Helsingissä alkoi hirvittävä hamstraus - mitkä ruoka-aineet on teidän kaupoissa jo loppu?
Tänään oli pastat, tomaattimurskat ja wc-paperit loppu. Kahvia oli vielä jonkin verran. Myös joululahjoja ostetaan kovaa vauhtia.
Kommentit (44)
Onneksi on pakastimessa vähän yli 110 kg lihaa, ei tule hetimiten ruuasta pulaa. Kellari tursuaa tähän aikaan vuodesta juureksia ja kesällä säilötyt tomaatit riittää pitkälle kevääseen samoin kuin marjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan hamstraisi kun kaupat ei ole menossa kiinni?
Jos he ennakoivat, että kohta kielletään kotoa poistuminen?
Sitten voi tilata kotiinkuljetuksella.
Ei voi, kauppojen kotiinkuljetustilauslistat ovat täynnä yli kuukauden eteenpäin.
Lihaa on metsät pullollaan, jos eläimet loppuu metsistä syön naapurit.
Yritätkö ap lietsoa palstalaisia hamstraamaan?
Puhut puppua. Koetat vaan saada ihmiset täällä puhumaan paskaa tai juoksemaan kauppaan. Kumpikaan ei onnistunut.
Ohis, jos totta, eivätkö ihmiset keväästä oppineet mitään? Kotivaran ideahan on se, että sitä tavaraa on AINA jemmassa --> vaikka ei hetkeen pääsisi kauppaan niin ei "kuole" nälkään.
Meilläkin on koko ajan yhdessä kaapissa ns. jemma missä mm. tomaaattimurskaa, tonnikalaa, oliiviöljyä, pastaa, jauhoja, oliiveja, jne. jne. joita säännöllisesti käytetään, ja ostetaan lisää sitä mukaa kun on käytetty.
Esim. 10kpl tomaattimurskaa kaapissa, teen spaghettia johon käytän 2 tölkkiä --> seuraavalla kauppareissulla ostan pari tölkkiä lisää --> kaapissa mikään ei vanhene ja varastoa on koko ajan --> ei tarvitse koskaan mennä kauppaan ja rohmuta KERRALLA 10 tölkkiä koriin.
Katselin pari päivää sitten kun joku keski-ikäinen nainen kaatoi biojätteusiin pakettikaupalla jauhoja, puurohiutaleita, pastaa yms
"Ostettiin keväällä" sanoi hän.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on varmaan joku avustusten maksupäivä.
Se selittäisi miksi se liikuntamtllyn ruokajono oli joku 2 kilsaa pitkä keskiviikon aamulla. Tukiloisilla rahat ja ruuat loppu kun eivät osaa suunnitella.
Miksi ne hamstraa.
Täällä meillä päin on ruokaa riittämiin kaupoissa ja niin on naapurikaupungissakin.
Ovatko ne siellä niin nälkäisiä, koronako se nälättää?
Vierailija kirjoitti:
Taas syy hamstrata jauhelihaa pakastimeen, voi koettaa lahjoa naapurin ettei tulis syömään.
Jos myyn 10kpl koneen osaketta sllä saanee 150 pakettia jauhelihaa. Ehkä pitää ostaa toinen tommonen 1000 litran pakastin kellariin...
Käydään lasten kanssa ruokakaupassa joka arkiaamu klo 9. Ei ruuhkaa, ei hamstrausta. Muutama vanhempi rouva osti suurehkon määrän olutta - kuten lähes joka aamu.
Vierailija kirjoitti:
Jos katsot kassajonossa ympärillesi, huomaat että lihaa on myös useimmat jonottajat pullollaan.
Mun ei tarvi, on kerättynä semmoiset 40 kg ylimääräistä omaan kroppaan joten kunhan vettä hanasta tulee, aika pitkään pärjäilen ilman ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun ei tarvi, on kerättynä semmoiset 40 kg ylimääräistä omaan kroppaan joten kunhan vettä hanasta tulee, aika pitkään pärjäilen ilman ruokaa.
Älä laihduta kovin paljon syön sut ensimmäisenä.
T: dr lecter
Mulla on tapana tilata ruokaa kotiin. Mikään Prisman käytävä ei tunnu leveydeltään riittävän kun suomalainen ihminen - ikää 55+ ja painoa ykkönen tuohon eteen vyöryy täysine kärryineen kohti muita ihmisiä ja viimein lähestyy maalia eli kassaa.
Vessapaperiakin menee tuolla syömisellä viikossa jo kohtalainen paali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan hamstraisi kun kaupat ei ole menossa kiinni?
Jos he ennakoivat, että kohta kielletään kotoa poistuminen?
Sitten voi tilata kotiinkuljetuksella.
Ei voi, kauppojen kotiinkuljetustilauslistat ovat täynnä yli kuukauden eteenpäin.
Eikä ole. Ainakin täällä Espoon, Helsingin ja Vantaan kulmauksessa saa kotiinkuljetuksen vaikka jo heti maanantaiksi. En ole katsonut, vieläkö saisi huomiseksikin. Sitäpaitsi jos haluaa varautua, kannattaa tehdä niitä tilauksia vaikka yksi maitolitra per tilaus niin monen viikon päähän, kun aikoja on. Sitten edellisenä päivänä täydentää tilauksensa. Itse odottelen jo, että Cittarin verkkokaupassa tulisi jo aatonaatto valittavaksi. Siihen asti mulla onkin jo kerran viikossa tilaukset varattuna.
Vierailija kirjoitti:
Katselin pari päivää sitten kun joku keski-ikäinen nainen kaatoi biojätteusiin pakettikaupalla jauhoja, puurohiutaleita, pastaa yms
"Ostettiin keväällä" sanoi hän.
Vaikka olisi olleet päiväykset silloin, söisin vielä. Yleensähän noissa on se vuoden verran päiväystä ainakin. Kokeile tätä Porvoon-roskiksen anekdoottia keväällä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, jos totta, eivätkö ihmiset keväästä oppineet mitään? Kotivaran ideahan on se, että sitä tavaraa on AINA jemmassa --> vaikka ei hetkeen pääsisi kauppaan niin ei "kuole" nälkään.
Meilläkin on koko ajan yhdessä kaapissa ns. jemma missä mm. tomaaattimurskaa, tonnikalaa, oliiviöljyä, pastaa, jauhoja, oliiveja, jne. jne. joita säännöllisesti käytetään, ja ostetaan lisää sitä mukaa kun on käytetty.
Esim. 10kpl tomaattimurskaa kaapissa, teen spaghettia johon käytän 2 tölkkiä --> seuraavalla kauppareissulla ostan pari tölkkiä lisää --> kaapissa mikään ei vanhene ja varastoa on koko ajan --> ei tarvitse koskaan mennä kauppaan ja rohmuta KERRALLA 10 tölkkiä koriin.
Monet oikeasti kuvittelevat, että kotivara on jotain sissimuonaa, jota ei ole tarkoituskaan syödä, jos ei tule pakkotilanne. Jotain, mikä heitetään roskiiin, jos parasta ennen päivä menee ohi.
Mä olen jo kolmen vuoden ajan tilannut Cittarista kotiinkuljetuksella. Periaatteei tehdä uusi tilaus on se, että kun mulla on esim yksi avaamaton ja yksi avattu paketti kahvia/vessapaperia/pyykinpesuainetta jne lisään tilaukseeni tämän tuotteen. Ja uusimman tuotteen laitan aina kaappiin takimmaiseksi. Yllättävän nopeasti oppii, paljonko mitäkin tavaraa kuluu viikossa. En osta mitään sissimuonaa vaan vain sellaisia elintarvikkeita, joita normaalisti käytän.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on varmaan joku avustusten maksupäivä.
Niin onkin, takuueläke tuli ainakin itselleni.
Ei ollut mikään loppu. 🦠
Mutta tomaattimurskaa pitääkin ostaa, viimeisen purkin avasin eilen