Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono kunto vai jokin sairaus?

Vierailija
24.03.2014 |

Voiko sitä itse päätellään mistään tai testata jotenkin, että johtuuko vaiva huonosta kunnosta vai jostain sairaudesta, esim. sydämestä? Olen käynyt jo kolme kertaa lääkärissä vaivani takia, mutta ekg:tä ja verikokeita kummempia tutkimuksia ei koskaan ole ruvettu tekemään. Mulla alkaa jo pienessäkin rasituksessa hengitysvaivat. Aivan kuin en saisi kunnolla henkeä ja puhuminenkin on välillä sen takia kesken kävelyn hankalaa. Voin kyllä puhua, mutta vähän väliä pitää köhiä ja haukkoa henkeä jne. Onko mulla vain huono kunto (en harrasta liikuntaa ollenkaan, puoleen vuoteen ei ole edes hyötyliikuntaa juurikaan tullut) vai joko mulla on sydämessä tai jossain muualla vikaa? Mulla on astma, mutta astmalääkkeet ei tunnu tähän tepsivän.

Pystyykö itse mitenkään testaamaan omaa kuntoa? Oikeastaan en kamalasti usko huonosta kunnostakaan johtuvan, koska sitä vaivaa saattaa tulla ihan vain sohvalla asentoa vaihtaessa. Mutta toki esim. kävellessä pahempana. Ärsyttää, kun lääkärikään ei sano juuta ei jaata.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme