Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osituskysymys!

Vierailija
21.11.2020 |

Mitenkä tämä oikeasti menee. Miehellä ja minulla 14 vuoden liitto, joista 11 vuotta naimisissa. Olen ollut 7 vuotta lasten kanssa kotona. Kun tapasimme, mies omisti asunnon (Pk-seutu, nykyinen arvo n 300 tuhatta) , koska halusimme kauemmas keskustasta asumaan, ostimme asunnon 50/50 omistussuhteessa. Miehen asunto ei mennyt kaupaksi (finanssikriisin aikoihin) ja hän päätti vasten tahtoisesti vuokranantajaksi. Asunto on osoittautunut kuitenkin hyväksi sijoitukseksi ja hän ei ole missään kohtaa luopunut asunnosta. Hänellä on asuntovelkaa ko asunnosta enää 45 tuhatta.
Nyt meille tulee ero. Minä jään lähivanhemmaksi,mutta minulla ei ole mahdollisuutta ostaa häntä pois. Olen sitä mieltä, että tuo sijoitusasunto täytyy laskea miehen varallisuuteen osituksessa, mies sanoo että on keskustellut juristin kanssa ja aikovat riitauttaa osituksen perusteettomaan etuun vedoten. Meillä ei ole avioehtoa.

Olen niin loppu etten jaksa riidellä. Fakta on se, että mies on suurituloinen, itse olen keskipalkkainen ja nyt tehnyt osalomautettuma 70% työaikaa. Meillä on nykyisestä asunnosta velkaa 180 tuhatta ja arvo on n 350 tuhatta. Mies oli tehnyt osituspaperin ja siinä on laitettu nykyinen asunto, velat, hänellä auto ja minulla irtaimisto (auto ja irtaimisto laitettu saman arvoiseksi) voiko tämä mennä oikeasti näin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lakimieheltä älä mammapalstalta

Vierailija
2/8 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki omaisuus tulee ositukseen. Vähennetään velat ja kaikki loppu puoliksi. Noin menee eikä todellakaan riitautus mene läpi. Asianajaja vain rikastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene noin, älä missään tapauksessa allekirjoita. Mies yrittää viilata rajusti linssiin. Pitkä avioliitto, ei avioehtoa ja sinä vielä hoitanut lapsia kotona niin täysin selvä juttu että kaikki omaisuus menee jakoon. Mies luultavasti itsekin tietää ettei hänellä ole mitään mahdollisuuksia jos oikeuteen mentäisiin. Jos olisi 2 v avioliitto ilman lapsia niin voisi olla saumaa, teidän spekseillä ei missään tapauksessa. Älä hitossa allekirjoita.

Vierailija
4/8 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itsellesi hyvä lakimies. Jos avioehtoa ei ole, se menee just niin kuin 2 kirjoitti. Älä vaan allekirjoita mitään mitä ukkos tyrkyttää.

5/8 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan muita ja paperi kannattaa jättää allekirjoittamatta.

Vierailija
6/8 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista. Ei ole tosiaan varaa lakimieheen. Mies tosiaan jankuttaa tuosta perusteettomasta edusta ja sanoo että raastuvassa nähdään ja euroakaan ei tule jos en allekirjoita. Pelottaa ihan hirveästi. Koska fakta on että rahat loppuu minulta ennen tammikuuta jos mies ei osallistu. Ap

Vierailija
7/8 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun on nyt vain pakko ottaa asianajaja, jotta saat pidettyä puolesi. Tässä on kuitenkin ilmeisesti sinun osaltasi kysymys siitä, saatko 125 000 euroa enemmän vai vähemmän. Todennäköisesti miehesi vain yrittää huiputtaa sinua eikä edes vie asiaa oikeuteen, jos hän näkee, että pidät puolesi. Kuka tahansa lakia tunteva tietää, että miehesi tappio tässä asiassa on varma.

Vierailija
8/8 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lakimies! On sulla varaa mieluummin kuin antaa miehen kusettaa sulta omaisuus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan