Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 tärkeintä tavaraasi?

Vierailija
21.11.2020 |

Leikitään että sinulla on yksi normaali vaatekerta päällä sis. Säänmukaiset ulkovaatteet. Tähän ei kuulu yhtään koruja, kelloa, käsilaukkua tms. Saat vaatekerran lisäksi valita 10 tavaraa jotka säästät, kaikki muu häviää lopullisesti. Mitkä siis valitset?

Itse varmaan nämä:
Kihlasormus
Vihkisormus
Perintösormus
Kännykän koska kaikki tärkeät kuvat ei ole siirretty pilveen
Lompakon (lasketaan sen tässä nyt yhdeksi kaikkien kohdalla)
Kirjekansion missä kirjeitä mm. Edesmenneiltä isovanhemmilta
Hääpukuni
Lapsuudenaikaisen tärkeimmän pehmoni
Mieheltäni saadun kaulakorun
Tytärteni muistolaatikon missä äitienpäiväkortteja jne.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvinkeitin ei ole siis tärkeä. Okei.

Itse tein listan tyyliin mitä ei voisi rahalla korvata ts. ostaa uutta

Vierailija
22/36 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto, känny, lompakko, kahvipannu, risukeitin, Leatherman, kirves, tulukset, ensiapupakkaus ja mappi joka sisältää kaikki paperit kennelini olemassa olon ajalta vuodesta 1995 alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-puhelin

-pankkikortti

-jääkaappi

-uuni/hella

-kalenteri

-läppäri

-hammasharja

-hammastahna

-saippua

-shampoo

Vierailija
24/36 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaisi käydä niin, että menisin mielummin itse hävitykseen, kun yrittäisin valita vain 10 tavaraa, mitkä säästäisin. =/

Osa on sellaisia, joita ilman en voi selvitä, suurin osa on perintönä tai lahjana saatuja henkilöiltä, jotka ovat jo siirtyneet ajasta ikuisuuteen. Ja sitten on muuten vain rahassa mitattuna arvokkaita asioita, jotka ovat ns. elämäni suola, eli olen säästänyt niihin pitkään ja tiedän nauttivani niiden olemassa olosta lopun elämääni ja jotka haluan antaa perintönä lapselleni. Ja valokuvat, lapsesta, omasta lapsuudesta, niistä kuolleista rakkaista jne.

Joo, olen kuin Roope Ankka, jokaisella "kolikolla" on oma tarinansa, enkä niistä halua luopua. Mikään hamstraaja tai roskien seassa elävä en kuitenkaan ole, en siis osta jotain "ehkä tälle vielä keksin käyttöä" tai säilö jotain rikkinäistä t-paitaa tai sukkaa vaan roskiin menee.

Vierailija
25/36 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvat ja kaikki laitteet jotka niitä sisältävät.

Koira (lain mukaan esine)

Untuvatoppis

Erinäiset pienet matkamuistoesineet jotka on tuotu kaukaa (ei mistään turistirysästä.)

Vierailija
26/36 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Vihkisormus

2. Kapiokirstu, joka on tehty minulle

3. Tutkintotodistukset ja työtodistukset

4. Lapsuuden tärkein pehmolelu

5. Kirja minusta, mihin äitini on kirjoittanut lapsuudestani ja liimannut valokuvia

6. Isoäitini vanha mekko

7. Kansallispuku

Siinä olisi äkkiseltään ne tärkeimmät, joita ei voisi korvata. Noiden lisäksi ehkä lompakko sisältöineen, puhelin ja ehkä huonekasvin, jonka saisin syntyessäni.

Vierailija
27/36 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lompakko kortteineen

2. Kissa (+ kissan tarvikkeet, käsitellään varmaan kokonaisuutena)

3. Älytön kännykkä

4. Läppäri

5. Lääkkeet + paperit sairauksiin ym. liittyen (osa potilaskertomuksista on vain paperilla!)

6. Apuvälineet (eivät kyllä kuulu mielestäni listaan!)

7. Jättimäinen laatikko, jossa jotakin (eipä kerrota, ettei kukaan tunnista)

8. Lempikirja (1 kpl)

Jäisi vielä varaa harkita lisääkin, mutta nämä nyt tärkeimmät. Oletan, että avaimia ei tarvita (aina  voi soittaa huollon avamaan oven) ja asunnnossa on normaali keittiö- ja kylppärivarustus.

Vierailija
28/36 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

24-vuotta vanha pehmonalle

Läheisiltä lahjaksi saadut korut

Kaunis vanha peili

Harry Potter -kirjat

Kustomoitu taikasauva

Maalaustarvikkeet

Puinen korurasia, jossa on kaikenäköistä, kuten koirastamme keräämäni karvatupsu ja sanomalehdestä leikkaamani pieni uutinen minusta ja siskosta, kun olimme lapsia.

Käytössä kulunut, kaunis nahkainen satchel-olkalaukku

Kamera

Läppäri

Potter-fani N26

Vierailija
29/36 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhealbumit ja isovanhemmilta/äidiltä saadut esineet. Kaiken muun voi ostaa mutta kuvia aina 80-luvulta ja esim isoäidiltä saadun kukkopillin ei tuo mikään enää takaisin jos ne katoaisivat.

Vierailija
30/36 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Käsilaukku sisältöineen (mm. lompakko ja passi)

2. Chanelin pikkulaukku

3. Auto

4. Koiran tuhkauurna

5. Eräs lahjaksi saamani kirja

6. Puhelin

7. Kodin kansio eli kaikki tärkeät paperit

8. Muistolaatikko johin olen kerännyt lapsuusmuistoja

Loput kaksi on vähän vaikeampi, on muutamia lasiesineitä ja vaatekappaleita joiden välillä valinnat pitäisi tehdä. Kaikkea muuta saa rahalla uusia.

Vierailija
31/36 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohdinnan jälkeen lompakko on tärkein. Siinä olevia kortteja olisi niin ärsyttävää uusia. Muita tärkeitä läppäri, puhelin, telkkari, sohva ja kaukosäädin. Se kaukosäädin onkin erittäin tärkeä. Ei niitä tärkeitä ole kymmentä vaikka sytkäri ja tupakat on syytä muistaa.

Ehkä ärsyttävää uusia jotain kortteja, mutta kohtuullisella vaivalla täysin korvattavissa uudella. Siinä mielessä valitsisin sellaisia esineitä jotka on ainutlaatuisia. Ei mitään kännyköitä mitä saa helposti kaupasta uusia.

Vierailija
32/36 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten jalanjäljet, jotka olen tehnyt tavalliselle paperille viikon sisällä syntymästä, sekä kirje jonka kirjoitin pikkusiskolleni sinä päivänä, kun kävimme katsomassa häntä synnytyslaitoksella. Tämä kirje on tarkoitettu avattavaksi kun sisko täyttää 18.v.

Vierailija
33/36 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako valita kaikki valokuvat vai vaan yhden? Mutta valokuvat. Ainakin lapsen vauvakuva.

Vanhemmiltani saamani kaulakoru.

Lapsuuteni tärkein pehmolelu.

Mummon mulle lahjaksi ostama Raamattu.

Posliininen jouluenkeli, jonka sain äidiltä ihan pienenä.

Lapsen askartelema sydän.

Kalevalakorun Birgitta-sormus.

Lapsuuteni tärkein satukirja.

Kirja, johon olen koonnut lapselle muistoja.

Isältäni saamani antiikkinen kirjoituspöytä.

Vierailija
34/36 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aika hyvää pohdittavaa itse asiassa juuri ennen kaappien läpikäyntiä....

Vierailija
35/36 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kivi. Luonnon elementti. 2. Kirjat. 3. Tietokone. Voi hakea tietoa. 4. CD-levy, meditaatiomusiikki rauhoittaa. 5. Tyyny. 6. Riipus. 7. Hyvä taskulamppu. 8. Eläinfiguurilelu koristeena. 9. Älypeli. Fyysinen, ei sovellus. 10. Ergonominen tuoli. 

Vierailija
36/36 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu

Kännykkä

Kännykän laturi

Pankkikortti

Henkkarit

Sänky

Jääkaappi

Vaatteet