Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Trombosyytit koholla

Vierailija
21.11.2020 |

Olleet jo useita vuosia yli 400. Kukaan lääkäri ei kommentoi mitenkään. Onko tämä nyt ihan ok sitten? En ole ”tajunnut” huolestuakaan.

Kommentit (29)

21/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yli 400 ei liene merkittävän korkea luku. Varsinkaan, jos lääkäri ei ole siihen puuttunut. Viitearvojen ylärajahan on 360.

Minulla oli 20-30-vuotiaana aina trombosyytit tuolla tavalla vähän koholla. Se tuli ilmi aina sattumalta, kun kävin jonkun muun asian takia verikokeissa. Koska lääkärit eivät sanoneet siitä mitään, en itsekään ollut huolissani.

Nykyään käyn MS-tautiin käyttämäni lääkkeen takia säännöllisesti verikokeissa, ja trombosyytit ovat aina viitealueen yläpäässä, mutta eivät enää yli viitearvojen eli tilanne on itsestään normalisoitunut.

Vierailija
22/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut trombosyytit ja leukosyytit yli viitearvojen jo muutaman vuoden. Mistähän kertoo?

Tupakoitko? Yleisin syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus voisi olla minun tekemäni! Minullakin trombosyytit 403. Hemoglobiini 140. En ole vielä keskustellut lääkärin kanssa tuloksista. Kaikki muut veriarvot ovat viitearvojen sisällä. Tupakoin. Oli mukava lukea täältä, ettei tuo lukema ilmeisesti anna aihetta huoleen.

Vierailija
24/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muista syistä johtuen koko ajan 400-750 väliä vaihdellen. Vasta jos menee yli 1000, olisi lääkityksen paikka. Trombosyyttien viitearvon yliraja taitaa olla 380, joten jos sinulla on 400, on se kai ihan ok. Huom, kyllä lääkäri puuttuu jos on tarpeen. Eli mielestäni voit olla huoletta, kun lääkäri kuitenkin nähnyt arvosi.

Vierailija
25/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla - lapsesta alkaen trombosyyttejä ollut yli aina yli viitearvojen (max 500, yleisimmin noin 400). Pari vuotta sitten hiukan alle 50-vuotiaana sairastin massiivisen keuhkoveritulpan, hengenlähtö oli tosi lähellä. Nyt verenohennuslääkitys jatkuvana (Pradaxa). Kukaan lääkäri ei sano asiasta mitään ... 

Vierailija
26/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 lisää, en tupakoi - keuhkoveritulpalle ei löytynyt selkeää syytä. Trombosyytit? Perinnöllistä tukostaipumusta ei ole, eikä fosfolipidivasta-aineoireyhtymää ja C-reaktiivinen proteiini normaali.

Vierailija
27/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/29 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa näiden "sivistyssanojen" viljely. Trombosyytit ovat suomeksi verihiutaleita, mutta monet lääkärit käyttävät tuota termiä.

Vierailija
29/29 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eilen mitattu ja 500. Kuukausi sitten oli 400. Yleensäkin ollut aina liki 400. Kukaan ei olekoskaan kommentoinut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi