Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistava asiakaspalvelukokemus Netflixillä

Vierailija
21.11.2020 |

Iskinpä sitten kirveeni kovaa ja kolahtaen kiveen.

Harmittelin tuossa, että Netflixin käyttökokemus www-selaimella on huonontunut. Enää ei pääse lisäämään samankaltaisten elokuvien ehdotuksia omalle listalle.

Aiemmin noista samankaltaisten elokuvien ehdotuksista pääsi elokuvan nimikesivulle, josta sen saattoi lisätä omalle listalle tai selailla edelleen sen elokuvan samankaltaisia

elokuvia. Ei enää. Nyt klikkaus mihin tahansa kohtaan ehdotuksesta vain käynnistää elokuvan, eikä nimikesivulle pääse. Ja nimikesivut eivät ole enää erillisiä, vaan avautuvat

html-overlaylle eivätkä uudelle sivulle (luulen ongelman johtuvan juuri tästä toimintalogiikan muutoksesta).

Aikaisemmpin pystyi myös avaamaan useita ehdotuksia jemmaan uusille selaimen välilehdille. Ei enää.

Helpoin tapa saada lisättyä ehdotus omalle listalle on klikata elokuva auki, kopioida osoiteriviltä se netflix.com/watch/xxxx?sitäsuntätä litania muotoon

netflix.com/title/xxxx toiseen selainikkunaan, mikä on mielestäni turhan hankalaa.

Koska Netflixissä ei ole mitään muuta mekanismia palautteen antamiseen kuin chatti asiakaspalvelun kanssa niin yritin sitten sitä. Mutta se oli kuin olisi ajanut tiiliseinää

päin. Siellä ei missään vaiheessa edes yritetty ymmärtää mitä oikein yritin sanoa, käytiin vain jotain rasti ruutuun -listaa läpi melkein tunti, mittailtiin liittymän

nopeutta, poistettiin välimuistitiedostoja jne.

Olisi pitänyt mm. ottaa yhteyttä laitevalmistajaan? No minkä niistä? Kun sama ongelma on joka helkkarin koneessa, joka käyttää Netflixiä niiden www-sivujen kautta, oli

selaimena sitten Firefox tai Chrome. Ihan niin kuin HP tai Dell pystyisi palauttamaan Netflixin palvelinsoftat niiden aikaisempiin versioihin.

Niiden ratkaisu kaikkeen tuntuu olevan se että pitäisi luopua avoimista www-standardeista ja siirtyä käyttämään niiden omaa suljettua sovellusta. Ilmeisesti niitä jurppii ihan

tosissaan se, että koittaa käyttää niiden järjestelmiä Firefoxilla, tai luoja varjelkoon Windows seiskalla. Yrittääkö ne saada kaikki käyttämään niiden suljettua sovellusta?

Onko tulevaisuudessa enää mitään avointa ja yhteensopivaa selainalustaa, vai pitääkö kaikkea toimintaa varten ostaa joku kryptosignattu hipelöintihärveli ja luopua kaikesta

kontrollista siihen, mitä dataa noiden laitteiden ja maailman välillä kulkee?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattipa kirjoittaa tuo notepadilla tarkistaa rivinsiirrot copypastauksen jälkeen. Itku sentään. Nyt korkki auki.

Vierailija
2/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sun mennä keskustelemaan vaikka tietokonepalstalle ongelmistasi. Vauva-palstan lukijoita tuskin kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sun mennä keskustelemaan vaikka tietokonepalstalle ongelmistasi. Vauva-palstan lukijoita tuskin kiinnostaa.

Totta, täällähän on aina niin ylevät keskustelunaiheet.

Vierailija
4/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oikeesti käyttää netflixiä?

Typerys.

Vierailija
5/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistuit tuosta? 

traumaterapiaa?

Vierailija
6/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuin tuosta jaarittelusta. Pakko katsoa vähän HBO:ta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku oikeesti käyttää netflixiä?

Typerys.

Miljoonat ihmiset käyttävät sitä ympäri maailman. Varmaan suosituin striimauspalvelu.

Mitä typerää siinä on? Tulee huomattavasti halvemmaksi kuin yksittäiten leffojen vuokraaminen, eikä tarvitse odottaa vuosikausia että joku sarja tulee Yleltä.

Vierailija
8/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selaa hiirellä leffan/sarjan kohdalle. Älä paina heti mitään, vaan odota että siihen ilmestyy valikko, oikealla viimeisenä on nuoli. Siitä painamalla saat ponnahdusikkunan. Se näyttää trailerin, mutta siinä on myös leffan tiedot ja voit valita, haluatko katsella. Siitä pääsee nimittäin kätevästi pois X:ää painamalla (oikeassa yläkulmassa).

Tämä on tosiaan vähän muuttunut entisestä, niin kuin kaikki nettisivut joskus muuttavat systeemiään. Itse käytän Maciä ja Chromea, en tiedä onko sivu erilainen PC:ssä, mutta luulisi että Chromessa on kaikilla sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut mukavaa asiakaspalvelua Netflixistä. Kuulostaa vähän siltä, ettet osannut selittää ongelmaasi selkeästi, ja asiakaspalvelija ehkä ymmärsi väärin.

Vierailija
10/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selaa hiirellä leffan/sarjan kohdalle. Älä paina heti mitään, vaan odota että siihen ilmestyy valikko, oikealla viimeisenä on nuoli. Siitä painamalla saat ponnahdusikkunan. Se näyttää trailerin, mutta siinä on myös leffan tiedot ja voit valita, haluatko katsella. Siitä pääsee nimittäin kätevästi pois X:ää painamalla (oikeassa yläkulmassa).

Tämä on tosiaan vähän muuttunut entisestä, niin kuin kaikki nettisivut joskus muuttavat systeemiään. Itse käytän Maciä ja Chromea, en tiedä onko sivu erilainen PC:ssä, mutta luulisi että Chromessa on kaikilla sama.

Ja sarjan kohdalla se näyttää jaksovalikon, kun vähän skrollaa alaspäin.  Siitä aukeaa eri kaudet ja jaksot helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windowsin selaimet ei ole toimineet enää pitkään aikaan. Käytä Chromea, se on paras.

Vierailija
12/12 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MyList toiminto on edelleen käytettävissä. Mulla näkymät on erilaisia riippuen siitä katsonko PS3:n kautta vai läppäriltä.