Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaloripitoisia, helpostisyötäviä ruokia?

Vierailija
23.03.2014 |

Olen kai joku luonnonoikku tässä nyky-yhteiskunnassa kun inhoan ruokaa. Voin pahoin kun edes näen sitä tai haistan, saati, että joudun syömään. Minut on monet kerrat passitettu anoreksia-tyyppisellä diagnoosilla hoitoon ja kerran jouduin jopa sairaalaan, kun terveysongelmia tuli sen verran.

Kysynkin nyt vinkkejä jos kellään kokemusta vastaavasta, että mitä kaloripitoista voisin syödä, joka ei EHKÄ alkaisi heti oksettamaan? Tulen huonovointiseksi kaikesta ruoasta, mutta kummempaa diagnoosia kuin "ruokahaluttomuus" ei tälle ole oikein löytynyt. Varmaan kun kaikki pitävät ongelmaa päänsisäisenä, kroppaa ei tutkita niinkään.

Pahimpia ovat valitettavasti juuri kaloripitoiset ruoat. Joitain hedelmiä pystyn syömään, omenaa lähinnä. Mandariinilohkojen kuori ällöttää, banaani tuntuu ällöttävältä mössöltä suussa jne, mutta ne ovat kuitenkin parempia kuin vaikka liha.

Nyt syön käytännössä vain kaloripitoisia juomia, jotka juon nenästä kiinnipitäen ykkösellä alas ja toivon etten oksenna.

Yhtä helvettiä kun pitää aina olla syömässä, joka päivä ja koko ajan! Terveys alkaa kohta olla nolla.

Toinen kysymys myös, miten saan terveydenhuoltohenkilöstön tajuamaan, ettei kyse ole siitä että en HALUAISI syödä, en vaan pysty! He luulevat että esitän ja se ei kyllä ainakaan vie asioita eteenpäin. Kyselevät minäkuvasta ja ei auta edes sanoa, että joo oonhan mä aika luikku ("esittää käsittävänsä ruumiinkuvansa normaalina, muttei sairaudentuntoa", no ei kai kun ei tää anoreksiaa oo, vaikea sitä siis tuntea!) myönnetään. Ei auta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta apteekista vanhuksien nutridrinkkejä. Kysy apteekin henkilökunnalta että saat varmasti sen lihottavan vaihtoehdon.

Vierailija
2/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisikö pestopasta? Pestossa ainakin energiaa riittää, eikä edes terveyden kannalta huonoa energiaa. Jos vielä juustoa raastat päälle, niin kaloreita riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin MSAS analyysissä. En uskonut siihen mutta kokeilin diettiä kun sen mukaan minulla oli voimakas peruna ja maitoallergia. Yllättäen monet terveysongelmani paranivat dietillä. Kun vahingossa söin näitä ruoka-aineita sain voimakkaat allergia oireet.

Olin pitkään ilman maitoa, perunaa ja muuta ruoka-ainetta. Nyt voin syödä perunaa normaalisti ja maitotuotteitakin satunnaisesti hieman kypsiä juustoja ym. kun elimistö on toipunut. Ajattelin että voisiko sinulla olla allergioita jotka aiheuttaisivat ainakin osan noista ongelmista ja huonosta olosta ruokailun jälkeen.

Mitä tulee muuten syösmisongelmiin niin minä en voi syödä esim. banaania. En ole koskaan voinut syödä sitä paljailtaa. Minulla nousee oksennus suuhun jostakin syystä. Kuitenkin voin syödä banaania ongelmitta hedelmäsalaatissa ja esim. leivän päällä siivuina. Liittynee suuntuntumaan. Myös mandariinin lohkon kuoret tuntuvat tosi ällöiltä. Viinirypäleet palon veitsellä ja sitten voin syödä niitä. Ehjänä viinirypäleen puraiseminen on ällöä.

Toivottavasti löydät apua asiaan. Itse vinkkaisin ekana tuota MSAS analyysiä joka on huuhaa hommia mutta piti yllättävän hyvin minulla ja perheelläni paikkansa. Mutta ei kannata uskoa kaikkea vaan kokeilla itse mikä ruokavalio itselle sopii.

Vierailija
4/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta fitnesstukusta mutant mass jauhetta.

Vierailija
5/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enenmmän kuin kalorien saanti niin minua huolettaisi hiven ja vitamiinien saanti ja kalsium.... erityisesti kalsium ja d vitamiini, ettet saa osteoporoosia. hanki ne ravintolisänä ellei ole, varmaan onkin jo...

Vierailija
6/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoa? Jäätelöä? Rasvaista jugurttia(siis partajugurttia tms)? Voita? Öljyä? Kananmunia jossain muodossa?

Vierailija
7/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massajauheilla minäkin alkaisin hommiin.

Vierailija
8/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut samanlainen koko ikäsi vai onko alkanut vaikka vuosi sitten tms?

Itse koin samanlaisen vaiheen ja olin tosi uupunut, kun kaikki ruoka oksetti.

Lopulta multa löydettiin surkastunut sappirakko, se poistettiin ja aloin tosi hitaasti toipua. Laihduin tuona aikana 20 kg.

Vierailija
11/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vatsa tähystetty ettei ole keliakiaa, vatsahaavaa tms?

Vierailija
13/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinät? Pesto? Avokado?

Vierailija
14/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein kaikenmaailman pirtelöitä ja lisäsin proteiinijauhetta laitoin kannelliseen tupperi mukiin ja join paksulla pillillä. Kaikki hajut oksetti, vaikka olivat ihan hyviäkin..

N:o 11

Vierailija
15/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo rypsiöljyä litra päivässä. tekee gutaa.

Vierailija
16/16 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macadamiapähkinät jos menee alas niin niissä on reippaasti energiaa (741 kcal/100 g) ja  rasvaa (75.8 g/100 g). Vielä jos ostaa paahdettuina ja suolattuina niin ne on tosi hyviä. Huono puoli on tyyris hinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme