Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä pyykkihuolto pelaa?

Vierailija
20.11.2020 |

Meillä asuu lisäkseni kaksi teiniä. Toinen ( nuorempi, poika) pesee joskus koneellisen ja hoitaa sen mallikkaasti eteenpäin, mutta siis vain omia vaatteitaan. Vanhempi tyttö ei jaksa pyykätä itse, vaan odottaa valmista. Saattaa odottaa kuukaudenkin, että joku paita tulee pyykistä, eikä tartu itse toimeen kuitenkaan.
Lakanapyykin ja pyyhepyykin pesen minä.
Meillä ongelma on kuitenkin puhdas pyykki. Sille ei ole varsinaisesti tilaa meillä ja jos minä en viikkaa vaatteita ja kiikuta paikoilleen, ne kasaantuvat vuoreksi kylpyhuoneeseen. Lopulta se vuori on aivan mahdoton selvittää.
Onko teillä tähän jotain toimivaa systeemiä olemassa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen koneellisen pyykkiä, sitten ripustan kuivumaan. 2 päivän päästä viikkaan ne kaappiin ja laitan uuden koneellisen pyörimään. Jokainen vie omat likaiset vaatteensa pyykkikoppaan. Vaatteita ei ole liikaa vaan kaikkia käytetään, pienet säilytystilat joten ei voi olla älyttömiä määriä. Minä pesen ja viikkaan kaiken pyykin. Kunhan lapset tuosta kasvavat saavat auttaa enemmän pyykkien kanssa.

Vierailija
22/33 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja pesen oman pyykkini. Minulle muodostuu puhtaiden vaatteiden kasoja tasoille tai koriin, joista jonkin aikaa otan käyttöön vaatteita ja lopulta työnnän sekalaisena kasana vaatekaappiin.

Lakanat, pyyhkeet yms. sentään laitan omiin kohtiinsa, mutta en välttämättä viikkaa niitä edes vaan työnnän jotenkin hyllyyn/laatikkoon pois näkyvistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ettekö te silitä vaatteita??

Minä silitän, viikkaan tai ripustan henkariin ja vien kaappeihin.

En edes omista silitysrautaa.

Mutta eikö ne puuvillaiset t-paidat esim ole aivan korppuja ja rytyssä pesun jäljiltä?

Itse tykkään silittää. On hygieenisempääkin.

Vierailija
24/33 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päävastuu pesemisestä on mulla, ripustan kuivumaan myös. Mies viikkaa kuivat kaappiin, lapset hakee omansa omiin kaappeihinsa. Poikkeuksiakin on. Mies pesee omat työvaatteensa. Lapset pesevät itse omansa jos olen iltatöissä ja tarvitsevat jotain erityistä seuraavaksi aamuksi.

Vierailija
25/33 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö ne puuvillaiset t-paidat esim ole aivan korppuja ja rytyssä pesun jäljiltä?

En tiedä millä peset, mikäli vaatteesi ovat pesun jäljiltä korppuja. Minun on ihan pehmeitä. Minkä pöpön epäilet saavasi pesuaineella, koneessa pestystä, silittämättömästä paidasta? Itse en ole toistaiseksi saanut mitään.

Vierailija
26/33 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän siliävät kuivausrummussa. Pitää vaan muistaa ottaa ne rummusta pois heti, kun ovat kuivia.

Vierailija
27/33 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesu on kaikkein helpoin ja vaivattomin kotityö. Tänään pesin viiden jälkeen meidän aluslakanan ja paripeiton pussilakanan ja tyynyliinat. Pesuohjelma on 1h4mim. Sen jälkeen laitoin ne kuivaajaan 35 minuutiksi, jolloin aluslakana ja tyynyliinat olivat kuivia, pussilakana sai 10 lisäminuuttia. Ennen seitsemää lakanat olivat takaisin sänkyyn pedattuina.

Vierailija
28/33 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykki samantien kuivumaan koneesta, niin ei ehdi rypistyä, en silitä.

Kuivaustelineeltä laskuttelen vaatteet samalla kun otan, siinä telineen päällä, ja laitan siistiin pinoon pöydälle. En siis kasaa vaatteita röykkiöksi. Sukille etsin parit jne.

Pinot kyllä seisoo aika kauan, mutta ne on nopea laittaa kaappiin, kun kaapissa on hyvin tilaa.

Pyyhkeet kuivatan kuivausrummussa, lakanat myös mutta vain silityskuivaksi. Oven päällä kuivuvat loppuun, eivät ole ryppyisiä.

Vierailija
29/33 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa vuoroviikoin miehen kanssa pesen pyykit taloyhtiön koneissa ja kuivureissa. Molemmat pesee omansa ja minä pyyhepyykin ja mies lakanapyykin. Pyykkiä pestessä tehdään samalla viikkosiivous. Suurimman osaan vaatteista ripustamme hengarikaappeihin, joka helpottaa viikkausta.

Vierailija
30/33 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisihenkinen perhe, lapsilla urheiluharrastuksia. Kaikki laittavat likapyykin viikon aikana pyykkikoriin, minä lajittelen kerran viikossa likapyykin kekoihin kylppärin lattialle ja pesen perätysten 5-7 koneellista. Kippaan kuivausrummusta puhtaan pyykin parisängyn päälle. Viikkaillaan yhdessä omiin läjiin ja pannaan kaappeihin.

Tämän lisäksi mies laittaa omia työvaatteitaan tai tarvitsemiaan koneeseen viikon varrella ja hoitaa ne kuivaksi ja kaappiin/suoraan käyttöön.

Vierailija
31/33 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykinpesu on kaikkein helpoin ja vaivattomin kotityö. Tänään pesin viiden jälkeen meidän aluslakanan ja paripeiton pussilakanan ja tyynyliinat. Pesuohjelma on 1h4mim. Sen jälkeen laitoin ne kuivaajaan 35 minuutiksi, jolloin aluslakana ja tyynyliinat olivat kuivia, pussilakana sai 10 lisäminuuttia. Ennen seitsemää lakanat olivat takaisin sänkyyn pedattuina.

Minä kaipaan lakanoiden vaihdosta myös vaihtelua. Äärimmäisen tylsä tilanne jos joudun laittamaan sänkyyn samat lakanat jotka aamulla otin pois.

Vierailija
32/33 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja kaksi teinipoikaa. Mustia vaatteita meillä on paljon ja pesen kerran viikossa omalla koneella osan. Sitten joka toinen viikko käyn pyykkituvan isolla koneella pesemässä ison koneellisen mustaa pyykkiä ja kaksi koneellista lakana-, pyyhe- ym värillistä.

Vierailija
33/33 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aihe ollut ns pinnalla nyt viimepäivinä, 19v sitä mieltä, että metrin korkuinen puhtaan pyykin kasa työtuolilla, sitä ei mies käytäkään vaan röhnöttää työpäivänsä makkarin sängyllä, (josta tullut hajuongelma sänkyyn, jonka kuulema kuvittelen eikä suostu työpöytää hankkimaan) olkkarissa ei ole ongelma, eihän se ole ongelma mm hänen pöydälläkään. Ja makuuhuoneen sängyltä on mahdottoman vaikea sekä 19v että 17v teinin omiaan klaarata ja ottaa mukaansa, sujuisi kuulema niin paljon helpommin minulta.

Vähän sama juttu wc-pyttyjen p*skan kanssa, ketään ei haittaa ne rannut, roiskeet ja jopa kasat pytyn seinämissä/pohjalla paitsi minua eli se on kuulema minun hommani ne silloin pestä pois.

Kyllä, olen itkuun asti väsynyt tähän touhuun.

Esa Tikkasesta mallia. Pojille oma vessa. Tai muutat erilleen.