Parisuhde ruuhkavuosissa
Havahduin siihen että rakas puolisoni on tyytymätön parisuhteeseemme. Luulin kaiken olevan hyvin. Hän kokee minulla kaiken kaiken pyörivän lasten ympärillä ja että hän olisi kadottanut minut. Hän käy töissä ja minä hoidan kotityöt ja pikkulapset. Yhteisiä aktiviteetteja olen ehdottanut koko perheelle yhteisiksi. Hän kuulemma kieltäytyy niistä koska sitä ei lasketa parisuhdeajaksi jota kaipaisi lisää. Jos hän on ehdottanut lasten ollessa yöhoidossa meille aikuisille aktiviteettia olen saattanut kieltäytyä väsymyksestä johtuen tai siitä ettei esim. ryyppyilta kiinnosta enkä säästeliäämpänä halua tuhlata rahaa. Olen mieluummin kotoillut rentoutuen ja siivoillut/sisustanut/tehnyt isomman ruokakauppareissun lasten hoidossa ollessa. Olen introvertti. Ja olen joitakin hänen ehdotuksiaan tämä vuonna jättänyt väliin pandemian takia, nytkin ehdotti buffettia ja leffateatteria vaikka alueella jossa asumme koronatilanne leviämisvaiheessa. Hän pahoitti mielensä. Olen liian kotoilija nykyisin. En yhtä menevä kuin vuosia sitten jolloin puolison mukaan meillä oli hauskempaa. Nyt morkkis ja itsesoimausta. Haluan olla sekä hyvä puoliso että äiti. Ehdotin sitten hänelle liudan yhteisiä aktiviteetteja joihin hän kieltäytyi koska kokee että menisin niihin vain säälistä mikä ei pidä paikkaansa. Lapset hoidossa tänään, pistäkää kehiin ehdotuksia kuinka parisuhde kipinöineen uuteen nousuun
Kommentit (8)
Höh. Ei se nyt auta että alatte tekemään vaan se että puhutte. Sanot miehelle että sinulla on paha mieli hänen puolestaan etkä ole ollenkaan ymmärtänyt asiaa hänen kannaltaan. Ja että yhdessä tekeminen ei ole todellakaan sääliä vaan aito halu tehdä asioita yhdessä ja ymmärrät nyt itsekin että olet ollut vähän sumussa viime aikoina ja se ei ole hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Höh. Ei se nyt auta että alatte tekemään vaan se että puhutte. Sanot miehelle että sinulla on paha mieli hänen puolestaan etkä ole ollenkaan ymmärtänyt asiaa hänen kannaltaan. Ja että yhdessä tekeminen ei ole todellakaan sääliä vaan aito halu tehdä asioita yhdessä ja ymmärrät nyt itsekin että olet ollut vähän sumussa viime aikoina ja se ei ole hyväksi.
Puhuttu ollaan sittemmin paljonkin, hänellä nyt menofiilikset nollissa. Mietin millä tavoin arjen ruuhkavuosissa hyvin osoittaisi parisuhteessa rakkautta kaiken kiireen ja väsymyksen lomassa niin ettei toiselle tule olo että seurustelusuhteen sijaan pelkästään vanhemmuussuhde. Mitä kaikkea te teette kumppanienne kanssa arkisin niin ettei lapset siinä osallisena?
-ap
Meillä oli lapset todella harvoin hoidossa. Ei ollut paikkoja, mihin laittaa yökylään.
Joten aika tylsää varmaan elämä monen mielestä oli.
Mutta lämmitettiin saunaa lasten mentuä nukkumaan, juotiin pari lasia viiniä, juteltiin yms
Kun menivät kouluun, vuorotyö mahdollisti päivällä jokusen tunnin kahdenkeskistä aikaa. Seksiähän silloin tietenkin harrastettiin.
Mutta pääasia oli se, että kun lapset oli joskus hoidossa, ei kumpikaan puuhannut omiaan. Eli minä olisin sisustanut ja juossut ruokakaupassa ja mies tehnyt muuta. Ne hetket oltiin yhdessä. Vaikka sitten kotona, jos ei jaksettu lähteä mihinkään
On varsin yleistä että lasten tulo näivettää parisuhteen, tilastoista huolimatta aikuiset ihmiset syöksyvät sinisilmäisesti lapsiperhearkeen ajatuksella että "kyllä me onnistumme" - kovin moni vaan ei onnistu.
Nostelen aloitusta
-ap