Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavalla olette omineet kulttuureita tänään?

Vierailija
21.11.2020 |

Olen katsellut Suoernatural sarjaa, eli ominut amerikkalaista kulttuuria.
Syön just kebabia, omin turkkilaista kulttuuria.
Olen käynyt vessassa ja wc-pönttö on brittiläinen keksintö eli brittiläistä kulttuuria tullut omittua.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin juuri suklaata kahvin kanssa. Suklaan käärinpaperissa oli kuva tontusta ja Lapin maisema. Kahvi tulee Etelä-Amerikasta. Reilun kaupan luomukahvia.

Vierailija
22/56 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajoin mitsubishillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join teetä ja söin paahtoleipää

Otin Buranaa ja kärsin migreenistä

Käytän iphoneani

Vierailija
24/56 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ruoaksi chili con carnea. Ei taida olla suomalaista perinneruokaa. Pyydän anteeksi ajattelemattomuuttani.

Vierailija
25/56 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutin saksanpaimenkoiran pentuani, enkä ole lähelläkään arjalaista ihmistä 😅

Sorry en keksinyt parempaa.

Vierailija
26/56 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omin mieskulttuurin. Olen juonut olutta ja syönyt pihvejä. En ole tehnyt mitään kotitöitä.

Vierailija
27/56 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon viiniä.

Tuli juotua myös salmiakkikossua joten olen varmaan sujut tämän asian kanssa?🤔

Vierailija
28/56 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin kaupan sivuilta mausteita joita aion ostaa. Satay kastiketta, vorchester jne. Erilaisia liemiä ja litkuja.

Vierailija
29/56 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paistoin riisiä. So sorry :(

Eikö sen pitäisi olla so soli?

Vierailija
30/56 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tummaihoinen ja käytän vaatteita sekä asun talossa. Olen siis ominut valkoiselta länsimaiselta kulttuurilta yhtä ja toista. Ei vaan huvita asua savimajassa ja kulkea lannevaatteessa, kuten omalle kulttuurilleni on ominaista.

Vierailija
31/56 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aamulla origamin. Kostoksi joku varmaa taittelee miusta kurjen. :D

Vierailija
32/56 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein ruuaksi karjalanpaistia. Sukututkimuksen mukaan kukaan suvustani ei ole Karjalasta lähtöisin. 

Kyllä minä niin mieleni pahoitin. Rajan taakse jäänyt ammu vainaakin pyörii haudassaan.

Karjalassa ei puhuta ammuista, vaan Ämmistä ja Äijistä, jotka siis on ne suvun vanhimmat isoäidit ja isoisät, se on kunnianimitys eikä haukkumanimi. Ammut on lehmiä. Niitä ei paistit kiinnosta. Edes tai varsinkaan enää silloin kun ne on sitä itse.

Itse asissa tämä vastaus oli esimerkki kulttuurisesta omimisesta, jossa toisten kulttuurista otetaan joku osa ja tehdään siitä virsi, tietämättä tai välittämättä siitä, mitä se alunperin oli siinä kulttuurissa, josta se otettiin.

Ihanaa, mikä tosikko olet. Huomaa, että sinulla ei ainakaan ole karjalaisia juuria.

Olen kuitenkin evakkojen jälkeläinen, isäni on syntynyt Viipurissa just ennen kuin tuli lähtö.

Vierailija
33/56 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein ruuaksi karjalanpaistia. Sukututkimuksen mukaan kukaan suvustani ei ole Karjalasta lähtöisin. 

Kyllä minä niin mieleni pahoitin. Rajan taakse jäänyt ammu vainaakin pyörii haudassaan.

Karjalassa ei puhuta ammuista, vaan Ämmistä ja Äijistä, jotka siis on ne suvun vanhimmat isoäidit ja isoisät, se on kunnianimitys eikä haukkumanimi. Ammut on lehmiä. Niitä ei paistit kiinnosta. Edes tai varsinkaan enää silloin kun ne on sitä itse.

Itse asissa tämä vastaus oli esimerkki kulttuurisesta omimisesta, jossa toisten kulttuurista otetaan joku osa ja tehdään siitä virsi, tietämättä tai välittämättä siitä, mitä se alunperin oli siinä kulttuurissa, josta se otettiin.

Käy vääntämässä nuo pökäleesi mielummin pönttöön mitä tänne.

Vierailija
34/56 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kiinalaisten teetä, ehkä en.

Ehkä kiinalaiset juovat minun teetä, kuten Xi Jinpingin vastustajat.

Vierailija
35/56 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin perunoita, eli omin Etelä-Amerikkalaista kulttuuria.

Vierailija
36/56 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva näköjään ymmärtää, mitä kulttuurinen omiminen on.

Jos syön turkkilaisen kebab-paikasta ostamani kebabin, en omi turkkilaisen kulttuuria. En selitä sylki roiskuen, että kebab on omaa kulttuuriani. En myöskään perusta kebab-paikkaa ja julista kebabin olevan omaa kulttuuriani.

Jos sen sijaan olen siperiantaustainen kalmukinpolkema jurttaryssäläisen siitos, ja alkeellinen kalmukki tms. polki esi-isäni täkäläiseen euripidiseen, kantasuomalaiseen populaatioon 1700- luvulla, ja jos esitän kuitenkin mongoloidit alkuperäisinä ja euripidisuomalaisten kielen kalmukkien lainaamina sanoina, ja viikinkimiekat jurttaryssäläisten kulttuurilainana, SE on kulttuurista omimista ja toisen kansan, suomalaisten historialla rypemistä.

Tiedoksi vain mongoloideille.

Vierailija
37/56 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin poronkärisystä ja Geisha-suklaata. Illaksi on geisha-kuulat valmiina kun tanskalainen poikaystäväni tulee.

Anteeksi ja olen valkoihoinen.

Vierailija
38/56 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ragú porisi hellalla 3.5h ja on nyt nautittu pastan kanssa. Italialainen punaviini lasissa ja oliiviöljyä ja balsamicoa salaatissa.

Aamulla caffe latten kanssa croissantteja hillolla.

Etelä-Euroopalla mennään

Vierailija
39/56 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syön turkkilaisen kebab-paikasta ostamani kebabin, en omi turkkilaisen kulttuuria. En selitä sylki roiskuen, että kebab on omaa kulttuuriani. En myöskään perusta kebab-paikkaa ja julista kebabin olevan omaa kulttuuriani.

Jos sen sijaan olen siperiantaustainen kalmukinpolkema jurttaryssäläisen siitos, ja alkeellinen kalmukki tms. polki esi-isäni täkäläiseen euripidiseen, kantasuomalaiseen populaatioon 1700- luvulla, ja jos esitän kuitenkin mongoloidit alkuperäisinä ja euripidisuomalaisten kielen kalmukkien lainaamina sanoina, ja viikinkimiekat jurttaryssäläisten kulttuurilainana, SE on kulttuurista omimista ja toisen kansan, suomalaisten historialla rypemistä.

Yhyy.. Joku pahoitti mielensä ihan oikeasti. :,(

Vierailija
40/56 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhyy.. Joku pahoitti mielensä ihan oikeasti. :,(

Olipa ihanan  paskantärkeä selostus. :-D