Harmittaako sinua koskaan miehesi saamattomuus ns. miesten töissä?
siis kodin töissä, joita et itse osaa tehdä tai fyysisen kokosi vuoksi et pysty/jaksa tehdä ainakaan niin hyvin kuin miehesi. Kerro esimerkkejä.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 19:37"]
Mua harmittaa kun en osaa porata eikä mies suostu opettamaan.
[/quote]
Kato netistä videoita ja rupea hommiin, jos haluat. Vaikeusaste on sama kuin kermavaahdon vatkaamisessa kierrevatkaimella - korkeintaan.
Ei. Ainoa ns. miesten työ, jossa mieheni ei ole ahkera on minun rakasteleminen, mutta senkin voin itse tyydyttävästi hoitaa.
Mieheni on täysi käsi ns miesten töissä. Ei saa tehtyä mitään, eikä osaa. Kontrasti on suuri, koska mieheni on isokokoinen, perinteisellä tavalla miehekkään näköinen entinen painonnostaja.
Arsyttaa. Meilla oli takapihalla joidenkin edellisten asukkaiden jattama jaakaappi. Pyysin miesta siirtamaan sen etupihalle josta jateauto sen hakisi pois. Mies sanoi aina 'ensi viikolla', 'huomenna' 'kun ei sada' tms.. lopulta muutaman kuukauden jalkeen sain tarpeekseni koska olin tilannut jateauton sen keraamaan aamulle ei mies vielakaan ollut siirtanyt sita. Lopulta vieritin jaakaapin talon lapi etupihalle ja kun mies kotiin tullessaan huomasi sen niin sanoi 'miten sina sait sen siirrettya'ja 'olisinhan mina sen aamulla siirtanyt, niin varmaan ennen kuutta aamulla olisi varta vasten herannyt siirtamaan... Argh.
Jostain syysta meilla mina teen kaikki pikku rempat, huonekalujen kasaukset, tapetoinnit tms... Tulen kasiltaan katevasta suvusta joten en voi ymmartaa miten esim joku tapetointi on miehelleni taysin mahdotonta.
semmosii hommii ei oo. Mä teen kyllä raskaatkin hommat mielelläni itse, siinä vaan voi kestää kauemmin, jos esim. pitää kantaa jotain kun mä en vaan saa niin isoja kuormia kerralla ;) mutta teen sen mihin kämäset voimat riittää. teknisiä hommia me osataan molemmat eli se on aivan sama kumpi tekee. yleensä se jolla on enemmän intoa ;) ei mua häiritse vaikka mies ei jaksais hoitaa jotain kyhäelmää loppuun. teen sit ite jos se häiritsee. jos en osaa ni sanon että opeta ni mä teen.
Eipä oikeastaan, koska jos alkaisin sitä harmitella tai miehelle voivotella, siihen sisältyisi olettamus, että minun pitäisi osata&viitsiä tehdä ns. naisten töitä. Enkä ole niistä kovin kiinnostunut. Mies hoitaa esimerkiksi kokkaamisen ja valtaosan lastenhoidosta (hampaidenharjaukset, nukuttamiset, iltapalat ja aamupalat, päiväkotiin viemiset ja haut, vaipanvaihdot ja pepunpyyhinnät.) Niin ja tiskitkin se hoitaa. Ja siivoamisen. Minä hoidan pyykinpesun ja rahan tuomisen kotiin. Miesten hommia ei kumpikaan hirveästi hoida, auto viedään huoltoon ja remppahommiin kutsutaan ammattilainen.
Minua harmittaaa ainakin se, että miehen henkilökohtaiset tavarat ja paperit ovat aina hujan hajan, eikä "koskaan" siivoa niitä.
Mua harmittaa kun en osaa porata eikä mies suostu opettamaan.
Ei. Ei kerrostaloasunnossa ole mitään "miesten töitä". Mies ei ole käytännöllinen nikkaroija, mutta eipä siitä ole mitään haittaa koskaan ollut.
Minua harmittaa ihan hel....n paljon. Ei ole kyse siitä, ettenkö itsekin osaisi tai pystyisi tekemään. Ei vain ole reilua, että toinen pelaa kaiket päivät tietokoneella, ja mun pitäisi tehdä kaikki hommat.
Harmittaa. Ja se, että huomauttaminen tai kysyminen tulkitaan heti nalkuttamiseksi ja syyllistetään. Olenkin päättänyt, etten enää kysele - jos en itse kykene, tilaan ammattilaisen.
Meidän kotona ei ole yhtään sellaista työtä, mitä minä en osaisi tai pystyisi tekemään, tai mitä mieheni ei pystyisi. Siisti uusi kerrostaloasunto, ei remontoitavaa, ei korjattavaa, ei rakennettavaa. Autot huoltaa huoltoliike.
Mies on kyllä osaava ja aikaansaava, mutta on vanhetessaan tullut mukavuuden haluiseksi eikä viitsisi alkaa tekemään mitään suurempia hommia, kuten pientä pintaremonttia. Ei varsinkaan jos ei näe sitä itse vielä tarpeelliseksi. Nuotrmpana teki minun mieliksi, vaikka ei nähnyt tarvetta.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 19:41"]
Ei. Ei kerrostaloasunnossa ole mitään "miesten töitä". Mies ei ole käytännöllinen nikkaroija, mutta eipä siitä ole mitään haittaa koskaan ollut.
[/quote]Tuosta syystä te asutte kerrostalossa.
Joo, harmittaa, mutta varmaan miestä harmittaa myös mun saamattomuus monessa muussa asiassa. Yritän pitää mölyt mahassani harmitusteni suhteen. Mies ei ole mitenkään laiska, vaan aika puuhakas, mutta sanotaanko, että meillä on mielipide-eroja priorisoinnissa. Ja toisaalta miehen työ on aika stressaavaa, joten en halua kuormittaa häntä omalla vitutuksellani.
Harmitukseni liittyy lähinnä remontointiin.
Ei todellakaan:) Mun mies on aina valmiina auttamaan kuin partiopoika:) Eilen imuroi talon ja ripusti vielä verhotkin kun en ylettynyt itse edes tuolilta:D Remonttia tehdään tarpeen mukaan yhdessä sisällä ja ulkona, ei paljoa tarvitse yllyttää
Ei harmita, kun mies on niin saamaton, että on tehtävä itse :) Ja yleensä mieskin tarttuu hommiin tämän seurauksena.
Jätti ikkunat pesemättä viime keväänä. Ainoa hänen ns. kotityö, kun tekee senöparemmin kuin mä ja hänen pituutensa riittää ilman korokkeita.
Samalla puhinalla menkööt tämäkin, kun nippanappa aiheessa. Eli keittiön kaapeista ylähyllyt ollaan pidetty varastohyllyinä, ettei mun tarvii kiipeillä huonon jalkani kanssa.
Silti tuon tuosta jauhopussit on siellä korkeella. Pari kolosta jäänyt, niin johan tuo täyttää.. Pitää ostaa turhia astioita, että saa kolot täytettyä. ;)
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 19:37"]Mua harmittaa kun en osaa porata eikä mies suostu opettamaan.
[/quote]
Millaistahan 'poraamista' tässä tarkoitetaan? :) Jos porakoneen käytöstä on kyse, niin ihmettelen kos ei kerran nähtyään osaa porakonetta käyttää! Meillä sen osaavat pienet lapsetkin.
up