Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harmittaako sinua koskaan miehesi saamattomuus ns. miesten töissä?

Vierailija
23.03.2014 |

siis kodin töissä, joita et itse osaa tehdä tai fyysisen kokosi vuoksi et pysty/jaksa tehdä ainakaan niin hyvin kuin miehesi. Kerro esimerkkejä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 19:37"]

Mua harmittaa kun en osaa porata eikä mies suostu opettamaan.

[/quote]

Mitä hemmetin osaamista siinä on?  Pora käteen ja poraamaan

Vierailija
22/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, katsos kun otin sellaisen tekevän ja kykenevän miehen, sellaisen jolla ei ole peukalo keskellä kämmentä. Eikä ole mikään laiskapaska nahjus. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan omakotitalossa ja meillä jäätyi toissatalvena vesijohto. Taloon tuli 4 päivää vain kylmää vettä eikä miehellä ollut mikään kiire sulattaa sitä. Piti vetää helvetinmoiset kilarit ennenkuin mies vihdoin lähti kauppaan hakemaan sulatukseen tarvittavaa letkua.

Vierailija
24/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, välillä ärsyttää. Eikä siis pelkästää "miesten töiden" suhteen, vaan koti- ja pihatöissä yleensäkin. Meillä ei ole mitenkään kromosomeihin perustuvaa työnjakoa, mutta minä en tiettyihin juttuihin pysty/uskalla huonon näköni vuoksi. Mies kyllä tekee hommia, mutta vasta sitten kun minä olen tehnyt asian suhteen aloitteen, esim. kaivanut esiin porakoneen/lumikolan/silitysraudan. Omatoimisuus olisi niin ihanaa... mutta sitä ei nyt tuolla miehellä ikinä ole ollut, enkä usko sitä ikinä tulevankaan. Omat pakolliset hommansa hoitaa, mutta viime tingassa. Esim. jos lentokentälle lähtö on kello 5 aamulla, on mies vielä kello 2 yöllä hereillä pakkaamassa. Noh, pääasia että pääsee matkaan.

Vierailija
25/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin. Mies ei tee kotona MITÄÄN, ja se ärsyttää minua joka ikinen päivä. Hän perustelee rötväilyään sillä, että tekee pitkiä päiviä ja tuo perheeseen rahaa, mutta en ole missään vaiheessa hyväksynyt tätä selitystä. Miesten tai naisten työ, jos sellaisia nyt on, tässä taloudessa ei ole kuin yksi vaihtoehto kuka ne tekee. Minä tietenkin.

Vierailija
26/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 20:22"]

No todellakin. Mies ei tee kotona MITÄÄN, ja se ärsyttää minua joka ikinen päivä. Hän perustelee rötväilyään sillä, että tekee pitkiä päiviä ja tuo perheeseen rahaa, mutta en ole missään vaiheessa hyväksynyt tätä selitystä. Miesten tai naisten työ, jos sellaisia nyt on, tässä taloudessa ei ole kuin yksi vaihtoehto kuka ne tekee. Minä tietenkin.

[/quote]

Kerro sille että on olemassa perheitä joissa molemmat tekee pitkää päivää ja kantaa rahaa kotiin ja silti tekevät myös kotityöt yhdessä. Ei se ole mikään veruke!

Vierailija
27/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa. Mies on vain monissa asioissa tolkuttoman saamaton. Puheissa moni asia on pikku juttu, mutta menee vuositolkulla, jotta saa ne toteutettua. Yleensä teen asiat itse, jotten joudu odottelemaan milloin herralle sopii, jos ikinä. Tällön mies on sitten arvostelemassa työn jälkeä vaikkei ole tikkua ristiin laittanut. Esim. naulat/koukut/ruuvit seinään tauluja  ym. varten, seinän maalaaminen (kun olen teipillä rajannut, alueen, tehnyt reunat pensselillä valmiiksi ja ottanut muutenkin kaikki välineet esiin, saatta mies tulla tekemään telalla sen helpoimman osan, tämän jälkeen minä taas viimeistelen, poistan teipit, siivoan välineet pois), lasten lelujen korjailu, pihalla kaivuuhommat esim. pensaiden istuttamista varten ym ym. Lista on loputon. Mur!!! Mies on työssään tietsikan ääressä istuva nörtti. Kateellisena katson naapurin miestä, joka on kätevä kodin remonteissa (tekee työkseen muutenkin raksahommia). Toisaalta mieheni leikkii lasten kanssa paljon, laittaa ruokaa, pesee pyykkiä. Naapurin miestä en ikinä näe pihalla lastensa kanssa. Eli jossain huonoa, jossain hyvää...