Sivut

Kommentit (41)

Epätoivoista

Sama homma täällä. Maitopurkki jää pöydälle, margariini myös. Luulin ensin, että se johtuisi siitä, että miehellä on useampia sisaruksia, että mies alitajuisesti ajattelisi, että joku tulee kuitenkin hänen jälkeensä vielä syömään. Mutta kyllä syy on jossain muussa. Ehkä muita tärkeitä asioita on vain niin paljon päässä.

• ylös 17
  • alas 1
Vierailija

Älkää tehkö lapsia. Et jaksa korjata mieslapsen jälkiä samalla kun hoidat vauvaa (mahdollisesti yksin).

• ylös 24
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Epätoivoista kirjoitti:
Sama homma täällä. Maitopurkki jää pöydälle, margariini myös. Luulin ensin, että se johtuisi siitä, että miehellä on useampia sisaruksia, että mies alitajuisesti ajattelisi, että joku tulee kuitenkin hänen jälkeensä vielä syömään. Mutta kyllä syy on jossain muussa. Ehkä muita tärkeitä asioita on vain niin paljon päässä.

Aika hyvin selittelet miehes puolesta: "ajattelee muita, siksi ei siivoa jälkiään" ja "on niin paljon tärkeämpää ajateltavaa". Mä kerron sulle: ei ole. Se on porsas.

• ylös 28
  • alas 0
Vierailija

Sama ongelma täällä, vaikka sukupuolet toisin päin enkä kyllä itsekään oikein keksi mikä se perimmäinen syy oikein on. 12 vuoden aikana on sikäli kehitetty että kahvikuppi ei enää ihan joka kerta jää sohvapöydälle vaan saattaa päätyä myös tiskipöydälle - ei kuitenkaan koskaan tiskikoneeseen. Sama tietysti muidenkin astioiden kanssa eli vahingossakaan ne eivät tiskikoneeseen eksy vaan tiskialtaaseen tai tasolla tiskikoneen päälle. Myös tiskikoneen tyhjentäminen on haastavaa, yleensä noin kolmannes astioista jää keittiön tasoille sen kaapin ylä- tai alapuolelle johon ne pitäisi laittaa.

Muutenkin on vähän sellaista "miksi tehdä jotain tänään itse, kun joku muu tekee sen puolestani kunhan riittävän kauan vetkuttelen"-asennetta havaittavissa.  Keskusteluyritykset ihan turhia, kieltää kaiken tai väittää tekevänsä enemmän kuin tekee.

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mies samallainen. Joten ymmärrän kyllä ap:tä. Tosi kiva korjata aikuisen miehen jälkiä koko ajan. Hermot menee!!

Älä koske niihin, kertaakaan, enää!
Ei hän muuten t i e d ä että hänen ne kuuluu sinne koneeseen viedä! Jos kone ei koskaan tyhjene, siis on aina täynnä astioita, tilaa toinenkin kone, ongelmaa ei enää ole.

Kokemuksella hoitamatta jättäminen ei auta on vaa n v itun pas Kanen kämppä.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Kerää ne tavarat mustaan jätesäkkiin ja vie säkki kellariin. Siinäs etsii tavaroitaan. Itse vaihtaisin osoitetta jos tavarat ei menis paikoilleen.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Meillä on töissä pari samanlaista työkaveria. Kaikki pöydät ja pöydänkulmat romua täynnä. Siivoan tavarat laittamalla kaiken roskiin. Saavat sitten ottaa roskiksesta tärkeiksi kokemansa asiat. En enää viitsi kulkea perässä ja siivota sillä en yksinkertaisesti ehdi tehdä sitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä pesen pyykit ja tiskaan astiat. Mutta aika monella naisella on tuo ongelma parisuhteessa. Yhteisessä kodissa nainen ottaa kotihirmun roolin, jossa hän ja vain hän määrää, missä kahvikuppi on ja kuinka kauan aikaa. Onko koti naisen ja miehen tulee totella, vai onko koti yhteinen. Saako mies valita verhot vai määrääkö ne nainen.

Eikös kahvikupit laiteta tiskiin tai kaappiin koneesta? En minä ole sitä määritellyt. Enkä myöskään kulje perässä tai vaadi, että kuppi on heti vietävä. Mutta valehtelematta kun se kuppi lojuu jo kolmatta päivää keittiön pöydällä niin väkisin ihmettelen miksi se ei liiku siitä mihinkään. Ei ole mielestäni liikaa vaadittu parisuhteessa. Ap

Kun olin kotiäitinä, exä toimi noin. Syy sille, ettei tehnyt yhtään mitään kotona oli "minä käyn töissä". Kun palasin työelämään ja kuskasin kotitöiden lisäksi lapset hoidossa, syy exän tekemättömyydelle oli "minulla on paljon pidempi työmatka". Jopa molempien tuloihin perustuvat korkeimmat hoitomaksut yritti minulla maksattaa "sinähän se töihin halusit" - tyylillään. On tasan EXÄ!

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Opittu tapa minusta. Aiemmin tuli laskettua asioita pöydille tai hyllyille ja sitten kerran viikossa siivottua paikat siistiksi. Nyt olen omaksunut tavan, mitä yritän kouluttaa lapsillekin. Päivän aikana liikun erilaisin syin kodin reunasta toiseen ja kun olen menossa vaikka kylppärin, niin voin mahdollisesti esillejääneen asian kylppäriin tai kmatkalle paikoilleen. Koti näyttää siis normisti nyt siistiltä ja varsinaisena siivouspäivänä on vähemmän tekemistä.

Illalla riisuessa laitan osan vaatteista kaappiin, jos tiedän etten niitä aamulla pue päälleni. Aamulla hampaitapesemään mennessä vien illan pyykit pyykkikoriin. Makkariin ei siis kerry likapyykkiä, mitä pitäisi erikseen haeskella.

Vierailija

Hei ap oletko kysynyt siltä mieheltä syytä miksi tekee noin?

Meillä mies tekee tuota stressaantuneena tai jos on oikein ajatuksissaan. Useimmiten vie astiat olkkarista tiskipöydälle ja likaiset vaatteet kodinhoitohuoneeseen sentään. Tosin likaiset sukat löytyy aikalailla jokapäivä makkarista.

Itseäni asia ärsytti jossakin kohden mutta totesin sitten että koska mies tekee enemmän töitä + kotitöitä kuitenkin kuin minä niin siivoilen sukat ym valittamatta pois. Itsekään en ole mikään siisteyden huippu ja miehen myötä ote on muuttunut entistä rennommaksi. Enää ei kaapit ole järjestyksessä ja tiskipöydälle saattaa kertyä parikin päivää likaisia astioita ennenkuin tyhjennän koneen ja taas täytän.

Miehen ajeleville papereille, johdolle ym hommasin ison muovisen laatikon. Pidän sitä makkarissa ja aina Välillä kerään ajelevat romut sinne. Kun mies sitten kaipaa jotain johtoaan tai paperiaan niin kaivaa itse sieltä laatikosta etsimänsä. Näin voin tyhjätä tasot ja helppo siivota eikä minun tarvitse nalkuttaa miehelle siitä että pitäisi viedä johto paikalleen jne.

Vierailija

Kenellä on ongelma, sen päässä pitää myös ongelma ratkaista.

Ei miehellä ole ongelmaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naimisiinmennessä nainen adoptioi itselleen miehen, jonka äiti ei enää jaksa huolehtia hänestä...

Luojan kiitos ei olla naimisissa. Jos ei meno muutu niin en tiedä tuleeko sitä päivää. Ap

Mennään me naimisiin. Vaihdetaan päittäin. Miehesi saa avovaimoni ja avovaimoni saa miehesi. Ja katsotaan miten meillä alkaa yhteiselämä toimia. Otetaan vaikka viikon tutustumisjakso, ja jos siedät minua, niin pidennetään se kolmen kuukauden kokeilujaksoksi. Jos et viitsi minua katsoa sitä kauempaa, niin lähdetään omille teillemme. Sama tietysti jos minä en jaksa sinua katsoa. Napistaan vaikka se ensimmäinen viikko kuinka syvältä entiset puolisot olivat?

Ajattelin vain ehdottaa, sillä minun avovaimoni on täsmälleen samanlainen kuin mitä kerroit miehesi olevan. Jos hän ottaa jonkun tavaran, niin se mihin hän sen seuraavaksi laskee, se jää siihen maailmantappiin saakka. Sekään ei riitä että tavarat jäävät niille sijoilleen välittömästi sen jälkeen kun sitä on käytetty, sillä ihan kaapin ovetkin jäävät auki. Ilmeisesti kun kaapista otetaan jotain, niin se tarkoittaa hänelle sitä että kaappiin ei tarvitse enää sen jälkeen koskea, sitähän on jo kerran käytetty! Reput kassit, ihan kaikki. Kauppakassista nostetaan tavarat jääkaappiin, niin se kassihan on täyttänyt tarpeensa ja se saa olla keittiön lattialla potkittavana. Kun hän lähtee jonnekin ja tarvitsee jotakin, esimerkiksi meikata tms. niin niitä valmistautumiseen tarvittuja tavaroita ei tietenkään laiteta takaisin paikoilleen, koska päätarkoitushan on lähteä, eikä korjata sotkuja sitä ennen! Ja hänen tavarat ovat aina sitten hukassa, aina!

Miten tuossa imuroi ja luuttuaa paikat, kun ensimmäiseksi pitää kerätä tavarat lattialta ja alkaa arpomaan että mihin ne kuuluu?! Ja minä en ole edes mikään siivousnatsi, mutta tuon kanssa menee hermot!

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Mulla hermo menee vaimoon, joka jättää tavaroita lojumaan - eikä siivoa jälkiään. Ei oikaise mattoja lattialla jos ovat vinossa. Kun itse pesen pyykkiä, olen tarkka minkä värisiä vaatteita koneeseen laitan. Vaimo myös laittaa pyyhkeet samaan koneeseen vaatteiden kanssa 40 asteen pesuun vaikka pyyhkeet pitää pestä korkeammassa lämpötilassa. Vaatteet vaimo viikkaa miten sattuu. Kun minä siivoan, niin pyyhin mm. taulujen päälliset ja oven päälliset pölystä - vaimo vain imuroi. Tiskipöydälle vaimo jättää tahroja joita minä saan sitten siivota. 

Lista on loputon! Vaimoni on epäsiisti ihminen!

Vierailija

Nainen  kuvittelee kotikasvatuksensa johdosta että asiat täytyy hoitaa VAIN hänen valitsemallaan tavalla. Se tappaa kaiken ilon tehdä mitään kotona.

Mikään ei kelpaa, mikään ei ole oikein tehty.

Katseleppa nainen peiliin ja etsi syytä .

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nainen  kuvittelee kotikasvatuksensa johdosta että asiat täytyy hoitaa VAIN hänen valitsemallaan tavalla. Se tappaa kaiken ilon tehdä mitään kotona.

Juuri näin.

Vierailija

Siis asutte samassa talodessa ja sinä et korjaa hänen lautasiaan pois?

Korjaako mies sinun autoasi myös?

Tekeekö lumityöt sinun puoleltasi myös?

Lopeta se kiukuttelu ja kasva aikuiseksi.

Vierailija

Itse olen ollut samanlainen ja väittäisin, että se on kotikasvatuksen tulos. Meillä oli lapsuudenkoti kuin pommin jäljiltä ja pitkälle aikuisikään oma koti näytti samalta.

Tykkäsin kuitenkin seurata sisustusohjelmia ja aloin laittaa asuntoa kivan näköiseksi. Se havahdutti siihen kuinka paljon arjen ylläpito vie aikaa ja voimavaroja jotta edes keittiö pysyy siistinä. Jos ennen siivosin keittiön joka toinen viikko (yhdellä kertaa se kaikki kahden viikon moska) niin jouduin tosissaan opettelemaan uudet rutiinit ja tiedostamaan ne. Enää ei kahvikupit jää olohuoneeseen, mutta se vaati sen, että asia oli minulle ongelma.

Vaikea uskoa, että kukaan noista tavoista pääsee irti jos ne ei itseä häiritse. Ja pakko sanoa, että se on myös ok. Jos on eri siisteyskäsitys niin voi olla, ettei yhteiselosta tule mitään.

T. N30+

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Haluan korostaa, että en ole niitä ihmisiä, jotka valittaa siitä, että astianpesukone täytetään väärin. Mitä siinä on minun tapaani, jos pyydän raivaamaan jälkensä ja viemään astiat koneeseen, sinnehän ne likaiset astiat viedään? En minä sitä ole määritellyt. Ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat