Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi dokaatte lennoilla?

Vierailija
23.03.2014 |

Tulin Bangkokin kautta Finnairin 11 tunnin reittilennolla (päivälento) takaisin Suomeen ja ihmettelin sitä, miten porukkaa vetää viinaa silleen oikeesti paljon. Ei kukaan ollut siis mitenkään häiriöksi asti kännissä, mutta ihmettelen vaan, että onko se joku tapa, että vedetään ensin monta muovimukillista viiniä ja sitten lisäksi drinkkejä keskellä päivää...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se lentäminen on muuten niin hemmetin tylsää. 

Vierailija
2/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin pelottaa lentäminen ja siksi juon. Tosin siitä tulee vaan hetken päästä jotenkin fyysisesti huono olo. Enkä juo kuin pari valkkarimukia ja ehkä yhen kaljan tms....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ne vaan haluaa kiskoa kaksin käsin.  Me, kun matkaamme lennoilla niiin ainoa alkoholillinen juoma on se pieni pullo punkkua. Tosin minä en edes sitäkään. Juon vettä pääasiassa ja toisinaan tölkki pepsiä.

Meitä on niin joka junaan.

Vierailija
4/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen viina...

Vierailija
5/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 15:22"]

Ilmainen viina...

[/quote]

Terävät on maksullisia.

Vierailija
6/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko viina ilmaista? :)

Vierailija
7/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pienessä sievässä on mukavampaa kuin ihan selvinpäin. Ja lomalla saa kerrankin relata ja ottaa vaikka keskellä päivää, jos siltä tuntuu.

Vierailija
8/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään lentämistä.

Vierailija
9/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juonut koneessa tasan kerran. Se oli kyllä hyvä matka! Lensin Englannista Suomeen. Olin istunut ikkunapaikalle kun siihen tuli pari brittimiestä kysymään ovatko viereiseni paikat vapaat. Aika pian kävi ilmi, että poijjaat oli nauttinu jo lentokentällä muutamat, ja tarjosivat mulle oluita koneessa. Matka taittui tosi leppoisasti.

Ne osti niitä tekotupakkeja ja kysyivät poltanko mä. Kun sanoin en, niin ne oli sillei "It's not a cigarette, it's a SIMILAR!", niin tais lukea askissa :D Ne sitten poltti similareja, vaikka ne maistui kuulemma lähinnä tonnikalalta...

Yleensä mä ostan sen yhden kahvin. Siinä menee jo puolet lennosta kun se jäähtyy.

Vierailija
10/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina kihahtaa paremmin päähän yläilmoissa. 

Loma on loppumassa: tuikku murheeseen. Vielä saa olla hetken "vapaa". 

Loma alkamassa: nyt saa tehdä mitä tahansa. Vieras maa, sen oudot ihmiset ja kummallinen kieli (oli mikä tahansa) jännittävät.

Työmatkalta kotiin: suunnitelmat onnistuivat/ epäonnistuivat. 

Alkoholismi. 

Lentopelko. 

Nämä tuli avauksesta äkkiseltään mieleen. Eikö ap oikeasti keksinyt näistä mitään itse, eli oliko avaus pelkkää moralisointia? 

Vierailija
11/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua tota lentopelkoa juomisen syyksi. Jos pelkää niin eikö mielummin haluaisi olla skarppina jos tulee esim. evakuointitilanne kuin olla pöhnässä?

Vierailija
12/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankuluksi, lomalla voi ottaa milloin vaan ei tartte odottaa viikonloppua. Ei siellä koneessa muuten aika kulu.

Vierailija
13/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen aina autolla joka paikkaan, enkä tuosta syystä juo missään pippaloissakaan. Sen kerran kun menen lomalle lentokoneella, annan itselleni luvan juoda. Huppeliin saakka minua ei saa silloinkaan, mutta aivan varmasti nautin viiniä!

Vierailija
14/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään juo koneessa. ja en muutenkaan heti kisko alkoholia kun on loma/pääsee kotoa pois/ei tarvitse ajaa.

Vierailija
15/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 16:10"]

Mä en tajua tota lentopelkoa juomisen syyksi. Jos pelkää niin eikö mielummin haluaisi olla skarppina jos tulee esim. evakuointitilanne kuin olla pöhnässä?

[/quote]

Minä ainakin muutaman lasillisen jälkeen en kiinnitä kamalasti huomiota normaaleihin kolahduksiin, töyssyihin yms., joten olo on mukava, mutta tarpeeksi skarppi, jos nyt jotain sattuisi. Lennän paljon ja pelkään sitä jonkin verran. Lisäksi lennoilla on tylsää enkä ymmärrä mikä ongelma siinä on kanssamatkustajille jos muutaman ottaa eikä ole häiriöksi.

Miksi moralisoitte ja vahtaatte muiden tekemisiä? ;)

Vierailija
16/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pääsin vahingossa bisnesluokaan työmatkan paluulennolla ja silloin vetaisin muutamat gintonik, kun ilmaiseksi sai.

Lentelen nykyisin usein Helsinki-Moskova väliä ja minusta sillä välillä ei edes saa alkoholia, ei finskillä eikä aeroflotilla. Muutenkin alkoholin tarjoilua on kai vähennetty reittilennoilla aika rankasti. Yksi syy on se että työmatkalla olevat eivät juo, eivätkä myöskään halua olla humalaisten lomalaisten seurassa.

Vierailija
17/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en juo lennoilla alkoholia. Vettä ja kahvia.  En muutenkaan lotraa tuon alkoholin kanssa niin lennot ei ole poikkeus siinäkään.

Toisekseen lentopelosta kärsin ja siihen otan aina rauhoittavan lääkkeen. Ja niissä olen ehdottoman tarkka ettei lainkaan alkoholia. Ei 1vrk ennen ekaa tablettia. Ja se 1 vrk vähintään viimeisen tabletin ottamisesta.