:( Te joilla raskaus venähtänyt rv 41+ !
Olitteko loppuajasta turhautuneita? Kuinka ja millä raskausviikolla synnytyksenne lopulta käynnistyi?
Täällä eräs malttamaton toivoisi jo jotain edistystä tapahtuvan.
Kommentit (10)
Esikoisesta olin turhautunut (41+3) ja muistan miten viimeisen neuvolakäynnin (41+0) jälkeen itkin sohvanpohjalla etten JAKSA olla enää raskaana. Toinen (41+5) ei turhauttanut, kun osasin valmistautua etukäteen siihen että pitkäksi taas menee.
Niin, ja molemmat käynnistyivät spontaanisti supistuksilla ja synnytysten kesto oli hyvin lyhyt.
3
Esikoinen synty 41+5, supistukset alko 41+3 illalla ja lapsivesi meni 41+4 illallla, veden menosta vasta synnytys kunnolla käynnisty ja synty sitten seuraavana aamuyönä.
Synnytys käynnistyi spontaanisti supistuksilla rv 41+2. Käynnistys olisi ollut kaksi päivää myöhemmin jollei olisi lähtenyt itsellään tulemaan. Mulle oli lääkäri sanonut rv 37, että paikat on siinä kunnossa, että vauva syntyy milloin vaan, eikä todellakaan menee laskettuun asti. Siinä sitten monta viikkoa odotin ja odotin ja turhauduin ja turhauduin. Mut lopulta kun se aarre oli sylissä, niin eipä siinä muistellut enää niitä päiviä <3.
Lapsi syntyi 41 + 4, ihan itsestään kun katsoi olevansa siihen valmis. Supistuksen supistusta ei ollut ennen synnytystä edeltävää iltaa kunnes edellisenä yönä alkoivat. Maha meni tuota ennen sekaisin, mutta muita "merkkejä" ei ollut..
Oikein rauhallinen ja tyytyväinen vauva oli tuo meidän nyt 8-vuotias muksu - kuten yliaikaiset usein kuulemma ovatkin, kun ovat "valmiimpia" maailmaan.
Kyllä se sieltä tulee, tsemppiä! :)
Kyllä! Oli aivan kamalaa. Jalat oli turvotuksen takia ihan pökkelöt. Nilkat yli 2x normaalin paksuiset, ja sormella tökätessä jäi kuoppa. Oli kesän kuumimmat helteet ja isoa vauvaa povattu. Kaverit laitto vähän väliä viestejä, että "syntyikö jo?" Jotkut letkauttivat sen maailman hauskimman tokaisun, että "Kyllä se aikanaan tulee, ei sinne oo kukaan jäänytkään!" Ehe-ehe, kun nauratti. Kävelylekeillä toinen jalka vällillä petti alta. Jalkaan ei mahtuneet kuin yhdet ylisuuret avokkaat. Raskausarvet olivat juuri pamahtaneet esiin (oiskin syntynyt vauva aiemmin, niin ei olis tullut niitä!). Olo oli TUKALA!
Huh, synnytys oli vihdoin rv 41+2. Jos multa kysytään, niin ois saanu olla aiemminkin. Tsemppiä! Sulla on enää jäljellä max. viikko, joten koita kestää!
Synnytys käynnistettiin rv 42+2 , mutta synnytys lähti lääkkeistä huolimatta kunnolla käyntiin vasta 42+4. Kätilö tuumasi synnytyksen jälkeen kun näki istukan, että tuskin olisi itsestään lähtenyt syntymään vielä pitkään aikaan.
Kyllä mua hatutti loppuraskaudesta ihan älyttömästi. Ei pystynyt kunnolla liikkumaan ja sitä vaan koko ajan odotti, että joko se sieltä syntyisi. Ärsyttävintä oli kuitenkin kaikkien tuttujen ja tuntemattomien "joko joko" kyselyt. Tällä kertaa raskaus tullaan mulla käynnistämään viimeistään laskettuna päivämääränä, koska en halua enää koskaan kokea samaa kuin viimeksi. Olin ihan loppu sitten kun lapsi oli syntynyt ja se vaikutti negatiivisesti minun ja lapsen suhteeseen.
Tsemppiä viime metreille.. tiedän ettei lohduta.. mutta kyllä se lapsi saadaan sieltä vielä ulos. ♡
41+6 ja ihan itte päätti tulla. Joko joko kyselyt teki hulluksi. Jopa mies kyllästyi töissä vieläkin täällä-päivitelyihin.
Lepäile ja tee kivoja juttuja. Mitä oystyt :)
Synnytys käynnistyi spontaanisti supistuksilla rv 41+5. Käynnistys oli jo sovittu seuraavalle päivälle, koska istukka oli todettu niin huonokuntoiseksi. Loppuaika oli todella stressaavaa aikaa vauvan vähäisten liikkeiden takia. Jouduin myös sairaslomalle ja lepoon rv:llä 22 ja siitä loppuun asti, joten kyllä olin aivan kyllästynyt raskauteen jo kauan ennen synnytystä. Mulla oli myös ongelmia painon kanssa, koska se ei noussut tarpeeksi, vaikka olen normaalipainoinen ja söin normaalisti. Lapsi olikin sitten syntyessään hirveän laiha mutta pitkä kuitenkin. Jotain häikkää kai siinä raskaudessa oli ollut pitkin matkaa. Eli kokonaisuudessaan raskas raskaus. Onneksi se oli mun viimeinen raskaus, sillä lapsiluku on nyt täynnä :)
Tsemppiä ap:lle!
Synnytys käynnistettiin 42+0. Ei mitään ongelmaa. Voin loistavasti.