Nieltäessä kipu kitalaessa, turvonneet kaulan imusolmukkeet ym..?
Nyt kolme päivää jatkunut nieltäessä kova kipu kitalaessa, varsinkin oikea imusolmuke kaulasta turvoksissa ja kosketusarka sekä säteilevä kipu niskaan ja kaulaan tuosta kitalakikivusta. Olen tässä odotellut, että nouseeko kuume jos olisikin joku angiina, mutta ei siis oo mitään muita flunssan oireita kun toi kitalaen kipu, joka oudosti sit säteilee niskaan ja kaulaan ja vähän kertyy limaa juurikin 'kitalakeen', mutta nenä ei vuoda eli lima ei tule muuten ulos kuin kunnolla ällösti räkimällä.
Onko kellään mitään tietoa, mikä vois olla kun en googlettamallakaan oikein löytänyt mitään kunnolla osuvia oire/tautikuvauksia? Teellä, kylmällä juomalla, hunajalla ja strepsilsseillä olen nyt koittanut hoitaa, mutta kipu on ja pysyy. Ja vielä kun ei oikein ikinä ole tarvinnut sairastumisien takia lääkärissä käydä niin kannattaako ennemmin varata lääkäriaika vaiko mennä päivystykseen tän kanssa jonottamaan?
Kommentit (7)
Kuulostaa alkavalta flunssalta/kurkkukivulta.
Angiina tai sinuiitti. Ei kuume ole edellytys noille taudeille.
T: sh
Jos jatkuu vielä pari päivää kovana kipuna, kävisin näyttämässä terkkarin hoitajalle, tarvitaanko nieluviljely. Mutta jos lähtee tuosta paranemaan en menisi.
Nyt on kovasti angiinaa liikenteessä. Meidän perheessä paljastui yhdeltä, mutta kun tutkittiin, niin olikin kaikilla. Angiina voi siis olla ihan hyvin kuumeeton.
Kiitos vastauksista :) täytyypä nyt pari päivää vielä seurailla jos kerran voi olla myös ilman kuumettakin se angiina. Mutta voisko joku vielä kertoa tuosra, että varaanko mieluummin soittamalla ajan kuin meen päivystykseen?
Itselläni kurkkukipu alkoi maanantaina, tiistaina otettiin nielynäyte: virusperäinen, ei lääkitystä. Nyt vasta eka päivä, kun ei kyrkku ole pahemmin ollut kipeä, hieman vain. Ei kuumetta, ei särkyä.
soita ma-aamusta terveyskeskukseen.
Eikö täällä nyt olisi ketään lääkäriä tai vastaavaa taikka itse samanlaisia oireita kokenutta paikalla. En millään viitsisi ennen maanantaita ainakaan sinne lääkäriin lähteä.. Ap