Oletko saanut kertaakaan nettikauppatilaustasi Postin pakettiautomaattiin?
Kuinka monta kertaa olet saanut?
Minä en vielä kertaakaan, vaikka olen tehnyt viimeisen puolen vuoden aikana 6 nettitilausta, jotka olen valinnut toimitettavaksi Postin pakettiautomaattiin. PostNord sen sijaan on onnistunut JOKA kerta toimittamaan automaattiin.
Ihmettelen todella mistä hitosta tämä johtuu 🤨
Kommentit (25)
Lähes aina. Pari kertaa on mennyt postiin.
Aina on tullut lähimpään automaattiin. Kerran paketti tuli kotia kun automaatti oli täysi. Yllätyin positiivisesti. Asuin lähempänä kuin seuraava tyhjä automaatti tai postin piste.
Automaattiin menee aina, mutta ei aina oikeaan.
Syy miksi haluan paketin juuri automaattiin on se, että teen vuorotyötä, enkä jaksa erikseen käydä postissa niiden aukioloaikoina, kun jos otan esim. vuorokauden ympäri olevaan automaattiin pakettini, niin voin hakea sen milloin tahansa.
Ap
Sama tilanne kuin aloittajalla. Aina se lähikaupan laatikosto täynnä ja pitää hakea tiskiltä.
Monta kertaa on tullut lähikaupan automaattiin, mutta monesti menee myös jonnekin muualle.
Siis vuorokauden ympäri auki olevaan kauppaan jossa pakettiautomaatti on*
Ap
20 kerrasta kaksi meni postiin, koska automaatit täynnä.Ei postin vika, jos asiakkaat ei hae pakettejaan automaatista.
Viimeksi eilen tuli ilmoitus, että sorry, pakettisi vietiin tilanpuutteen takia Kasarmitorille. Tänään sitten fillaroin sinne hienostoalueelle, asun itse Paloheinässä.
Vierailija kirjoitti:
20 kerrasta kaksi meni postiin, koska automaatit täynnä.Ei postin vika, jos asiakkaat ei hae pakettejaan automaatista.
Kyllä se on Postin vika, kun on kysyntään nähden liian vähän lokeroita. Postihan sen hakuajankin asettaa.
Noin joka kymmenes paketti menee automaattiin. Käytän vähän hankalammassa paikassa olevia automaatteja (en siis suosituinta lähikaupan) mutta siitä huolimatta ne menee aina Ärrälle. Jossa sitten jono aina ulos asti, myyjätkin niin kypsän oloisia pakettirumbaan 😒
Asun Lahdessa, pakettini viedään Turkuun vedoten siihen, että olen Omapostissa laittanut noutopisteeksi Turussa sijaitsevan automaatin. Ongelma tulee siitä, että itse en saa millään näkyviin tietoa siitä, että haluan pakettini Turkuun, omalla näytöllä se noutopiste on Launeen Prisma. Posti ei usko, vaikka laittaisi näytönkaappauksen, väittävät, että heillä osoite on oikein.
Itse pitkästä aikaa tilasin Ikeasta pari viikkoa sitten. Tilasin juuri siksi, että oli mahdollista valita lähtikauppa toimituspaikaksi. Posti omavaltaisesti siirsi lähetyksen kauempana olevaan, huonommin auton kanssa lähelle ajettavaan paikkaan. Jäi sinkulta painava kaapppaketti hakematta.
Valitin tästä vähän Ikeaan. TOtesin, että tilauksen olennainen osa on se, mihin paketti menee ja on väärin, että se muutetaan ilman jälkikäteen. Sen, mitä valikossa lukee, pitäisi päteä loppuun saakka. Pahoittelivat kovasti, mutta minkä he sille mahtavat. Postihan siinä välikätenä häärii.
Tähän liittyy se vielä, että Posti lähetti muuttuneesta hakupaikasta sähköpostin. LÄhettäjänä luki osoiterivillä vain tyyliin "ilmoitukset.noreply". Näin avaamatta viestiä gmailin esikatselussa ekan rivin. Viesti alkoi: Moi! Pakettisi on epähuomiossa blaa blaa blaa.
Epämääräinen osoite + tuo epäasiallinen Moi!-aloitus viestissä = tulkintani oli, että kyse on huijausviestistä. Niinpä en uskaltanut avata sitä! Onneksi sama tuli textinä puhelimeen.
Tiedän Postin epämuodollinen viestintä -kampanjan twitterissä, mutta eipä tullut mieleen, että se on yhtä huoleton myös noissa virallisissa viesteissä. Kääntyi pahasti itseään vastaan. Vaikutelma oli kuin huoleton teini, jota ei voisi vähempää kiinnostaa ja muodon vuoksi pahoittelee sori siitä -tyyliin.
Huono maku jäi. Posti on aivan pihalla niin tehtävänsä kuin viestintänsä laadun suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Itse pitkästä aikaa tilasin Ikeasta pari viikkoa sitten. Tilasin juuri siksi, että oli mahdollista valita lähtikauppa toimituspaikaksi. Posti omavaltaisesti siirsi lähetyksen kauempana olevaan, huonommin auton kanssa lähelle ajettavaan paikkaan. Jäi sinkulta painava kaapppaketti hakematta.
Valitin tästä vähän Ikeaan. TOtesin, että tilauksen olennainen osa on se, mihin paketti menee ja on väärin, että se muutetaan ilman jälkikäteen. Sen, mitä valikossa lukee, pitäisi päteä loppuun saakka. Pahoittelivat kovasti, mutta minkä he sille mahtavat. Postihan siinä välikätenä häärii.
Tähän liittyy se vielä, että Posti lähetti muuttuneesta hakupaikasta sähköpostin. LÄhettäjänä luki osoiterivillä vain tyyliin "ilmoitukset.noreply". Näin avaamatta viestiä gmailin esikatselussa ekan rivin. Viesti alkoi: Moi! Pakettisi on epähuomiossa blaa blaa blaa.
Epämääräinen osoite + tuo epäasiallinen Moi!-aloitus viestissä = tulkintani oli, että kyse on huijausviestistä. Niinpä en uskaltanut avata sitä! Onneksi sama tuli textinä puhelimeen.
Tiedän Postin epämuodollinen viestintä -kampanjan twitterissä, mutta eipä tullut mieleen, että se on yhtä huoleton myös noissa virallisissa viesteissä. Kääntyi pahasti itseään vastaan. Vaikutelma oli kuin huoleton teini, jota ei voisi vähempää kiinnostaa ja muodon vuoksi pahoittelee sori siitä -tyyliin.
Huono maku jäi. Posti on aivan pihalla niin tehtävänsä kuin viestintänsä laadun suhteen.
Älä valita. Tilasit niin suuren/painavan = sohvan? esineen ettei se mahtunut postiautomaattiin. Eivät sitten rakentaneet siihen sinun lähelle isompaa postiautomaattia.
Voi kyynel.
On tullut aina sinne minne olen tilannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valita. Tilasit niin suuren/painavan = sohvan? esineen ettei se mahtunut postiautomaattiin. Eivät sitten rakentaneet siihen sinun lähelle isompaa postiautomaattia.
Voi kyynel.
Tilasin 2 pientä kaappia, jotka kokoamattomina ikea-tyyliin hyvin littanoissa paketeissa. Syy väärään paikkaan pakettien toimittamiseen ei ollut paketeissa edes Ikean itsensä mukaan vaan siinä, että "Postilla on nyt kovasti kiirettä". Palkkaisi sitten lisää populaa eikä potkisi koko ajan työntekijöitä ulos!
Ja vedä sinä kuule se oma henkilökohtainen nahkasohvasi (iso, löysä) syvälle päähäsi!
Systeemin pitää luonnollisesti toimia niin, että jos paketti on joskus liian iso, toimituspaikan valintavalikosta ei pitäisi pystyä sillä kertaa valitsemaan hakupaikaksi sellaista, johon se paketti ei mahdu tulemaan. Hyvin helppo tilaussysteemi laatia nykyään tietoteknisesti.
Olen saanut aina kun olen tilannut.
Vierailija kirjoitti:
Muakin ärsytti tuo "Moi!" postin tekstarissa. Luulin, että joku jouluapulainen oli sen itse kirjoittanut mulle kiireessä, mutta onkin ihan virallinen viestipohja...
Olen, ehkä noin 2/3 kerroista. Tilauksia on alle 20.