Kuinka monta sushipalaa syöt kerralla?
Kysymys otsikossa. Minä otan yleensä 15 palan setin jossa on 10 nigiriä ja 5 rullaa. Nälkä lähtee ja pysyy myös poissa hyvän aikaa.
Kommentit (77)
Samankokoisen kuin aloittaja, ihan normaalipainoinen olen.
Teemme usein itse lohirullia ja lisäksi sashimia. Syömme miehen kanssa 6-7 rullaa, eli 30-40 makia ja sashimia lisäksi. Masu on tuosta määrästä melko täynnä...
Ravintolassa otan usein jonkun makilajitelman ja lisäksi sashimia, misokeiton... En nyt muista montako palaa tulee yleensä syötyä. Hoikka olen, mies isompi.
No riippuu ihan olenko jossain fuffetissa vai ostan annoksia. Buffetissa syön kyllä vatsan täyteen, enkä palojen määrää laske. Annoksethan ovat yleensä jotain 8-12 palaa, eikä niistä tule tällainen iso mies kuin vihaiseksi - etenkin kun se hinta ei vielä ikinä ole missään suhteessa siihen saatuun kokonaisuuteen.
6,-10 sen mukaan kuinka nälkä on. Syön mieluusti jotain tuoresalaattia lisäksi.
8-16 makia, riippuu mitä oon syöny aiemmin/ syönkö vielä illalla ruokaa. Toi 16 on jo kyllä tosi ähky <3
YLE Femmalta tuli ohjelma Kaalikimulit jossa naiset tekivät kaalisushia. He korvasivat riiisin höyrytetyllä kukkakaalilla. Pitäisi kokeilla tehdä kyseistä "light"-versioa joskus. Japanilaisen ruoan ystävänä voisin vetäistä sitäkin kevyesti wasabin kanssa 20 kpl.
Yleensä jotain 10 palaa, puolet makeja ja puolet nigirejä.
Lounaaksi kymmenen palaa, illalliseksi enemmän, ehkä 16? Ja lounaaksi usein lisänä vielä misokeitto.
Kymmenisen niitä yleensä menee. Voi ei, nyt alkoi tehdä mieli ja en näin raskaana ollessa uskalla syödä :(
en syö sushia. en tykkää riisipuurosta. mitenköhän muuten japanilaiset odottavat äidit, mitäköhän ne syö odotusaikana?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 16:23"]en syö sushia. en tykkää riisipuurosta. mitenköhän muuten japanilaiset odottavat äidit, mitäköhän ne syö odotusaikana?
[/quote]
Mm. sushia. Raakaa kalaa saa syödä raskaanakin kunhan se on ehdottoman tuoretta. Norilevyjen jodia taas saa nauttia raskaana niin että viisi noria päivässä on ok. Eli viisi makirullaa ->30 palaa.
Mielenkiinnosta - jos rinnastat riisipuuron sushiin, oletko koskaan maistanut sushia?
Varmaan söisin 5-10 jos olisi edullista. Kallista syödä ravintolassa sushia. Kerran kävin eräässä paikassa, tietysti stadissa jossa asun , niin ravintolassa ja oli kallista ja hyvää. En raaskinut ostaa kun 2 palaa. Menisi varmaan 5-10
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:28"]Kysymys otsikossa. Minä otan yleensä 15 palan setin jossa on 10 nigiriä ja 5 rullaa. Nälkä lähtee ja pysyy myös poissa hyvän aikaa.
[/quote]
6-8. En ole mikään ahmatti ylipainoinen plösö.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 17:59"]
Varmaan söisin 5-10 jos olisi edullista. Kallista syödä ravintolassa sushia. Kerran kävin eräässä paikassa, tietysti stadissa jossa asun , niin ravintolassa ja oli kallista ja hyvää. En raaskinut ostaa kun 2 palaa. Menisi varmaan 5-10
[/quote]toistoa tuli
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 16:22"]Kymmenisen niitä yleensä menee. Voi ei, nyt alkoi tehdä mieli ja en näin raskaana ollessa uskalla syödä :(
[/quote]
Kyllä mä vaan kiskoin hyvällä ruokahalulla eilen sushia, vaikka raskaana olenkin :) kaveri töissä ko sushipaikassa, joten tiesin, että kala on taatusti tuoretta
Parikymmentä on varmaan sellainen minkä pystyy buffetissa vetämään ja sitten onkin aika ähky. Mutta ne on niiin hyviä!
Sivistyneesti syödessä joku 12-15 on hyvä.
Vauva-annoksia... 1,5 vuotiaskin ahmii meillä sen 6-7 kerralla. Ja on normaalipainoinen, tosin ei yliopistossa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 18:10"]Vauva-annoksia... 1,5 vuotiaskin ahmii meillä sen 6-7 kerralla. Ja on normaalipainoinen, tosin ei yliopistossa.
[/quote]
Ainahan täällä kerrotaan kuinka pieniä annoksia vedetään, vaikka todellisuus on toinen :)
Viisi sashimia. (Ei sushia sinänsä.)