Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilinen Rumat lapset-keskustelu poistettu

Vierailija
25.03.2014 |

Miksi? Onko aihe tabu? Vai mentiinkö keskustelussa 'yli'?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa sitten saa alkaa pitämään ihmistä rumana? Monet pitävät joitain vanhuksia, aikuisia, teinejä rumina.. Mikä on se ikä?

Joku on ruma, joku lihava, joku laiha. Näin se vaan on.

Vierailija
2/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:20"]

"minun lastani pidetään rumana. Minun silmissäni on kaunis ja ihana, mutta muitten suhtautumisesta on viimein ollut pakko päätellä, että kauneus on vain minun silmissäni"

Rumaksi nimittely kertoo mielestäni enemmän sanojan sivistystasosta ja pahuudesta. Hänellä täytyy olla paha olo ja tyytymätön elämääänsä. Niin kuin itsekin sanot, lapsesi on kaunis ja ihana. Jos rakastaa,  kauneutta on kaikkialla ja jos vihaa, niin kielteisyys ja rumuus senkun lisääntyy.

Harvat näkevät vihamiehensä ja riitapukarinsa kauniina, toisin kuin rakkaimpansa.

[/quote]

Niinpä, mutta voit kuvitella mitä lapsen itsetunnolle tekee, kun minä ihmettelen lasten vanhemmille, miksi minun lastani syrjitään eikä oteta mukaan, niin seuraavana päivänä kyseiset lapset tulevat hänelle sanomaan, että kato peiliin, oisit toisenlainen. Mitä siinä oikein voi ajatella kuin vaan lohdutella sitä itkevää omaa lasta. Ja muut vanhemmat vaan, että voi voi, onpa ikävää. Ja tämä tarina on tosi!!  Ap ja 3+5+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:12"]

Jo alkeellisimpiin käytöstapoihin kuuluu, ettei arvostella toisen ulkonäköä, saati lapsen, se imetään jo äidinmaidossa. Yleensä jo 3-vuotiaat ymmärtävät mitä hienotunteisuus ja käytöstavat merkitsevät -  ettei kaikkea tarvitse kertoa, mitä sylki tuo ja niillä eväillä pärjätään jo elämässä pitkälle.

[/quote]

Niinpä mutta suomalaiset ne jaksaa vaan siirtää kateuttaan, katkeruuttaan, haukkumistaitojaan ja solvaamistaan sukupolvelta toiselle, vaikka eletään 2010-lukua niin silti ne tämän päivän 80-90 -vuotiaiden katkerien rouvien vuodatukset tulee jo pikkulasten suusta yhtä sujuvasti! :-((( Ei ihailtavaa!

Vierailija
4/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ensinnäkin lopettaisitte tuon RUMA-sanan viljelyn! Aikuiset ihmiset, hävetkää!!!

Vierailija
5/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt mallin töitä, samoin mieheni eli olemme hyvän näköisiä ihmisiä, mutta mitä jos tästä meidän pian syntyvästä lapsesta tulee vastenmielisen näköinen eikä meidän geenin parhaat puolet tule hänessä esiin? Miten kehtaamme viedä häntä näytille tuleville purjehdusreissuille, puutarhajuhliin tai rapujuhliin, kauniiden sukulaisten ja sukulaislasten keskelle??? Joudummeko selittelemään kaikille miksi lapsi ei meidän näköinen ja kenties turvautumaan lasten plastikkakirurgiaan ulkomailla jos niin huonosti käy?

Vierailija
6/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:12"]

Jo alkeellisimpiin käytöstapoihin kuuluu, ettei arvostella toisen ulkonäköä, saati lapsen, se imetään jo äidinmaidossa. Yleensä jo 3-vuotiaat ymmärtävät mitä hienotunteisuus ja käytöstavat merkitsevät -  ettei kaikkea tarvitse kertoa, mitä sylki tuo ja niillä eväillä pärjätään jo elämässä pitkälle.

[/quote]

Niinpä mutta suomalaiset ne jaksaa vaan siirtää kateuttaan, katkeruuttaan, haukkumistaitojaan ja solvaamistaan sukupolvelta toiselle, vaikka eletään 2010-lukua niin silti ne tämän päivän 80-90 -vuotiaiden katkerien rouvien vuodatukset tulee jo pikkulasten suusta yhtä sujuvasti! :-((( Ei ihailtavaa!

[/quote]

Ja sieppaa ja suututtaa, kun kyllä täällä palstoilla ja lehdissä kauhistellaan lasten arvostelua ja on kaikenlaista kampanjaa ja muuta. Mutta kun sitten kun on se todellinen tilanne, luokalla on lapsi jota kaikki muut syrjii niin sitten ollaan hiljaa kuin kusi sukassa ettei vaan kenenkään tarvitsisi tehdä mitään. Ei niitä avuntarjoajia sitten tosipaikan tullen missään näy ja mistään tule. Sanotaan vaan että kato peiliin. Ap ja 3+5+6

Vierailija
7/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:16"]

Jos ensinnäkin lopettaisitte tuon RUMA-sanan viljelyn! Aikuiset ihmiset, hävetkää!!!

[/quote]

Aihe kiinnosti minua siksi, että minun lastani pidetään rumana. Minun silmissäni on kaunis ja ihana, mutta muitten suhtautumisesta on viimein ollut pakko päätellä, että kauneus on vain minun silmissäni. Kiinnosti sikäli lukea, millaiset ihmiset ajattelevat lapsesta ja nuoresta noin...

Vierailija
8/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Missä vaiheessa sitten saa alkaa pitämään ihmistä rumana? Monet pitävät joitain vanhuksia, aikuisia, teinejä rumina.. Mikä on se ikä?
Joku on ruma, joku lihava, joku laiha. Näin se vaan on."

Silloin on elämä pahasti vialla, jos näkee läheisensä vain rumana, lihavana, laihana jne. koska kauneus ja muu ulkonainen olemus on aina katsojan omassa silmässä, sydämessä, mielialassa.

Jo vanha kansa tiesi, että

”hyvät tavat kaunistavat” ja siinä on vinha perä tai "kauneus on katsojan silmässä", eikä iällä ole mitään merkitystä.  Vain pienen hetken ensivaikutelman ajan kiinnitämme toisen  ulkokuoreen, jonka jälkeen arvioidaan kauneutta  käyttäytymisen ja sosiaalisen taitojen perusteella.

Onnelliset ja rakastavaiset ihmiset näkevät kaikkialla kauneutta, mutta mitä tekevät epäsosiaalit känkkäränkät, eikö heidän silmissään paista rumuus kaikessa luojan luomassa -  olisi se sitten ihmiset, eläimet, kasvillisuus, luonto jne. toisin kuin onnellisilla ja rakastavaisilla, joilla hyvää on sydämessä.

Vierailija
9/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin meitä ihmisiä on kaikenlaisia. Piirteiltään ns.kauniina pidetyistä ihmisistä poikkeavia löytyy kaikista ikäryhmistä. Silti en ikinä katso jotain ihmistä rumana ulkomuodon takia. Ihmisen sisin on se, joka rumaksi tekee. Vilkaisin eilistä ketjua, ja se oli monilta kommenteiltaan järkyttävä. Vaikka olen tehnyt pitkän päivätyön sosiaali-ja terveysalalla, ja nähnyt kaiken, niin eilinen ketju sai minut pahoinvoimaan. Tällaisten ihmisten parissa täällä kuljetaan? Kun on kulkenut esim.jonkun ihmisen kanssa matkaa, jonka varrella joutuu hyväksymään lapsensa väkivaltaisen kuoleman tai pitänyt ihmistä kädestä, kun hän lipuu elämästä pois, ei voi käsittää, kuinka ihmiset voivat niin sairaasti kirjoittaa ja ajatella toisista ihmisistä! S

Vierailija
10/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia kommentteja täällä oli? Multa meni sivusuun koko juttu.

Vierailija
11/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se, että kaikestaloukkaantujat pyrkivät nykyisin sensuroimaan aivan kaiken vaikeita aiheita koskettavan keskustelun.

Lapsissa on absoluuttisen rumia ja kauniita ihmisiä kuten aikuisissakin, samoin jotkut lapset ovat luonteeltaan todella ilkeitä tai hyväsydämisiä jo ihan pienestä saakka. Ei aikuinen ihminen yhtäkkiä pompsahda maailmaan tyhjästä sellaisena kuin on, kyllä monen asian siemenet ovat jo lapsena nähtävissä.

Vierailija
12/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinähän haukuttiin tunnistettavan loppupäässä yksityishenkilön lasta. Lapsi taisi olla sairaskin. Minusta kuvottava ketju. Joutikin poistaa. Jos jossain täällä maailmassa on rumia ihmisiä, niin siinä ketjussa.

Vierailija
13/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:35"]

No siinähän haukuttiin tunnistettavan loppupäässä yksityishenkilön lasta. Lapsi taisi olla sairaskin. Minusta kuvottava ketju. Joutikin poistaa. Jos jossain täällä maailmassa on rumia ihmisiä, niin siinä ketjussa.

[/quote]

Voi eii...täällä on touhu välillä niin raadollista. Mutta se on myös todellisuutta, mitä sitä kainostelemaan. Jotkut ihmiset katsovat oikeudekseen sanoa tuollaista ja sitten siitä ei saa loukkaantua ja pahoittaa mieltään, koska sehän on totuus. Olen tähän törmännyt oman lapsen kohdalla. Joutikin sitten mennä. Ap ja 2

Vierailija
14/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 12:35"]

[/quote]

Voi eii...täällä on touhu välillä niin raadollista. Mutta se on myös todellisuutta, mitä sitä kainostelemaan. Jotkut ihmiset katsovat oikeudekseen sanoa tuollaista ja sitten siitä ei saa loukkaantua ja pahoittaa mieltään, koska sehän on totuus. Olen tähän törmännyt oman lapsen kohdalla. Joutikin sitten mennä. Ap ja 2

[/quote]

Ei kun Ap ja 3

Vierailija
15/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun poistettiin!

Vierailija
16/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä aloitin kyseisen ketjun, enkä siinä haukkunut ketään yksittäistä lasta, enkä eritellyt sitä, minkälainen lapsi on ruma. Otin asian puheeksi, koska asia vaivasi minua ihan oikeasti. Ketään ei saa kiusata, ei pitää huonompana, en KOSKAAN opettaisi omille lapsilleni, että jotakuta saa inhota koska lapsi on ruma, tai hikinen, tai haisee pahalle. Opetan lapsilleni aina suvaitsevaisuutta.
Omalta osaltani ongelma oli se, että miten suhtautua lapseen, joka herättää tälläisia tunteita. Ja muut sitten veti asian överiksi, inhon pilke silmässä mässäili toisten lasten rumuudella ja tosiaan otti vielä puheeksi tunnistettavasti toisen ihmisen lapsen, mikä oli väärin! Itseäkin alkoi inhottaa oma ketjuni jonka aloitin ja olen tyytyväinen että se poistettiin.
Mutta asian otin täällä puheeksi, koska täällä ei ole lapsia kaiketi? Halusin puhua aiheesta.

Mutta ikinä en ole ketään syrjinyt. Heikompia mieluummin puolustan. Siksi asia ehkä vaivasikin minua, koska oma mielipiteeni on se, että ulkonäön tai hajun tai muun ulkoisen seikan ei saisi antaa vaikuttaa ja kun löydän itsestäni sellaisia piirteitä, se pistää miettimään.

Vierailija
17/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/19 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minun lastani pidetään rumana. Minun silmissäni on kaunis ja ihana, mutta muitten suhtautumisesta on viimein ollut pakko päätellä, että kauneus on vain minun silmissäni"

Rumaksi nimittely kertoo mielestäni enemmän sanojan sivistystasosta ja pahuudesta. Hänellä täytyy olla paha olo ja tyytymätön elämääänsä. Niin kuin itsekin sanot, lapsesi on kaunis ja ihana. Jos rakastaa,  kauneutta on kaikkialla ja jos vihaa, niin kielteisyys ja rumuus senkun lisääntyy.

Harvat näkevät vihamiehensä ja riitapukarinsa kauniina, toisin kuin rakkaimpansa.

Vierailija
19/19 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On äärimmäisen hyvä, että se sairas, oksettava ja paskamainen ketju poistettiin. Törkeät kommentit olivat kuvottavia ja sydämeeni sattuu kun ajattelen niiden olevan äiti-ihmisten kirjoittamia. Kuolkaa pois tai olisitte jättäneet lisääntymättä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan