Onko täällä sairaanhoitajaa paikalla?
Olisiko täällä ketään sairaanhoitajaa paikalla?
Unohdin lääkärille soittaessani kysyä erästä asiaa.
Tässä on edellinen keskusteluni jossa oireet:
http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/3951781/Oletko_sairastanut_influenssan?
Minulla on se astma, soitin lääkäriin ja hän tietää siitä mutta vaikuttaako muut perussairaukset ? minulla on fibromyalgia, migreeni ja kipuoireyhtymä.
Kuumetta nyt 39,6. lähden pian sairaalaan (kurkku niin turvonnut ja kipeä, samoin rintaa puristaa kovin) poikaystävä yrittää kantaa esin autoon, jos ei onnistu niin ambulanssin voi varmaan tilata? vai pitääkö taksi? olen hento pieni tyttönen että eiköhän tuo jaksa kantaa niinkuin tähän asti mutta kysyn varmuuden vuoksi.
Kiitos jo etukäteen, poikaystävä lähti ostamaan abcltä limpparia minulle, itseltä ei ääni lähde joten vaikea soittaa lääkäriin uudestaan. :(
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 18:33"]Ambulanssi vain jos et kerta kaikkiaan saa hengitettyä tai tarvitset hoitoa jo matkalla. Koskapa pystyt olemaan koneella ja odottamaan rauhassa poikakaverin tuloa, olet varmasti siinä kunnossa, että taksi tai oma auto käy. Eri asia ehkä, jos sairaalaan on 3h matka.
Kävelet autoon poikakaverin saattamana. Hyvää matkaa ja tsemppiä, parane pian. sh
[/quote]
Olen kännykällä maaten. En pysty edes istumaan, poikaystävä joutunut kantavaan wc:hen ja pitämään pöntöllä pystyssä koska en itse pysty. Jalat eivät kanna koska on niin kovat nivel- ja lihassäryt. Eli kävely ei tule kuuloonkaan..
-ap
Etkä muuten vastannut perussairus-kysymykseeni koska se on tässä se tärkein :/
Olet kipuherkkä ihminen. Tahdot ilmeisesti vain yhden vastauksen, eli luvan mennä ambulanssilla. Soittakaa sitten sinne, mutta älä loukkaannu jos vastaus on sama; olet mielestäni taksipotilas. Voit kysyä mielipidettä myös polilta, jonne jo soititte.
Ei vaikuta migreeni eikä fibro muuhun kuin kokemasi kivun ja raihnaisuuden voimakkuuteen.
Lopeta nyt tänne kirjoittaminen ja mene tavalla tai toisella lääkäriin.
Voi luoja mitä porukkaa. Unohda jo ambulanssikysymys. Luuletko että opiskelijana kiinnostaa maksaa ylimääräistä kun jo päivystysmaksu on kallis?
Kysyin vaikuttaako muut perussairauteni tautiin mitenkään.
Onneksi en ole potilaasi.
Kiitos kuitenkin vastauksesta, menemme autolla. Jos poikaystävä (joka myös kipeä) ei jaksa kantaa minua alas neljännestä kerroksesta niin jään kai sitten tänne kuolemaan. Tuskin taksikuski minua tulee kantamaan.
Anteeksi mutta nyt ärsyttää kun olo on niin perhanan kipeä ja vaan vittuillaan eikä voida vastata kuin ohi aiheen.
Kiitos vastaajalle numero 6, sain nyt vastauksen mitä kysyin.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 18:42"]Lopeta nyt tänne kirjoittaminen ja mene tavalla tai toisella lääkäriin.
[/quote]
sen teen. kiitos.
-ap
Kaikki vastaukset (paitsi 7) ovat samalta sh:lta ja en ole vittuillut, vaan sanonut miten asia on päisytyksen ja ambulanssihenkiln näkökulmasta. Molemmat työt ovat todella tuttuja. Ambulanssikyydin todellinen hinta on satoja euroja, siksi sitä ei pidä käyttää taksina ja siksi kyytisi evätään, jos tarvetta ei ole. Mutta hyvä näin, kun matkaan pääsit.
yhä se sama sh
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 18:33"]Ambulanssi vain jos et kerta kaikkiaan saa hengitettyä tai tarvitset hoitoa jo matkalla. Koskapa pystyt olemaan koneella ja odottamaan rauhassa poikakaverin tuloa, olet varmasti siinä kunnossa, että taksi tai oma auto käy. Eri asia ehkä, jos sairaalaan on 3h matka.
Kävelet autoon poikakaverin saattamana. Hyvää matkaa ja tsemppiä, parane pian. sh
[/quote]
Olen kännykällä maaten. En pysty edes istumaan, poikaystävä joutunut kantavaan wc:hen ja pitämään pöntöllä pystyssä koska en itse pysty. Jalat eivät kanna koska on niin kovat nivel- ja lihassäryt. Eli kävely ei tule kuuloonkaan..
-ap
[/quote]
Olet tosiaankin varsin pienikokoinen.
Pystytkö hyppäämään numeronäppäimeltä toiselle?
Jos pystyt, niin hops numerolle 1, sitten hyppäät siinä numerolla kerran ilmaan ja sitten numeron 2 kautta vihreän luurin päälle.
Ole toki varovainen, sillä näppäinten väliin putoaminen ei oo kivaa ja poikaystäväsi joutuu sitten ravistamaan sut ulos ja se ei ole aivan helppoa, jos olet pudonnut syvemmälle sinne luuriin...
Miten tuntuu, että ap sama, kun ketjussa, jossa äiti kotona 3 lapsen kanssa, sai jonkun aivoverenvuodon (?), eikä vastannut enää...
Hei numero 15, minulla on astma ollut vauvasta asti joten kuulun riskiryhmään, lue ensin keskustelu ennenkuin tulet pätemään.
Muille kirjoittajille:
Olen 19v, enkä ole aiemmin kirjoitellut tänne joten sekoitatte minut toiseen. Enkä oikein ymmärrä muidenkaan vitsailuja, en ole ikinä ollut näin kipeä, tänä aamuna olen ensimmäiset askeleet voinut itse ottaa. Mutta tosiaan, influenssa todettiin, tulehdusarvot korkealla. Hyvä että menin niin sain hoitoa. Myös angiina oli hyvä hoitaa pois alta! Se kun ei parane itsestään.
Pääsin nopeasti hoitoon ja yöksi halusin kotiin toipumaan. Kotona siis olen, kaikki ihan ok.
- Ap
Ja palaa huomenna kyselemään ihan muina miehinä että mitä kuului sille influenssapotilaalle kun ei mitään vastaa. Että onkohan käynyt jotain pahaa.
Toisen sh:n vinkki ap:lle: Ota tuhti annos särkylääkettä, ennen kuin lähdet pyrkimään päivystykseen. Jos et ole allerginen Buranalle, niin ota 600 mg Buranaa (1,5 tablettia jos kotona on vaan 400 mg:n tabletteja) sekä lisäksi 1000 mg (2 tablettia) Panadolia yhtä aikaa. Kun lääke alkaa vaikuttaa, se helpottaa sen verran oloa että pääset könyämään portaat alas poikaystävän tukemana.
Stanan pellet. Influenssa paranee levolla ja särkylääkkeellä helpotusta oloon. Ellei oo perussairautena jotain merkittävää niin jää himaan. Mikään peräpukama ei oo perussairaus.
Ambulanssi vain jos et kerta kaikkiaan saa hengitettyä tai tarvitset hoitoa jo matkalla. Koskapa pystyt olemaan koneella ja odottamaan rauhassa poikakaverin tuloa, olet varmasti siinä kunnossa, että taksi tai oma auto käy. Eri asia ehkä, jos sairaalaan on 3h matka.