Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisisitko kertoa uusille ystäville "hurjasta" menneisyydestäsi?

Vierailija
23.03.2014 |

Jos sinulla sellainen olisi. Esim. jos olisit nuorena käyttänyt huumeita, uskaltaisitko kertoa siitä uusille ystävillesi aivan erilaisesta elämänpiiristä kuin "entinen elämäsi"? Onko aidon ystävyyden merkki sitten se, että on koettava kaikesta (myös ikävästä menneisyydestä) voitavan puhua.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele uskaltaa. Menneisyydestä ei ehkä kannata kertoa, mutta se ei ole sama kuin ettei uskalla.

Vierailija
2/10 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kertoa ja sanoa että nykyisin lähinnä lätisen netissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitäis vuodattaa uusille ystäville jotain monen kymmenen vuoden takaisia juttuja, joita tuskin itsekään enää muistaa?

Ei mua ainakaa kiinnosta uusien ystävien nuoruusvuodet. Ehkä sitten joskus paljon myöhemmin, kun oikeesti ollaan ensin kunnolla tutustuttu eikä oo tässä päivässä enää muuta puheenaihetta.

Vierailija
4/10 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ole kertonut. Käytin suonensisäisiä huumeita 6 vuotta enkä tosiaan näe syytä siitä avautua. Olen itse käynyt asiat itseni kanssa läpi, analysoinut miksi siihen ajauduin, mikä huumeissa minua viehätti ja millainen ihminen olen nyt. Se riittää. Asia on loppuunkäsitelty ja saa pysyä menneisyydessä. Kuivilla olen ollut 10 vuotta. Toisaalta helpottaa, kun elämässäni ei huumeidenkäytön takia ole ollut mitään "aukkoa". Asuin kivassa kämpässä, opiskelin yliopistossa ja valmistuin narkkivuosieni aikana. On ns. helppo jättää pieni detalji mainitsematta, että aloitin aamuni tööteillä.

Vierailija
5/10 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ystävälle. Oikealle ystävälle.

Olen kertonut myös joillekin kavereille ja lapsilleni, esim juuri huumeiden käytöstä. Mutta en kaikille kertoisi.

Vierailija
6/10 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 13:38"]

Minä en kyllä ole kertonut. Käytin suonensisäisiä huumeita 6 vuotta enkä tosiaan näe syytä siitä avautua. Olen itse käynyt asiat itseni kanssa läpi, analysoinut miksi siihen ajauduin, mikä huumeissa minua viehätti ja millainen ihminen olen nyt. Se riittää. Asia on loppuunkäsitelty ja saa pysyä menneisyydessä. Kuivilla olen ollut 10 vuotta. Toisaalta helpottaa, kun elämässäni ei huumeidenkäytön takia ole ollut mitään "aukkoa". Asuin kivassa kämpässä, opiskelin yliopistossa ja valmistuin narkkivuosieni aikana. On ns. helppo jättää pieni detalji mainitsematta, että aloitin aamuni tööteillä.

[/quote]

Käytit joka päivä. Ehkä idea on jotain sellaista, että pidän itseäni huonompana kuin muut menneisyyden takia, niin siksi se huono puoli pitää paljastaa. Toisaalta esim. sinusta voisin sanoa että en voi pitää sinua huonompana. Miksi sitten itseäni.

Minullakin oli siihen "syyt".

Vierailija
7/10 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro. Mulla on varsin sairas lahkomenneisyys joka vastaa minusta salattavuudessa huumeidenkäyttöä tai linnatuomiota. Siitä tietävät vain sen aikaiset kaverit. Ehkä muutaman vuoden päästä voisin kertoa tämänhetkisille kavereile valikoidusti, jos huomaan että kiintymys minuun on aitoa ja pysyväisluonteista. Silloin voin uskaltaa ottaa riskin.

Vierailija
8/10 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 13:38"]

[/quote]

Käytit joka päivä. Ehkä idea on jotain sellaista, että pidän itseäni huonompana kuin muut menneisyyden takia, niin siksi se huono puoli pitää paljastaa. Toisaalta esim. sinusta voisin sanoa että en voi pitää sinua huonompana. Miksi sitten itseäni.

Minullakin oli siihen "syyt".

[/quote]

Ei se sinua huonommaksi tee ja eikö kuitenkin ole tärkeintä kuka ja millainen ihminen olet nyt? Hänhän on se ihminen, johon nämä uudet ystävät ovat tutustuneet. Tavallaan ymmärrän tarvetta paljastaa menneisyys koska menneisyys on muokannut meistä kustakin sen ihmisen joka olemme tänä päivänä. Mutta minulle itselleni riittää se, että tiedän itse kuka olen tänä päivänä ja kuinka elämä minusta on nykyisen minäni koulinut. En koe olevani epärehellinen ihmisten edessä jos jätän jonkun henkilökohtaisen asian kertomatta. Tärkeintä tosiaan on, millainen ystävä heille olen tänä päivänä.

Suosittelen sinullekin olemaan armollinen itseäsi kohtaan ja "antamaan itsellesi anteeksi". Uusi alku tarkoittaa ihan oikeasti uutta alkua.

t. 5

Vierailija
9/10 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aidon ystävyyden merkki ei ole avata menneisyyttään joka sopukkaa myöten. Toki odotan ystävän hyväksyvän minut sellasena kuin olen, mutta miksi siitä "hurjasta menneisyydestä" pitäisi kertoa, uusille ystäville varsinkaan. Ehkä jos vuosien kuluessa menneisyyden kuviot tulisivat jollain luontevalla tavalla puheeksi, voisin asiasta jotain mainita.

Vierailija
10/10 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 13:53"]

Minusta aidon ystävyyden merkki ei ole avata menneisyyttään joka sopukkaa myöten. Toki odotan ystävän hyväksyvän minut sellasena kuin olen, mutta miksi siitä "hurjasta menneisyydestä" pitäisi kertoa, uusille ystäville varsinkaan. Ehkä jos vuosien kuluessa menneisyyden kuviot tulisivat jollain luontevalla tavalla puheeksi, voisin asiasta jotain mainita.

[/quote]

Justiinsa näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi