Muistatteko TEINARIN? Siis teinikalenterin! 80-luvulla
En oikein muista siitä mitään muuta kuin pienen muotonsa. Jotain teineihin vetoavaa siinä oli, koska sellainen piti kaikilla olla. Muistoja?
Kommentit (19)
mulla ei tainut olla muuta kuin poprock koulukalenteri
Muistan, mutta minulla ei sitä koskaan ollut. Aika monilla oli kyllä.
Muistan,siinä oli välissä jotain ’fanikuvia’,vai oliko?
Mulla oli teinari. Se piti koristella aina niin, että hyvä jos teinariksi tunnisti. Sinne sitten purettiin lyhyesti päivän fiilikset. Onneksi ei ole yhtään tallessa :)
Joo, se oli ehkä isompana teininä jo nolo. Itselläni oli käytössä 10-13-vuotiaana. On ne tallessakin jossain vielä.
se nimi vaihtui teinkalenterista virallisesti lemipinimelle teinari jossain kohtaa.
Mulla oli sellainen ollessani yläasteella kamarilla, sinne kirjoitin kovasti tärkeitä asioita😀
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli teinari. Se piti koristella aina niin, että hyvä jos teinariksi tunnisti. Sinne sitten purettiin lyhyesti päivän fiilikset. Onneksi ei ole yhtään tallessa :)
Itselläni oli ne myös tallessa. Luin niitä muuton yhteydessä aikuisena ja ihmettelin miksi olin merkinnyt noin 3 kk ajan jokaikinen lauantai kankkunen... kunnes muistin olleeni pitkän matikan preppauksessa, jota piti opettaja, jonka sukunimi oli Kankkunen 😂
Niissä oli monta värivaihtoehtoa, kaikissa ne aakkoset kannessa.
Oli, mullakin sellainen oli ala-asteella. Oi ihana 80-luku!
Mitä ihmettä, sitä on julkaistu uudelleen vuonna 2018?! Miksi minulle ei kerrottu? Ai niin, olen nelikymppinen.
http://www.kalenterimania.com/2018/04/esittelyssa-ajaston-lukuvuosikale…
Mutta ennen kuin joku innostuu, enää sitä ei Ajaston sivuilla näy.
Mullakin oli. Raaputin sanasta teinikalenteri kirjaimia sopivasti pois, ja jäljelle jäi etunimeni.
Muistan sen 70-luvulta, olin silloin teini.
Vierailija kirjoitti:
Muistan sen 70-luvulta, olin silloin teini.
Taisin jostain lukea, että ainakin vuonna 67 sitä oli jo julkaistu. Teiniliitto julkaisi sitä, ja liitto toimi vuoteen 1984. Mutta minulla kyllä oli teinari tuonkin vuoden jälkeen, silloin olin vielä aika pieni. Eli joku muu sitten julkaisi varmasti sitä tuon vuoden jälkeen.
Netistä ei löydy paljon mitään tietoa teinarista. Ihme juttu.
Vierailija kirjoitti:
Joo lukiossa oli tuo
Vuonna?
Tai minulla oli se siis 10-vuotiaana, eli en tiedä, vetosiko se oikeisiin teineihin. ap