Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säilytätkö entisen kumppanin antamat lahjat?

Vierailija
20.11.2020 |

Tajusin äsken, että olen nukkunut uuden kumppanini vieressä ylläni yöpaita, jonka sain exältä. Tuntui ensin vastenmieliseltä ajatukselta. Rationalistina ajattelen kuitenkin, että kyseessä on arkinen käyttöesine, joka jossain vaiheessa kuluu pois. En siis heitä menemään. Muutamista koruista ajattelin luopua. Ovat liian hienoja arkikäyttöön, enkä ole missään tilanteessa.

Mites te muut olette toimineet? Onko yöpaidan käyttö ihan ”asiallista”?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asiallista. Ei tavaroissa ole mitään "henkeä"; ne ovat vain materiaa.

Vierailija
2/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä on kuitenkin ollut iso ja tärkeäkin osa elämääni, joten käytän toki lahjoja, jolleivat ne ole muuten jostain syystä turhia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säilyttänyt kaikki, koruista ja valokuvista lähtien. Seurustelimme ikävuodet 14-19 ja silloinen ”anoppi” osti minulle kerran joululahjaksi flanellisen yöpaitulin korkealla pitsikauluksella. Ei tullut käytettyä 😁, seksiä oli senkin yöpaidan edestä.

Vierailija
4/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti säilytän ja käytän, jos pidän niistä. Ei minulle tavarat edusta mitään ihmistä, ne on vain tavaroita.

Vierailija
5/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä sain silloiselta poikaystävältä leijonakorun ja tämän inttilaatan, mutta erotessamme viskasin ne Pielisjokeen. Ei ollut edes tyyliäni yhtään. 😀

Vierailija
6/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt kaikki. 

Vierailija
7/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teininä sain silloiselta poikaystävältä leijonakorun ja tämän inttilaatan, mutta erotessamme viskasin ne Pielisjokeen. Ei ollut edes tyyliäni yhtään. 😀

Olisit sen inttilaatan antanut takaisin, sillä olisi voinut olla ukolle myöhemmin jotain arvoa.

Vierailija
8/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korut olen säästänyt. Muu onkin jo aikojen saatossa tullut elinkaarensa päähän. Valokuvat exästä poltin kun muutin yhteen nykyisen mieheni kanssa.

Vierailija
9/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin kaikki hänen ostamansa lahjat takaisin kun erosimme.

Tosin en yöpaitoja enkä aamutakkia, mutta aikahan ne jo kulutti, lopulta menivät roskiin tai siis siihen vaateroskikseen.

Vierailija
10/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. On valokuvia ja pari korua. 

Korut ovat mielestäni kauniita ja niillä on suuri tunnearvo. Vaikka emme ole yhdessä ja tapaisin jonkun muun niin en lakkaisi käyttämästä kyseisiä koruja. Voi olla että jos mahdollinen kumppani olisi mustasukkaista sorttia niin en kertoisi että korut ovat entiseltä. 

Vierailija
11/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Hyviä tavaroita ovat.

Vierailija
12/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut eksille takaisin arvokkaammat ja vienyt hyväntekeväisyyskirpputorille muut.

Yhden nuoruudenrakkauden minulle joululahjaksi antaman batiikkitaulun olen säilyttänyt. Olimme taidenäyttelyssä ja hän osti sen taiteilijalta minulta salaa taiteilijalta, kun olin ilmaissut pitäväni työstä kovasti. Joutui hakemaan sen erikseen näyttelystä myöhemmin ja säilyttämään lahjasalaisuuttaan monta kuukautta.

Vierailija
13/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit sen inttilaatan antanut takaisin, sillä olisi voinut olla ukolle myöhemmin jotain arvoa.

No eipä pyydellyt takaisin. Sen jälkeen, kun yllätin miehen jonkun muijan kanssa sängystä niin eipä kiinnostanut enää olla missään tekemisissä.

Vierailija
14/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exästä saa olla muistoja. Nyksän pitäisi ymmärtää, että häntä ennenkin on jotakuta voitu rakastaa. Ei exän pitäisi olla uhka.

Vierailija
15/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten parempaa paikkaa niille löytänyt kuin joki? Ihan vaikka roskis?

Vierailija
16/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, Ne ovat rakkaita muistoja ja tärkeitä minulle. En olisi tämä nainen, joka nyt olen, ilman entisiä suhteitani. Samoin arvostan mieheni entisiä kumppaneita ja niitä esineitä ja ennen kaikkea kokemuksia, mitä hän on heitä saanut. Elämä on kokemuksia ja kasvamista, miksi emme säilyttäisi tavaroita ja esineitä ja muistoja, jotka symbolisoivat näitä asioita.

Vierailija
17/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korut olen säästänyt. Muuta en. Fyysiset valokuvatkin on lentäny roskiin. Kovalevyn kätköissä ne tosin saattaa olla.

Vierailija
18/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten parempaa paikkaa niille löytänyt kuin joki? Ihan vaikka roskis?

Ihme nillitys. Siellä Joen pohjassahan ei muuta roinaa ole.

Vierailija
19/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin ex poikaystävääni pellenä kun hän antoi ostamani lahjat takasin erottuamme. Hah naurettava pelle.

Vierailija
20/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Olen myynyt kirpparilla ja osan heittänyt roskiin. Yksi mun ensimmäisen poikaystävän antama koru taitaa olla tallella, mut sillä on vähän vielä tunnearvoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi