PCOS ja akne
Hermot menee näihin näppylöihin! PCOS ei muuten vaikuta enää elämääni, mutta naamani on varsinkin ennen kuukautisia todella karua katsottavaa. Olen ruokavaliolla saanut kuukautiset säännöllisiksi, lihava en ole koskaan ollutkaan eikä muita oireita ole, mutta aknesta en tunnu millään pääsevän eroon. E-pillereitä en voi syödä tai muutenkaan käyttää hormoniehkäisyä, antibiooteista ei ole ollut apua ja roaccutan-kuurin sivuvaikutukset olivat sitä laatua, etten kyseiseen lääkkeeseen enää koske.
Olisiko kellään hyviä neuvoja saako aknea mitenkään kuriin, vai pitääkö vain luovuttaa ja odottaa vaihdevuosia? Niihin on vielä vain luultavasti aina kauan, ja akneongelma tuntuu pahenevan koko ajan.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Nesteenpoistolääkitys? Nimeä en muista mutta muutama tuttu on sitä kautta saanut avun pcosin aiheuttamaan akneen.
Spironolaktoni, kannattaa kokeilla. Itsellä auttanut hormonaaliseen akneen.
Vierailija kirjoitti:
Osaatteko te sanoa, miten PCOS todetaan? Ultraäänitutkimuksella? Epäilen itselläni kyseistä sairautta. Olen kärsinyt aknesta kauan, ja vaikka en ylipainoinen olekaan, rasva tuntuu kertyvän vyötärön kohdalle. Hirsutismia ei ole.
ultraäänitutkimus ja oirekartoitus
Roaccutan oli ainoa joka toimi mun kohdalla.
Käyttäisin sitä, vaikka olisikin sivuoireita. Eri asia, jos lääkäri haluaa lopettaa kuurin, eikä anna sun päättää.
Ikävää kun on PCO. Esim. selkäakne vieläkin ja käyn viittäkymppiä. Onneksi naama kunnossa "jo". Diane Novaa ei voi loputtomiin syödä ja mikään muu ei auta.
Akne pillereiden - http://fi.derminax.com Sain tilaukseni ajallaan ja tabletit toimivat hienosti.