Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko nykykoulussa jokin rangaistus, jos myöhästyy tunnilta tai sanoo jotain vieruskaverille tunnilla?

Vierailija
20.11.2020 |

Ja mikä rangaistus tulee? Entä onko vielä jälki-istuntoja ja mistä hyvästä niitä annetaan?

kyselee 80-luvun lapsi

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan yksittäisistä kerroista mitään. Itse myöhästelin alakoulussa niin paljon, että opettaja laittoi minut istumaan perjantai-iltapäivisin sen verran jälki-istuntoa, kun olin viikon aikana myöhästynyt koulusta.

Vierailija
2/4 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan yksittäisistä kerroista mitään. Itse myöhästelin alakoulussa niin paljon, että opettaja laittoi minut istumaan perjantai-iltapäivisin sen verran jälki-istuntoa, kun olin viikon aikana myöhästynyt koulusta.

Millä vuosikymmenellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikon nopeasti ja luin että mykkäkoulussa.

Vierailija
4/4 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästymisistä tulee huomautuksia, viestejä kotiin ja ennen pitkää myös kasvatuskeskustelu (eli jälki-istunto vanhalla kielellä).

Vieruskaverille jotqin sanomisesta tuskin tulee mitään, koska oppimisen ei enää uskota tapahtuvan tehokkaimmin niin että opettaja kertoo mitä oppilaan pitää muistaa ja oppilas yrittää muistaa sen ulkoa, vaan ajatellaan, että kun oppilas pääsee kokeilemaan tiedon tuottamista, hän oppii myös ymmärtämään ja soveltamaan sitä. Siksi nykyään ei ole tarkoitus että oppilas istuu hipihiljaa ja kuuntelee, vaan että sen vieruskaverin kanssa yhdessä mietitään opeteltavia asioita, mitä niistä seuraa ja mihin ne voisivat liittyä. Eli todennäklisesti vieruskaverille puhuminen on sitä, mitä opettaja on juuri käskenyt tehdä, eikä siitä rangaista, vaan palkitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän