Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska pakkasit sairaalakassin ja mitä sinne laitoit?

Vierailija
25.03.2014 |

Kuinka monta päivää ennen laskettua aikaa pakkasit sairaalakassin ja mitä pakkasit sinne?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kassissa kirja, hiusharja ja hammasharja sekä -tahna.

Kotiutumisvaatteet molemmille mies toi lähtöpäivänä. Sairaalasta sai pesuaineet, rasvat yms joten en raahannut niitä turhaan mukaani. Sairaalan verkkokalsarit kelpasi mulle myös

4x näin

Vierailija
2/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kanssa parisen kuukautta ennen laskettua aikaa. Laitoin kameran, luettavaa, syötävää, kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle ja hygieniatarvikkeet. Tokan kanssa olin supistusten takia ajoissa ja pakkasin jo joskus rv25. Silloin pakkasin kotiutumisvaatteet itselle, kameran ja hygieniatarvikkeet. Mukaan tietty neuvolakortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketun ajan päivänä pakkasin vaihtovaatteet ja vauvan vaatteet. Sairaalaan lähtöaamuna pakkasin hammasharjan ym. hygieniakamat, rahapussin ym.

Vierailija
4/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinapullon, Jalluja ja kymmenen askin kartongin.

Vierailija
5/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasin lapselle vaatteet yms viikkoa aiemmin. Itselle pakkasin kamat lähtiessä, en nähnyt syytä pakata aiemmin. Harvoin sinne tulipalokiireellä mennään. Ja ei siellä nyt niin paljon tarvitse. 

Vierailija
6/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, esikoista odottaessa pakkasin kassin varmaan jo ennen kuin olin raskauden puolivälissä. Pinnasänkyäkin petailin valmiiksi varmaan paria kuukautta aiemmin. Pesin kaikki vauvanvaatteet kuukautta ennen laskettua aikaa ja ajattelin, että toivottavasti ehdin..

Esikoinen syntyi rv 40+3.

Toisen lapsen kohdalla heitin laitokselle lähtiessä jotain mukaan.

Kolmatta synnyttämään lähtiessä sama juttu, käsilaukun otin mukaan. Siellä on kuitenkin kaikki tarpeellinen aina mukana.

Esikoisen kohdalla kassissa oli mukana synnytystä varten CD (ei käytetty), kaikenmoista voidetta ja shampoota (en muista, pesinkö hiuksia sairaalassa..), minulle vaatteet (lähdin samoissa, joissa tulinkin), vauvalle vaatteet, luettavaa, suklaata (en ehtinyt lukea saati nauttia mistään suklaasta), kamera, vauvakirja (se sellainen täytettävä..). Siis luoja, ihan kaikkea mahdollista.

Jos meille neljäs tulisi joskus, niin käsilaukun nappaisin mukaan taas.

Vierailija
7/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari viikkoa ennen LA:ta pakkasin ja mukaan lehtiä, hygieniatarvikkeet (harja, hammasharja ja tahna, rasvat jne.), kotiinlähtövaatteet itselle, mies roi vauvanvaatteet lähtöpäivänä. Toisella kerralla viisastuneena pakkasin myös omat äitiys -kollarihousut, paljon mukavampi omat housut jalassa. Vieraat toi herkkuja myös

Vierailija
8/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt RV 35 ja kaipa tuota kohta vois laittaa jotain vähän jo syrjään. Käynnistys soovittu 3vko kuluttua. Varmaankin itselle kotiutumisvaatteen, vauvalle myös. Pesuaineet ja hammasharja. Tabletin ja laturin nappaan lähtiessäni tai mies tuo ne myöhemmin. Voi että odotan sitä "minilomaa" täyshoitolassa (lapsi on neljäs!)!!!! Kyllä aion viihtyä ainakin sen 2vrk, ellen jopa 3 ;)

Vierailija
9/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla eri kotiutumisvaatteet? Mä puin puhtaat vaatteet suihkun jälkeen kotona, ja siellä sairaalassa riisuin ne melko samantien, ja vaihdoin sairaalavaatteet. Ja kyllä mun maha sen verran pömpöllään oli, että äitiyshousut oli mukavat kotiinlähtiessäkin. Puhtaat alkkarit ja sukat toki mukaan, mutta ne meni käsiveskaan, samoin kuin toalettilaukku.

Vierailija
10/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain viikkoja ennen laskettua aikaa pakkasin sekä sairaalaan tarvittavat asiat että mun ja vauvan kotiutumisvaatteet. Me asutaan aika kaukana sairaalasta ja kun ei tiedetty etukäteen, kauanko sillä reissulla viivytään, ajattelin, että on parempi olla kaikki valmiina mukana. Mun reissussa venähti kuitenkin niin pitkään, että mies ehti käydä kotona (muuten oli vanhempieni luona ja pari yötä saimme olla perhehuoneessakin) ja hakea mulle vähän lisävarusteita.

Tällä kerralla aion ottaa mukaan hygieniatarvikkeet, Movicolia, puhelimen laturin, kirjan, aamutakin (synnytän kesällä ja musta ne sairaalan aamutakit on liian paksuja), rintakumeja sekä omat ja vauvan kotiutumisvaatteet, tosin ne saa odottaa autossa niin kuin viimeksikin.

Vierailija
11/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:26"]

Miksi pitää olla eri kotiutumisvaatteet? Mä puin puhtaat vaatteet suihkun jälkeen kotona, ja siellä sairaalassa riisuin ne melko samantien, ja vaihdoin sairaalavaatteet. Ja kyllä mun maha sen verran pömpöllään oli, että äitiyshousut oli mukavat kotiinlähtiessäkin. Puhtaat alkkarit ja sukat toki mukaan, mutta ne meni käsiveskaan, samoin kuin toalettilaukku.

[/quote]

Mulla oli housut lapsivedessä ja yläosankin pidin prenalla ollessani likaiseksi.

Vierailija
12/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:26"]

[/quote]

Mä varauduin mahdollisiin eritesotkuihin sairaalamatkan aikana, ja siksi oli kotiutumisvaatteet erikseen. Ekan kanssa olin sairaalaan päästessä jo niin hikinen, että oli mukava laittaa puhdasta päälle kotiutuessa.

Vierailija
13/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, minulla oli sairaalaan matkaa 3 kilometriä ja taksissa ei tullut hiki.

Vierailija
14/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vinkkinä: lapsen vaippa on loistava lapsiveden kerääjä. Pysyi hyvin ja auto ja itse säilyimme kuivina. Lisäksi kätilö saattoi siitä tutkia, että lapsivesi on todella mennyt...

Vierailija
15/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:26"]Miksi pitää olla eri kotiutumisvaatteet? Mä puin puhtaat vaatteet suihkun jälkeen kotona, ja siellä sairaalassa riisuin ne melko samantien, ja vaihdoin sairaalavaatteet. Ja kyllä mun maha sen verran pömpöllään oli, että äitiyshousut oli mukavat kotiinlähtiessäkin. Puhtaat alkkarit ja sukat toki mukaan, mutta ne meni käsiveskaan, samoin kuin toalettilaukku.

[/quote]

Sitä kun ei voi tietää koska lähtö tulee. Mulla toisella kertaa oli vaan pyjamahousut ja t-paita..ei niissä viittiny kotiin lähteä. Sen verran nopeesti tapahtui lähtö, että halusin heti matkaan :-)

Vierailija
16/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla mies kyllä kävi nukkumassa yöt kotona, ja toi vaatteita....

Vierailija
17/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 10:38"]Ja vinkkinä: lapsen vaippa on loistava lapsiveden kerääjä. Pysyi hyvin ja auto ja itse säilyimme kuivina. Lisäksi kätilö saattoi siitä tutkia, että lapsivesi on todella mennyt...

[/quote]

Mä olen käyttänyt lapsen vaippoja maidonnousuvaiheessa;) Sanomattakin selvä, että se nousee mulla aika voimalla.... Mitkään liivinsuojat ei riitäneet ja pumpulle ei siinä vaiheessa herunut. Olo oli aija kamala kaksi vaippaa hisseissä tungettuna verkkohoisuista tehtyyn rooliin, mutta muuten olis pitänyt juosta pyyhkeen kanssa ympäriinsä... Onneksi meni parissa päivässä ohi:D

Vierailija
18/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

rooli=toppi

Vierailija
19/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eh, no pakkasin jotain siinä reppuun kun olin tekemässä lähtöä. Onko joillakin todella aikaa ja energiaa miettiä jotain laukun sisältöä viikkoja ennen h-hetkeä :D

Vierailija
20/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasin synnytykseen lähtiessäni (joko käynnistykseen menossa tai jatkuvien supistelujen välissä) kassiini neuvolakortin, hammasharjan ja tahnan, kameran, kännykän, hiusharjan, ripsivärin ja kulmakynän. Muut tavarat tarjosi talo eli sairaala. Mies toi sitte kotiin päästessäni mulle kotiinlähtövaatteet ja vauvalle vaatteet ja kaukalon. 

Näin * 5