Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kiva" olla halveksittu kun en käy töissä.

Vierailija
23.03.2014 |

Taas sen näki kun käytiin miehen siskon tytön 18v synttäreillä kuinka miehen sisko ei halunnut oikein jutella yms hän kun arvostaa ihmisiä sen suhteen käykö töissä vai ei niin ei pidä minusta. Sama omien siskojeni kohdalla. Harmittaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen jotenkin vahvasti, ellei sulle ole sitä suoraan sanottu. 

Mä en käy töissä(kotiäiti), enkä kyllä välitä hittoakaan jos joku halveksii minua sen takia. :D Yks hailee. Jos ihminen tosiaan luokittelee tuttavansa sen mukaan onko työelämässä vai ei, ei se ihminen ole ystävyyden arvoinen. Unohda. :)

Vierailija
2/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori en voi vastata tähän mitään, koska en puhu työttömille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni ja anoppini on asian ihan päin naamaa sanoneet ja miehen sisarkin on sen kirtäen sanonut eli en todellakaan kuvittele asiaa.

Vierailija
4/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä dorkat omaan arvoonsa. Huomasin kotiäiti vuosinani, ettei kotiäityyttä juuri arvosteta, kotirouvuutta vielä vähemmän.

Olen ollut nyt töissä viitisen vuotta, enkä ole puhunut työasioista kuin kyselijöiden kanssa, eli mieheni.

Tuossa myös näkee kuka on oikeesti kiinnostunut lähimmäisistään. Ystävät ovat pikkuhiljaa jääneet ja sukuloin vain kun on pakko.

Anoppi ja miehen eno vaimoineen ymmärsivät kodinhengettären tärkeyden.

Vierailija
5/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi välität siitä mitä toiset sinusta ajattelee? Itseäni ei kiinnosta se pätkääkään. Kun olin kotiäiti 9 vuotta, sain kyllä myös osani esim. naapurin naisten ilkeilyistä, mutta ajattelin vaan, että paskat väliä, kateellisia ovat kun joutuvat käymään paskaduuneissaan (ilkkujilla ei ollut mitään koulutusta ja työpaikat usein hanttihommia) mutta minua mies pystyy elättämään ;-) 

Ja jos olisin työtön ilman omaa syytäni, esim. koska työtä ei vaan saa tai koska joku sairaus tms estää, niin en todellakaan suostuisi tuntemaan huonommuutta kenenkään edessä työttömyydestäni. Miehesi siskon tapaisista ajattelisin, että itsensä vaan nolaa sillä, että arvostaa ihmisiä noin pinnallisin perustein.

Vierailija
6/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 16:44"]

Mä en käy töissä(kotiäiti), enkä kyllä välitä hittoakaan jos joku halveksii minua sen takia. :D Yks hailee. Jos ihminen tosiaan luokittelee tuttavansa sen mukaan onko työelämässä vai ei, ei se ihminen ole ystävyyden arvoinen. Unohda. :)

[/quote]

Niina?

Vierailija
7/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosiaan sairaudet ja vammat jotka eivät päälle päin näy estävät työnteon mutta eläkkeelle en ole päässyt ja vuosia kun kaikki halveksii niin tuntuuhan se pahalta. ap

Vierailija
8/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 16:50"]

[/quote]

Niina?

[/quote]

En ole, mistä näin päättelet? :D

Vierailija
9/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halveksin yhtä työssä käymätöntä tuttavaani. Hän on 25-vuotias ja tehtailee lapsia pysyäkseen poissa työelämästä. Jokainen lapsi on eri isälle, eli työnteon lisäksi välttelee pysyviä parisuhteita. Antaa ihmisestä todella epävakaan ja itsekkään kuvan.

Vierailija
10/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 16:50"]

[/quote]

Niina?

[/quote]

En ole, mistä näin päättelet? :D

[/quote]

Oli kuin suoraan yhden mun kaverin kirjoittama, ihan samallainen kirjoitustyyli, hymiöt samanlaisia ja asiasisältö tismalleen sama. Ajattelin jo, että jäi kiinni av:ttamisesta. Höh :)

Vierailija
11/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 16:52"]

Mä halveksin yhtä työssä käymätöntä tuttavaani. Hän on 25-vuotias ja tehtailee lapsia pysyäkseen poissa työelämästä. Jokainen lapsi on eri isälle, eli työnteon lisäksi välttelee pysyviä parisuhteita. Antaa ihmisestä todella epävakaan ja itsekkään kuvan.

[/quote]

Joo no mulla ei ole kuin yksi lapsi eli en tehtaile lapsia ja sama mieskin ollut jo 8v.

Vierailija
12/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua katsotaan kanssa kieroon, kun olen mielenterveysongelmien takia ollut poissa työelämästä. Idiootteja riittää, mitä me näistä välittämään.

Vierailija
13/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 16:51"]

Mulla tosiaan sairaudet ja vammat jotka eivät päälle päin näy estävät työnteon mutta eläkkeelle en ole päässyt ja vuosia kun kaikki halveksii niin tuntuuhan se pahalta. ap

[/quote]

Kyllä ne halveksijat lähinnä itsensä nolaa halveksimalla sinun tilanteesssasi olevaa ihmistä. Eri asia jos olisit joku elämäntapatyötön jonka mielestä on vaan mukavampi vetelehtiä kotona verorahoilla kuin tehdä työtä, mutta kun kerran sinulla on ihan oikeat syyt mitkä estää työnteon, niin vain pinnalliset ja tyhmät ihmiset halveksivat sinua työttömyytesi takia. 

Minä tunnen ainakin lähinnä myötätuntoa tuollaisia ihmisiä kohtaan, jotka on joutunut sen vääryyden kohteeksi, että eivät ole oikeasti työkykyisiä, mutta eivät ole saaneet eläkepäätöstäkään.

Vierailija
14/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt, ap, mutta oletko kiinnostavaa seuraa?

Mistä saat virikkeitä, älyllisiä haasteita elämääsi, mitä harrastat, mistä mielelläsi juttelet? Puhutko mieluiten kodin piiriin ja lasten saavutuksiin liittyvistä asioista, parisuhteista (palstan tyyliin), terveydellisistä vaivoista yms.? Mitä annettavaa sinulla on keskustelukumppanille? 

Vierailija
15/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 16:57"]

[/quote]

Kyllä ne halveksijat lähinnä itsensä nolaa halveksimalla sinun tilanteesssasi olevaa ihmistä. Eri asia jos olisit joku elämäntapatyötön jonka mielestä on vaan mukavampi vetelehtiä kotona verorahoilla kuin tehdä työtä, mutta kun kerran sinulla on ihan oikeat syyt mitkä estää työnteon, niin vain pinnalliset ja tyhmät ihmiset halveksivat sinua työttömyytesi takia. 

Minä tunnen ainakin lähinnä myötätuntoa tuollaisia ihmisiä kohtaan, jotka on joutunut sen vääryyden kohteeksi, että eivät ole oikeasti työkykyisiä, mutta eivät ole saaneet eläkepäätöstäkään.

[/quote]

Joo no mulla on paljon sairauksia mutta kaikki väheksyvät niitä jopa oma miehenikin. Joskus mietin että lähtisin ja muuttaisin johonkin korpeen yksinäni niin ei tarvitsisi aina pahoittaa mieltään.

Vierailija
16/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 16:59"]

Anteeksi nyt, ap, mutta oletko kiinnostavaa seuraa?

Mistä saat virikkeitä, älyllisiä haasteita elämääsi, mitä harrastat, mistä mielelläsi juttelet? Puhutko mieluiten kodin piiriin ja lasten saavutuksiin liittyvistä asioista, parisuhteista (palstan tyyliin), terveydellisistä vaivoista yms.? Mitä annettavaa sinulla on keskustelukumppanille? 

[/quote]

En ole ap, mutta tähän sanon, että usein ihminen jolla on suppea elämänpiiri, ei ole kauhean kiinnostavaa keskusteluseuraa. Mutta tämän takia ei silti saisi halveksia ja katsoa nenänvartta pitkin ihmistä kuten ap:lle tehdään. Ei toki tarvitse sydänystäväksikään ottaa, mutta asiallinen käytös ja kun kohdataan, pieni ystävällinen small talk olisi kyllä fiksua.

Vierailija
17/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onko lasi puoliksi tyhjä vai....

Itsekin sairaana ja vammaisena annan neuvon: hanki uusi ammatti kouluttautumalla eläkkeellä tai työttömyysturvalla. Jos et ole päässyt eläkkeelle, on varmaan ammatteja, joissa pärjäisit. Saat ainakin muuta ajateltavaa, vaikka työllistyminen olisikin vaikeaa (työnantaja saa vajaakuntoisesta työntekijästä hyvin tukiaisia). Jotkut tekevät töitä henkilökohtaisen avustajankin kanssa.

Nykytekniikan myötä on paljon ammatteja, joissa ei vaadita paljoa.

Vierailija
18/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 17:09"]

[/quote]

Itsekin sairaana ja vammaisena annan neuvon: hanki uusi ammatti kouluttautumalla eläkkeellä tai työttömyysturvalla. Jos et ole päässyt eläkkeelle, on varmaan ammatteja, joissa pärjäisit. Saat ainakin muuta ajateltavaa, vaikka työllistyminen olisikin vaikeaa (työnantaja saa vajaakuntoisesta työntekijästä hyvin tukiaisia). Jotkut tekevät töitä henkilökohtaisen avustajankin kanssa.

[/quote]

Olen yrittänyt opiskella mutta pahojen oppimisvaikeuksien takia se ei tuetustikkaan ole onnistunut. Opiskelu ei enää tule kyseeseen.

Vierailija
19/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 17:15"]

[/quote]

[/quote]

Olen yrittänyt opiskella mutta pahojen oppimisvaikeuksien takia se ei tuetustikkaan ole onnistunut. Opiskelu ei enää tule kyseeseen.

[/quote]

Et siis ole löytänyt tapaasi oppia vielä; jos olet siinä kunnossa, ettet tarvitse edunvalvojaa, voit taatusti oppia. Oppimistaitoja ei voida kaataa sinuun, vaan ne täytyy aktiivisella otteella etsiä. Sekin täytyy hyväksyä, että muille vartin homma on itselle monen illan ja viikonlopun työ. Joskus pienikin eteneminen riittää.  On kuitenkin pieni hinta ammatista, jos muutaman vuoden pinnistää; Kela myöntää ylimääräisiä tukikuukausia, jos on terveydellisiä perusteita.

Ja tiedän kyllä mitä vaikea ja laaja-alainen oppimisvaikeus on. Lääkärien mielestä vieraat kielet olisi pitänyt jättää kokonaan pois ja matematiikka helpottaa, mutta peruskoulusta on silti normaali todistus ilman, että missään on oltu luokan huonoimpien joukossa.

Vierailija
20/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 17:15"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Et siis ole löytänyt tapaasi oppia vielä; jos olet siinä kunnossa, ettet tarvitse edunvalvojaa, voit taatusti oppia. Oppimistaitoja ei voida kaataa sinuun, vaan ne täytyy aktiivisella otteella etsiä. Sekin täytyy hyväksyä, että muille vartin homma on itselle monen illan ja viikonlopun työ. Joskus pienikin eteneminen riittää.  On kuitenkin pieni hinta ammatista, jos muutaman vuoden pinnistää; Kela myöntää ylimääräisiä tukikuukausia, jos on terveydellisiä perusteita.

Ja tiedän kyllä mitä vaikea ja laaja-alainen oppimisvaikeus on. Lääkärien mielestä vieraat kielet olisi pitänyt jättää kokonaan pois ja matematiikka helpottaa, mutta peruskoulusta on silti normaali todistus ilman, että missään on oltu luokan huonoimpien joukossa.

[/quote]

No olen nyt 41v enkä ole löytänyt keinoa millä oppia. Olen ollut muutamaa ammattia opettelemassa erityisammattikoulussakin en pärjännyt. Olen yrittänyt opiskella useasti joten en todellakaan enää jaksa yrittää kun viimeksi 3v sitten en saanut tutkintoa suoritettua vaikka kovasti tein töitä sen eteen ja sain apua opiskeluun.ap