Minkälainen hääkimppu sinulla oli häissäsi? Ja onko vielä tallessa (kuivattuna)?
Mulla oli vain valkoisia liljoja. Halusin yksinkertaisen mutta kauniin kimpun. Ja ei ole enää tallessa. Olisin halunnut kuivattaa sen, mutta liljat oli vaikean tuntuisia kuivattaa kauniiksi kimpuksi. :-/
Kommentit (17)
Valkoisia ruusuja enimmäkseen. En tiedä onko se enää tallessa. Se saattaa olla lapsuudenkodissani.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:12"]Mulla oli vain valkoisia liljoja. Halusin yksinkertaisen mutta kauniin kimpun. Ja ei ole enää tallessa. Olisin halunnut kuivattaa sen, mutta liljat oli vaikean tuntuisia kuivattaa kauniiksi kimpuksi. :-/
[/quote]
Mulla oli hiukan pisaran mallinen, mutta rennosti alaspäin valuva kimppu, keskikokoinen, koko suhteutettiin mittasuhteisiini. Kimpussa pääkukkana valkeat orkideat, joissa fuksianpunainen keskus. Lisänä samansävyisiä punaisia kulleroita ja tummempia pieniä kalkan näköisiä kukkia ja vihreää. Ihana!
Kimpun kuivatti ja kehysti kukkakauppa.
Minulla oli ranteessa kolme pientä, valkoista orkideaa ja sellaista sydämen muotoista vihreää, oliko nyt murattia? Roikkui siis nätisti vähän. Kukat oli kiinni helminauhassa, jonka tein itse.
Ihana viehe oli, mutta tallessa on enää se helmirannekoru.
Mulla oli pelkästään valkoisia pioneja. En kuivannut kimppua vaan heitin sen kimpun heitossa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:12"]
Mulla oli vain valkoisia liljoja. Halusin yksinkertaisen mutta kauniin kimpun. Ja ei ole enää tallessa. Olisin halunnut kuivattaa sen, mutta liljat oli vaikean tuntuisia kuivattaa kauniiksi kimpuksi. :-/
[/quote]
Mulla samppanjaruusuja ja pieniä kalloja, ja murattia pari oksaa. (15 vuotta sitten.) On vieläkin tallella, kuivui kauniisti enkä ole malttanut heittää roskiin, muutossakin tullut mukana.
Tarkoitus oli kuivattaa, mutta humalassa tuli murjottua koko kimppu :(
Hääkuvistakin tuli huonoja, kimppu ei näy kunnolla ja muistikuvat kimpusta hataria humalan takia :(
Minulla oli valkoista liljaa, eustomaa ja ruusua, jotain oransseja marjoja ja vihreää heinää ja murattia. Ei ole tallessa.
Kielokimppu suoraan luonnosta, ei ole tallessa. Avioliitto on 15 vuotta vanha ja voi mainiosti :)
Mieheni teki minulle kauniin sekakimpun. En ole kuivattanut sitä. Valokuvista näkee sen kauneuden. Mielestäni kuivat kukat ovat vähän surullisia.
Nyt kun täällä tuli hääkimpuista puhe niin kysyn tähän väliin onko hääkimppu "pakko" olla? Meillä tulossa tosi pienet häät enkä haluaisi minkäänlaisia kukkia, en kimppua enkä ranteeseen mitään, ei siis kukan kukkaa.
Mistä hääkimpun idea yleensä juontaa?
Perinteinen, tummanpunaisia ruusuja ja sitä valkoista harsoa(? vai mikä sen nimi on, se pieni valkoinen täytekukka...). En kuivattanut, se oli vanhempien luona maljakossa meidän häämatkan ajan ja meni roskikseen sitten kun nuupahti. Kuivatut kukat on kauheita.
Kimppu punaisia ruusuja. En kuivattanut vaan jaoin kimpun kahtia ja annoin toisen puolen äidilleni ja toisen anopilleni. Anoppi kuivatti oman puolikkaansa ja on nyt tehnyt taulun minun ja tyttärensä kimpusta itselleen. Isäni oli fiksuna heittänyt äitini puolikkaan roskiin kun äitini sitä yritti kuivattaa, "kuivia risujahan ne oli!".
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:31"]Nyt kun täällä tuli hääkimpuista puhe niin kysyn tähän väliin onko hääkimppu "pakko" olla? Meillä tulossa tosi pienet häät enkä haluaisi minkäänlaisia kukkia, en kimppua enkä ranteeseen mitään, ei siis kukan kukkaa.
[/quote]
Kai se on hedelmällisyyssymboli. Ja morsiamen kaunistus. Minulle kukat oli tärkeät ja kun kimpun näin, oloin aivan äimissöni, onko tämä ihanuus todella mulle!
Kukat voi nykyään olla sidottu myös viuhkan tai käsilaukun muotoon. Mutta eihän niitä ole pakko olla.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:31"]Nyt kun täällä tuli hääkimpuista puhe niin kysyn tähän väliin onko hääkimppu "pakko" olla? Meillä tulossa tosi pienet häät enkä haluaisi minkäänlaisia kukkia, en kimppua enkä ranteeseen mitään, ei siis kukan kukkaa.
[/quote]
En osaa vastata tuohon mistä hääkimpun idea tulee.
Mutta sinä/te teette juuri sellaiset häät kuin haluatte. Jos et halua kimppua niin älä hanki sellaista :)
Itse en halunnut huntua ja sellaista ei minulle tullut.
Ohis, se valkoinen "täytekukka" on nimeltään harsokukka :) Kaunis, melkein missä kimpussa/kukkaasetelmassa tahansa!
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:38"]Ohis, se valkoinen "täytekukka" on nimeltään harsokukka :) Kaunis, melkein missä kimpussa/kukkaasetelmassa tahansa!
[/quote]
Eikö sitä joskus kutsuta myös morsiusharsoksi?
Englanniksi nimi on Baby breath :)
Mulla oli valkoisia kalloja, eikä niitäkään oikein voinut kuivattaa. Mutta näkyyhän se kimppu sitten valokuvissa kuitenkin.