä lapselle antaa. Ilo on nyt parivuotias vesseli. :)
Olisin voinut vannoa, että tyttö, mutta luettuani näitä vastauksia en olekaan enää varma. Kyllä vanhemmilta voi kysyä. Ei kukaan muista kaikkien vauvojen sukupuolia. En minä ainakaan. Vaikka veljeni soitti saaneensa pojan, seuraavana päivänä en enää ollutkaan varma, kumpi se oli. :D
Ilo-nimisiä miehiä on Suomessa 239, naisia alle 47 (Vrk). Mielestäni kuulostaa enemmän pojan nimelle.
Molempi parempi :) Muuallakin eläneenä suomalainen käytäntö naisten/miesten nimet, koulussa käytännössä eri kässätunnit, liikasta nyt puhumattakaan tuntuvat OUDOILTA. Erilliset miesten ja naisten vessat ymmärrän - tiedätte kyllä miksi :D
No jos vanhemmat suosii sukupuolineutraalia kasvatusta niin miks ihmeessä viet väkisin sinisen lahjan? Vie vaikka keltainen tai vihreä.
Ilotyttö on kyllä selvästi yleisemmin käytetty käsite kuin Ilopoika.
Veikkaisin tyttöä