Sinä erikoiskoulun käynyt! Meneekö lapsesi taviskouluun?
Jos on mennyt, oletko ollut pettynyt? Olen itse käynyt "erikoiskoulun" (kieli) ja ajatellut, että meidän lapset menee ihan lähikouluun. Nyt olen kuitenkin melkein järjestään kuullut vanhoilta luokkakavereilta kommenttia siitä, että ovat todella pettyneet tavallisiin suomalaisiin kunnallisiin kouluihin. Opetus matelee, merkittävä osa oppilaista häiriköi (oppimisasenne on pepusta), kohtelu on karjalauman ajamista ja suurin osa vanhemmista yhtä kiinnostuneista lasten koulunkäynnistä kuin kala polkupyörästä. Siis eivät ole kiinnostuneita. Suuri osa lapsista on mielipiteettömiä ja tyyliä "koulu on tyhmää, oppiminen on tyhmää, emmätiedä emmäosaa".
Tavallaan tuntuu vähän oudolta, että kaikki taviskoulut olisi tyyliin debiileille tarkoitettuja. En ole itse ollut mikään luokan priimus. Mutta harmittaako sitten, jos se koulu tosiaan on HUONO...
Kommentit (25)
Tarkoitatko nyt erityiskoululla jotain stainerpedagogista tai muuta yksityiskoulua jossa on eri tavalla opetus järjestetty kuin kunnallisella puolella? Vai ihan erityisluokkaa? Silloin tuskin puhut oikeasta eliittikoulun menosta...
Hei, ajattelin, että kun sanon "erikoiskoulu" ja lisään, että kieli (suluissa), niin tämä selventäisi. Olen siis käynyt kielikoulun ja sitä ennen kielikylpytarhan ja -esikoulun. Meillä oli jonkinlaiset tasotestit ennen kielikylpyä ja vain omalla ikätasolla + edellä olevat hyväksyttiin. Vielä meidän porukasta karsiutui ennen koulun alkua ne, joilla ei kielitaito riittänyt tai ei muuten ollut kykyä koulumaiseen oppimiseen.
Ihan erityiskouluja ei kielipainotuksella taida olla.
En mielellään sanoisi eliittikoulu, koska meidän koulussa ei ollut esim. lukukausimaksuja. Tiettyä yhteisöllisyyttä oli, koska olimme suurimmaksi osaksi kimpassa 4/5-vuotiaista aina ylppäreihin.
ei tod. mene. suomalainen peruskoulu on naurettavaa PASKAA!
Meidän lapset aloittavat ihan lähikoulussa. Asuinalue on hyvä ja maahanmuuttajia ei ole. Lapsilla on mahdollisuus jatkaa laadukkaassa lähiyläkoulussa ja -lukiossa ylioppilaiksi saakka. Painotuksia koulussa toki on, mutta ei mitään erityispedagogiikkaa.