Mistä voi johtua tunne lämmön/kuumeen noususta, vaikka kehon lämpötila on normaali?
Mulla on ollut varmaan kesästä lähtien muutaman kerran kuukaudessa sellaista, että palelee ja on ihan sellainen tunne niin kuin olisi lämpö/kuume nousemassa. Sitten kun mittaan lämpöä niin lukema on max 36,8. Normaali lämpötilani on 36,4-36,6, joten mikään hirveä pomppu tuo ei ole tuo maksimilukemakaan. Tuntuu, että iho hehkuu ja lisäksi palelee, mutta kehon lämpötila on normaali. En ymmärrä tätä. Tänään taas tuollainen olo ja ajattelin, että nyt varmasti nousee kuumetta, kun olen torstaina ottanut influenssarokotteen, mutta lämpötila 36,7. Mistä ihmeestä tällainen voi johtua?
Kommentit (38)
Mulla on tuota samaa, mutta sen lisäksi ajoittain myös hirveän kuuma. Ihan kuin olisi termostaatti kropassa rikki. Tai siltä se tuntuu, mutta lämpötila on kuitenkin normaali koko ajan. Olen miettinyt vaihdevuosia syyksi, mutta tiedä sitten voiko sekään olla mahdollista, kun olen 45-v ja käytän Qlairaa, jonka pitäisi "pehmentää" vaihdevuosien alkua.
No ei toi oo kuumetta . Vaihdevuodet vaikuttaa siten tai joku trooppinen tauti .
Innoissani odotan jonkun tietävän selitystä, itsellä aina aamuisin ( lämmönhän pitäisi nousta iltaa kohden )
sama olo, tänään 36,6 !. Mittari ei ole rikki, on kolme, jotka testattu, ei kilpirauhasongelmaa, on testattu, ei vaihdevuodet, oli kymmenen vuotta sitten.
Tuon takia en kuitenkaan lekurille mene, koska sitä lämpöä/kuumetta ei ole.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Innoissani odotan jonkun tietävän selitystä, itsellä aina aamuisin ( lämmönhän pitäisi nousta iltaa kohden )
sama olo, tänään 36,6 !. Mittari ei ole rikki, on kolme, jotka testattu, ei kilpirauhasongelmaa, on testattu, ei vaihdevuodet, oli kymmenen vuotta sitten.
Eri
Onko testattu borrelia? Epäiltiinkö sulla jotain kilpirauhassairautta?
Mulla käy noin, kun sairastun lievään flunssaan. Se tunne vaan sattuu kestämään monta päivää.
Minulla nestehukka oireilee tuolla tavalla: tuntuu kuin olisi flunssa tulossa, kuume nousemassa ja kurkkukin tulossa kipeäksi. En itse olisi tajunnut, mutta kerran tuossa tilanteessa ulkomailla paikallinen lääkäri sanoi, että vakava nestehukka ja juotti suuret määrät lämmintä mineraalivettä, että nestehukka saatiin korjattua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla käy noin, kun sairastun lievään flunssaan. Se tunne vaan sattuu kestämään monta päivää.
Mulla ei ole minkäänlaisia flunssaoireita ja tuo tunne lämmön noususta saattaa kestää yhden päivän aikana muutaman tunnin ja menee sitten ohi. Ja tosiaan kehon lämpötila on koko ajan normaali, vaikka tuntuu, että lämpö nousisi, se palelu on just sellasta kuin lämmön noustessa. Todella erikoista.
Ap
joku hormonitason muutos? Oletko huomannut yhteyttä kuukautiskiertoon?
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet ja kuumat aallot.
Luulin, että kuumat aallot olisi sellaisia humauksia eikä tuntikausia kestävä olotila, jossa tuntuu kuin lämpö nousisi. Voiko ne sitten olla tollasiakin kuin kuvailin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
joku hormonitason muutos? Oletko huomannut yhteyttä kuukautiskiertoon?
Ei mun mielestä liity kuukautiskiertoon. Syön tosin pillereitä, joten aika tasaista pitäisi olla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Onko testattu borrelia? Epäiltiinkö sulla jotain kilpirauhassairautta?
En asu punkkialueella, enkä liiku pitkässä heinikossa, kilpirauhasen toiminta testattiin masennukseen liittyen, aiheuttaa samoja oireita.
Diabetes 2 on, ei aiheuta kuumeista oloa, oireena janontunne ( ennen lääkitystä ).
Mulla on kipeänä usein sama. Mulla ei oikeastaan koskaan nouse kunnolla kuume, vaan jos olen ihan todella kipeä, niin lämpö voi nousta 37 asteeseen. Useimmiten se pysyy just siinä 36,8 hujakoilla, mutta oletan, että jos normilämpötila on 36,4, niin silloin se 0,4 asteen nousu tuntuu kuumeiluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet ja kuumat aallot.
Luulin, että kuumat aallot olisi sellaisia humauksia eikä tuntikausia kestävä olotila, jossa tuntuu kuin lämpö nousisi. Voiko ne sitten olla tollasiakin kuin kuvailin?
Ap
Vaihdevuodet kokeneena: yöllisiä "hikoilukohtauksia", hiki purskahtaa jokaisesta huokosesta, hetken päästä palelet, kun olet kuumissasi heittänyt peiton pois päältä ja hiki kuivahtaa. Kuumat aallot ovat todellakin "humauksia". Älä säikähdä, ei kaikilla samanlaisia vaihdevuosioireita.
Tuo pitkään jatkuva kuumeinen olo ei mielestäni ole oire vaihdevuosista.
Aiemmin kerroin "aamulämpöolostani", minulla se kestää 1-2 tuntia, ei tuntikausia.
Mulla sama. Välillä on posket ihan tulessa.
Mittari rikki?