Viisi ihmistä kuollut koronavirukseen hoivakodissa Sodankylässä
Kommentit (82)
Omaiset rampanneet avoimista ovista, ilman maskeja ja turvavälejä.
Pelastakaa rekikoirat ja turismi!
Vierailija kirjoitti:
Voi helkkari, nyt ne joukkokuolemat alkaa taas. Suomikin on lähellä joutumista pahaan tilanteeseen muiden maiden tavoin.
Ja nyt ei voi syyttää edes matkustelua tai ulkomaalaisia, koska rajat ovat olleet kiinni. Eli kohtalomme on nyt omissa käsissämme!
Rajat ei ole kiinni. Venäjältä ja ruotsista koko ajan trafiikkia, paljon tartuntoja, ja vierastyöläiset unkarista, makedoniasta yms. Seilaa edestaas.
Hallitus pitää ulkomaalaisten oikeutta niin tärkeänä.
Tää on tragedia, viikon aikana viisi kuolonuhria hoitokodissa, montako vielä?
Vierailija kirjoitti:
Hoitajatko ovat taudin tuoneet ko paikkaan?
Tuskin ainakaan asukkaat itse.
Tämäkin varmaan lasketaan kotona saaduksi tartunnaksi, vaikka asukas itse ei kotinsa ulkopuolella olisi liikkunut lainkaan ja joku muu kuin asukas itse, on sen viruksen hänen kotiinsa tuonut.
Meidän pitäisi tällä logiikalla vastustaa keuhkokuumetta, joka on vanhusväestömme todellinen tappaja. Miksi emme kauhistele sitä, ja nämä vanhukset kuolivat asiallisesti ottaen nimenomaan keuhkokuumeeseen.
Kohta lihavien vuoro. Tähän on tottuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta minkäs teet? Ei niitä hoitajia voi pullossa 24/7 pitää. Tartunta voi tulla mistä vaan, vaikka mitä tekisi. Vai mitä meinasit? Ei kannata huudella katsomosta, jos ei itse ole sitä touhua tekemässä.
Tuohonhan on helppo ratkaisu eli jätetään ne vanhukset keskenään sinne hoivakotiin selviytymään niin eivät ainakaan kuole koronaan. Toki kuolevat nopsasti muuten mutta ei korona korjaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöiset syyllistävät paskakommentit ottavat kyllä päähän. Nämä kommentoijat eivät tajua mitään niistä olosuhteista, helvetinmoisista varotoimista ja stressistä, joissa töitä on tehty hoidavokodeissa maaliskuusta saakka. Itse perustyö on jo tarpeeksi raskasta, nyt tämä korona päälle niin voin sanoa että siellä ei lekotella eikä olla löperöitä. Jos ei kelpaa, niin nostaa sen lösöperseen sohvalta ja tulee näyttämään miten asiat hoidetaan.
Pisteet, että uutisoivat reilusti tietoon. Uudellamaalla vastaavaa tapahtui jo keväällä, josta hoitajien piti vaieta. Luultavasti sama nyt edessä.
Tegnell Sodankylän kunnanjohtajaksi ja lapin talouden pelastajaksi!
Vierailija kirjoitti:
Meidän pitäisi tällä logiikalla vastustaa keuhkokuumetta, joka on vanhusväestömme todellinen tappaja.
Tiesitkö, että keuhkokuumetta vastustetaan?
Sitä vastaan on olemassa esimerkiksi rokote.
Toki kaikenlainen muukin tarttuvien tautien välttely on eduksi ja pienentää riskiä saada keuhkokuume.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta minkäs teet? Ei niitä hoitajia voi pullossa 24/7 pitää. Tartunta voi tulla mistä vaan, vaikka mitä tekisi. Vai mitä meinasit? Ei kannata huudella katsomosta, jos ei itse ole sitä touhua tekemässä.
Tuohonhan on helppo ratkaisu eli jätetään ne vanhukset keskenään sinne hoivakotiin selviytymään niin eivät ainakaan kuole koronaan. Toki kuolevat nopsasti muuten mutta ei korona korjaa.
Jossakin maassa noin tehtiin. Oliko espanja?
Vierailija kirjoitti:
Tegnell Sodankylän kunnanjohtajaksi ja lapin talouden pelastajaksi!
Ei kerkeä kallonmittauksiltaan.
Mitä uutta siinä on, että vanhukset kuolee? Niin on aina käynyt ja tulee käymään. Mikä ihmeen uutinen tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että vihdoin alkaa jotain tapahtua. Lasten ja nuorten sairastuminen on ollutkin pelkkää tylsyyttä.
Tämä.
Hoitajat, muu henkilöstö ja omaiset levittävät tautia. Eihän se mistään muualta voi tulla. Eivät nämä dementikot virusta saa muualta, kun kököttävät paikoillaan. Eikö hoitopaikassa ole olleet suojaimet käytössä? Huono hygienia, voitontavoittelu? Attendo?
Se on menoa nyt!