Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

REHELLISESTI: Oletko rasisti?

Vierailija
25.03.2014 |

Jotain tiettyä kansallsuutta, etnistä vähemmistöä kohtaan?

Minä olen. Ei ne stereotypiat tyhjästä tule. Niin täynnä raivoa, NIIN HITSIN TÄYNNÄ RAIVOA näitä rasismikorttia tilanteessa ku tilanteessa käyttäviä maahanmuuttajia kohtaan. Suomalaiset syyllistyy "positiiviseen rasismiin" koko ajan kun kaikki katotaan sormien läpi jos ihmisen taustat muualta!! Todella sairasta! Varotaan niin paljon rasistiksi tuomitsemista, että sitä kautta suhtaudutaan epätasa-arvosesti kantasuomalaisiin ja ulkomaalaistaustaisiin! Ei voi näin jatkua oikeesti?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe itseäni rasistina mutta ennakkoluuloisena kyllä! Vieroksun tiettyjä uusia asioita, tiettyjä en. Ihonvärillä ei ole väliä, jos puhuu sujuvaa suomenkieltä en ajattele ihonväristä mitään. Kulttuurilliset erot on sitten asia erikseen, niitä vieroksun outouden vuoksi. Näen rasistisen ihmisen sellaisena joka tahtoo rajoittaa toisen oikeuksia tai suorastaa vahingoittaa jotenkin. Uskoisin, että on paljon enemmän ennakkoluuloisia kuin oikeasti rasisteja.

Vierailija
22/37 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonkun asteinen, ja samaa mieltä ap:n kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 15:37"]

Luusereita on kantasuomalainen väestö pullollaan, juoppoja ja sossupummeja koko sakki. Nuoresta sukupolvesta kasvaa vielä vetelämpää ja tyhmempää. Ei siinä muutama ulkomaalainen joukossa tunnu missään.

[/quote]

Saako arvata: olet tyhmä ja rasisti? Timo Makkosen määritelmä rasismista: ”Rasismia ovat – – sellaiset uskomukset ja toiminnot, jotka pohjautuvat ajatukseen ihmisryhmien perustavanlaatuisesta kulttuurisesta ja/tai biologisesta erilaisuudesta, ja jotka oikeuttavat ihmisryhmien negatiivisen kohtelun tällä perusteella.”

Vierailija
24/37 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rasisti. Pidän hyvin epärehellisenä sitä, että syytellään maahanmuuttajia suomalaisen yhteiskunnan ja kulttuurin tuhoamisesta.

Yhteiskuntaa ja kulttuuria toki tuhotaan, mutta sitä on jo tehty kauan ennen maahanmuuttoa. Joskus 60-luvulla se alkoi stalinismin ja muun radikalismin myötä. Ateistit, jotka vaativat nyt Suvivirren kieltämistä ovat jatkumoa tälle.

Maahanmuuttajiin tämä kulttuurin tuhoaminen liittyy hyvin vähän. Tietysti Suomi on houkutteleva maa juuri niille maahanmuuttajille, joita työnteko ei kiinnosta. Syy on kuitenkin ensisijaisesti suomalaisen punavihreän politiikan. Tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Kyllä Suomestakin lähtisi mamuiksi kaiken maailman hippejä, jos joku maa vapaaehtoisesti tarjoaisi ilmaisen toimeentulon, joka olisi jopa enemmän kuin oman kotimaan työläisten palkka. 

Vierailija
25/37 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"21" Komppaan täysin, mitä sanot. Ja haluaisin vielä todeta, että toisinaan nämä kaikkein kiihkomielismmin  esimerkiksi maahanmuuton lisäämistä vaativat, joutuvat itse tekemiseen maahanmuuttajien kanssa tekemisiin lähinnä sillloin kun maahanmuuttajia voi nähdä omissa mielikuvissa siitä, kuinka kaikki kansallisuudet ova samaa perhettä ja ketään ei häiritse se, ettei ole yhteistä kieltä. Ja kaikilla täysinäinen vatsa maahan muuttaja fazerin herkkuja ja maahan muuttaja Harwallin juomia, eikä lainkaan huolta huomisesta toimeentulosta tai siitä riittääkö opettajalla kiinnostusta tai paremmin aikaa nähdä juuri minun lapseni vaikeudet ja auttaa, myös häntä, vai viekö puolesta tusinasta muualta tulluttta  maahanmuuttajaa kaiken hänen huomionsa. Ja jos opettjana uskallat korottaa muualta tulleelle oppilaalle ääntäsi, niin jo sinkoaa vastalause siitä ,että olet rasisti Vähintään olet suvaitsematon, jos haluat, että koulun kevät juhlissa lauletaan suvivirsi. Ja tai, jos odotat, että muslmi tyttö osallistuisi liikuntatunnille, niin kuin muutkin tytöt.           

Vierailija
26/37 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"21" Komppaan täysin, mitä sanot. Ja haluaisin vielä todeta, että toisinaan nämä kaikkein kiihkomielismmin  esimerkiksi maahanmuuton lisäämistä vaativat, joutuvat itse tekemiseen maahanmuuttajien kanssa tekemisiin lähinnä sillloin kun maahanmuuttajia voi nähdä omissa mielikuvissa siitä, kuinka kaikki kansallisuudet ova samaa perhettä ja ketään ei häiritse se, ettei ole yhteistä kieltä. Ja kaikilla täysinäinen vatsa maahan muuttaja fazerin herkkuja ja maahan muuttaja Harwallin juomia, eikä lainkaan huolta huomisesta toimeentulosta tai siitä riittääkö opettajalla kiinnostusta tai paremmin aikaa nähdä juuri minun lapseni vaikeudet ja auttaa, myös häntä, vai viekö puolesta tusinasta muualta tulluttta  maahanmuuttajaa kaiken hänen huomionsa. Ja jos opettjana uskallat korottaa muualta tulleelle oppilaalle ääntäsi, niin jo sinkoaa vastalause siitä ,että olet rasisti Vähintään olet suvaitsematon, jos haluat, että koulun kevät juhlissa lauletaan suvivirsi. Ja tai, jos odotat, että muslmi tyttö osallistuisi liikuntatunnille, niin kuin muutkin tytöt.           

Vierailija
27/37 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen.

Tänäänkin mannet kunnostautuivat kun olin kauppareissulla.

Vierailija
28/37 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap? Miks kysyt jotain noin tyhmää? Huomautan tässä että nyt kysyt kysymystä SUOMALAISELLA palstalla SUOMESSA. Tottakai suurin osa suomalaisista on rasisteja. WT koko suomen kansa. Huhuh...ei ole varaa olla rasisti nykymaailmassa enään, väkisinkin tulee vastaan yhä enemmän ja enemmän ulkomaalaisia, HALUSITTE TAI ETTE :) Musta se on vaan hyvä asia, tää junttikansa kaipaakin vähä sivistystä. Enkä tarkota sivistyksellä, että tietää miten lypsää lehmää! Ystäväni vanhemmat tulivat suomeen noin 25-vuotta sitten ja hänen vanhempansa ihmettelivät, että miksi kaikilla on tuulipuvut päällä JOKA PAIKASSA. Heitä katsottiin oudoksuen kun heillä oli "nykypäivän" normaalit vaatteet jo TUOLLOIN. Sekä ruokakaupoissa ei vielä tiedetty mikä on salaatti.

Vierailija
29/37 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti: olen. Oleb yrittänyt olla olematta, mutta karu fakta on että rasisti olen. Peace

Vierailija
30/37 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 17:34"]

Kyllä olen.

[/quote]

Ai sivistystä saadaan sillä että otetaan paljon pakolaisia ja olemme siis juntteja kun vastustamme holtitonta maahanmuuttoa? :D Japanissa asuu 99,2% japanilaisia, ovatko japanilaiset sivistymättöniä juntteja kun he eivät vastaanota mamuja? :D

Vierailija
31/37 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 17:34"]

Kyllä olen.

[/quote]

Ai sivistystä saadaan sillä että otetaan paljon pakolaisia ja olemme siis juntteja kun vastustamme holtitonta maahanmuuttoa? :D Japanissa asuu 99,2% japanilaisia, ovatko japanilaiset sivistymättöniä juntteja kun he eivät vastaanota mamuja? :D

[/quote]

Japanilaiset ovat rasisteja jos ketkä. Etkö muka tuota tiennyt?

Siellä jo missä saa tuta olevansa "gaijin".

Vierailija
32/37 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 15:37"]

Luusereita on kantasuomalainen väestö pullollaan, juoppoja ja sossupummeja koko sakki. Nuoresta sukupolvesta kasvaa vielä vetelämpää ja tyhmempää. Ei siinä muutama ulkomaalainen joukossa tunnu missään.

[/quote]

Saako arvata: olet tyhmä ja rasisti? Timo Makkosen määritelmä rasismista: ”Rasismia ovat – – sellaiset uskomukset ja toiminnot, jotka pohjautuvat ajatukseen ihmisryhmien perustavanlaatuisesta kulttuurisesta ja/tai biologisesta erilaisuudesta, ja jotka oikeuttavat ihmisryhmien negatiivisen kohtelun tällä perusteella.”

[/quote]

Totta. Eipä paljon rasistisempaa kommenttia olisi voinut tämän yllä mainitun kirjoittaja keksiäkään.

Vierailija
33/37 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 15:34"]

Jotain tiettyä kansallsuutta, etnistä vähemmistöä kohtaan?

Minä olen. Ei ne stereotypiat tyhjästä tule. Niin täynnä raivoa, NIIN HITSIN TÄYNNÄ RAIVOA näitä rasismikorttia tilanteessa ku tilanteessa käyttäviä maahanmuuttajia kohtaan. Suomalaiset syyllistyy "positiiviseen rasismiin" koko ajan kun kaikki katotaan sormien läpi jos ihmisen taustat muualta!! Todella sairasta! Varotaan niin paljon rasistiksi tuomitsemista, että sitä kautta suhtaudutaan epätasa-arvosesti kantasuomalaisiin ja ulkomaalaistaustaisiin! Ei voi näin jatkua oikeesti?

[/quote]

En ole rasisti,inhoan kaikkia ihmisiä tasapuolisesti.

Vierailija
34/37 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rasisti. Minusta kyllä jokainen pakolaisena tai maahanmuuttajana Suomeen tullut ihminen pitäisi sulkea leirille, jossa he kuolevat nälkään tai järjestelmälliseen murhaamiseen kantaväestön toimesta. Tähän on kuitenkin aivan järjelliset ja loogiset perustelut, kuten se että maahanmuuttaja teki rikoksen. Sitäpaitsi rasisti kuulostaa niin ikävältä. Ajattelen itseäni enemmän kiihkottomasti ja objektiivisesti maahanmuuttoon suhtautuvana hiljaisen enemmistön edustajana.

Vierailija
35/37 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 16:05"]

Vähän riippuu mitä rasistilla tarkoitetaan. Mä olen hyvin ennakkoluuloinen tiettyjen rotujen suhteen tietyissä asioissa mitkä olen todeksi havainnut. Olen siis paljon ollut tekemisissä mustien ja esim kurdejen kanssa, ja jokainen tuntemani on ollut tietyissä asioissa samanlainen. Mun mielestä tämä on lähinnä oppimista rotujen erilaisuudesta, mutta moni pitää rasismina. Esim afrikkalaiset miehet aina pettää ja valehtelee. Tämä on mun kokemus n. 10 vuotta afrikkalaisissa ympyröissä pyörineenä, ja vuosia Afrikassa asuneena. Kuulostaa radistiselta, mutta en ikinä elämässäni ole tavannut afrikkalaista miestä, joka olisi ollut rehellinen ja uskollinen, joten vaikeaa ajatella muuta kuin minkä on todeksi havainnut.

Mulla siis on 90% kavereistani afrikkalaisia, mies on afrikkalainen, ja mulla on toinen koti Afrikassa, mä siis pidän afrikkalaisista, mutta tiedostan että tässä suhteessa ovat erilaisia kun me.

[/quote]

Eli siis, olet miehen kanssa joka pettää ja valehtelee? Miksi siedät sellaista käytöstä, siksikö että se kuuluu hänen kulttuuriinsa?

[/quote]

Se kuuluu heidän kulttuuriinsa, ja vuosien taistelun jälkeen olen todennut, että vaikka mies kuinka omien sanojensa mukaan yrittää, Se asia ei tule ikinä muuttumaan. Mä oon hyväksynyt asian, koska en halua miehestä luopua. Mies on muuten hyvä mies, meillä on kiva yhteinen elämä, ja näillä mennään, luottamus ei ole tässä suhteessa hyvä, ja sitä ilman on opittu elämään ihan hyvää elämää

[/quote]

Entäs miehesi sitten? Hän varmaan vaatii kuitenkin sinulta uskollisuutta ja suuttuisi, mikäli käyttäytyisit samallalailla kun hän itse, eikö niin?

Jos näin on, niin en kyllä ymmärrä miten voit sanoa että "hän on hyvä mies muuten". Tai sitten tämä on tosiaankin provo.

[/quote]

Itseasiassa mies on vain sanonut, että jos teen jotain muiden miesten kanssa, niin ei halua tietää, eli toivoo että pidän salassa, enkä julkisesti esimerkiksi hänen kavereidensa edessä vehtaa muiden kanssa. Mies itseasiassa luulee, että mulla on ollutkin seksiä toisen miehen kanssa, löysi kortsupaperin joskus yöpöydältä. Oikeasti olin sitä käyttänyt dildoon kun kokeilin sitä peppuun, mutta en alkanut asiaa miehelle selittää. Koen siis että voisin ihan hyvin muitakin miehiä panna jos siltä tuntuisi, mutta ei ole koskaan tuntunut. Mä olen vähän sellainen ihminen että harrastan seksiä vain kun on vahvoja tunteita, ja niitä tunteita mulla voi olla vain yhteen ihmiseen kerralla

Vierailija
36/37 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 15:43"]

No jos ajetellaan skenaario jossa henkilö x taluttaa lukittua polkupyörää.

Jos x on valkoihoinen ns. kantasuomalainen niin oletukseni on ensin avaimen katoaminen ja vasta sitten varkaus.

Jos x on mustalainen niin varkaus on kyllä ensin mielessä.

Mustaihoisen kohdalla tilanne on aika pitkälle sama kuin kantasuomalaisten kanssa, asun pienessä yliopistokaupungissa jossa mustaihoiset ovat lähinnä opiskelijoita..

Toki tuossa tilanteessa henkilön ulkoinen habitus, ikä, käytös yms.  sen mustalaisten heimoasun lisäksi vaikuttaa.

[/quote]

Voin myöntää ihan vilpittömästi, että ulkomaalaisia kohtaan en ole pätkääkään rasisti, mutta mustalaisten kohdalla en valitettavasti voi sanoa samaa. Yksikään ulkomaalainen ei ole koskaan haitannut elämääni millään muotoa, mutta mustalaisista en valitettavasti voi sanoa samaa. Työssäni olen kohdannut uhkailua, varastamista, sekä jatkuvaa kusettamista, siis kyseisen rodun edustajilta. Olen puhelinta rahaa ja fillaria köyhempi, kiitos näiden kulmahoususankarien.

Vierailija
37/37 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatan sanoa neekeri, mutten tarkoita sillä pahaa. en voi sietää kurdimiehiä enkä venäläisiä ihmisiä suomessa. ja minulla on siihen pätevä syy. jos yksi omena on mätä niin ei se tarkoita että kaikki puun omenat olisivat. mutta kyllä se näiden suhteen pahasti siltä näyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän