Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestoriidanaiheet parisuhteessanne?

Vierailija
22.03.2014 |

Eli mitä kestoriidanaiheita teillä on?

Aiheuttaako joku asia riidan uudestaan ja uudestaan?

Meillä lakanoiden vetäminen/viikkaaminen.

Olen vähän neuroottinen lakanapyykin siisteydestä ja miestä ei kiinnosta, joten kun viikataan, ja mies ei tee taitoksia hyvin tai suorista nurkkia, niin saan hepulin.

Mistä teillä riidellään? :)

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä riideltiin loppuaikoina sekä rahasta että kotitöistä. Ja sitten vielä seksistä.

Nyt ollaan erottu.

Vierailija
22/43 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt! Saatana, tuntuu että on 3 lasta kahden sijasta. Siis kun miehen jälkiä saa siivota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous- siisteys/kotitöiden jako  (minun jatkuvan kiukutuksen aihe)

Seksin vähyys ( miehen jatkuvan kiukutuksen aihe)

Vierailija
24/43 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, sillä emme riitele. Osaamme keskustella asioista rauhallisesti, korottamatta ääntämme.

Vierailija
25/43 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mies pelaa liikaa

-mies tuhlaa vähäiset rahat esim.veikkaukseen

-mies ei hoida lapsia/kotitöitä oma-alotteisesti

-mies valittaa että kodin sekaisuus johtuu vain laiskuudestani

-liian vähän seksiä

onhan näitä riidan aiheita...

Vierailija
26/43 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi riitelette? Mitä hyötyä kovasanaisesta vastakkainasettelusta on? Eikö olisi parempi, jos asiasta puhuttaessa pyrittäisiin pysymään samalla puolella ja ratkaisemaan ongelma yhdessä? -13

Vierailija
27/43 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi riitelette? Mitä hyötyä kovasanaisesta vastakkainasettelusta on? Eikö olisi parempi, jos asiasta puhuttaessa pyrittäisiin pysymään samalla puolella ja ratkaisemaan ongelma yhdessä? -13

Vierailija
28/43 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin vähyydestä ei varsinaisesti olla ikinä riidelty (miehelle tuntuu mainiosti riittävän kerta vuodessa... viime kerrasta on nyt pari kuukautta, sitä edeltävästä kerrasta puolitoista vuotta jne.), mutta se tuntuu aiheuttavan mulle kaikenlaisia räjähtelyitä asioista mistä normaalisti en jaksaisi paljon välittää, esim. se että äijä jättää farkkunsa lojumaan minne sattuu.

Vierailija
29/43 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 22:11"]Ei mitään, sillä emme riitele. Osaamme keskustella asioista rauhallisesti, korottamatta ääntämme.

[/quote] Ai. Mun mielestä riitely puhdistaa ilmaa ja on ihan hyödyllistä välillä.

Mutta toisaalta jos riidat on aina tasoa world war, niin sitten ei tietysti olisi hyvä.

Mutta esim. meidän lakanariidat on pieniä ja oikeasti turhanpäiväisiä:) ap

Vierailija
30/43 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitely puhdistaa ilmaa. Ihmiset on kato erilaisia selvittämään konflikteja.

Meillä riidellään siitä, että mies ei pussaa eikä helli, ei välttämättä edes silloin kun sillä saa pillua.

Vierailija
31/43 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 22:15"]Miksi riitelette? Mitä hyötyä kovasanaisesta vastakkainasettelusta on? Eikö olisi parempi, jos asiasta puhuttaessa pyrittäisiin pysymään samalla puolella ja ratkaisemaan ongelma yhdessä? -13

[/quote] on ihan tervettä purkaa välillä sitä turhautumista, mikä pitkässä suhteessa syntyy toisen pieniin vikoihin ja sillon voi riidellä ja päästää höyryjä ja sitten taas näkee asiat ilman pölykerrosta.

Ongelmia jos suhteessa on niin sitten tietysti pitää asiat yrittää ratkoa! Ap

Vierailija
32/43 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 22:23"]

on ihan tervettä purkaa välillä sitä turhautumista, mikä pitkässä suhteessa syntyy toisen pieniin vikoihin ja sillon voi riidellä ja päästää höyryjä ja sitten taas näkee asiat ilman pölykerrosta.

[/quote]

Millä tavalla rähjääminen on parempi kuin se että kertoo ystävällisesti, mikä on vikana? Ongelmaan saatettaisiin löytää vaikka ratkaisu Huumori on myös hyvä keino käsitellä niitä asioita, jotka eivät tule ratkeamaan. Sellaisiahan on aika paljon joka suhteessa. Riidellessä voi tulla loukanneeksi toista, mutta yhdessä nauraminen lähentää, purkaa jännitteitä ja vähentää stressiä.

Riitely ei ole koskaan rakentavaa viestintää. Kun asioista puhutaan rakentavasti, kyse ei ole enää riitelystä. Se Riitele rakentavasti -niminen kirjakaan ei nimestään huolimatta käsittele riitelyä vaan ongelmanratkaisukeskustelun alkeita. -13

Vierailija
33/43 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 22:23"]

on ihan tervettä purkaa välillä sitä turhautumista, mikä pitkässä suhteessa syntyy toisen pieniin vikoihin ja sillon voi riidellä ja päästää höyryjä ja sitten taas näkee asiat ilman pölykerrosta.

[/quote]

Millä tavalla rähjääminen on parempi kuin se että kertoo ystävällisesti, mikä on vikana? Ongelmaan saatettaisiin löytää vaikka ratkaisu Huumori on myös hyvä keino käsitellä niitä asioita, jotka eivät tule ratkeamaan. Sellaisiahan on aika paljon joka suhteessa. Riidellessä voi tulla loukanneeksi toista, mutta yhdessä nauraminen lähentää, purkaa jännitteitä ja vähentää stressiä.

Riitely ei ole koskaan rakentavaa viestintää. Kun asioista puhutaan rakentavasti, kyse ei ole enää riitelystä. Se Riitele rakentavasti -niminen kirjakaan ei nimestään huolimatta käsittele riitelyä vaan ongelmanratkaisukeskustelun alkeita. -13

[/quote] hei oikeesti mussunmussu.

Vierailija
34/43 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla riidellaan lakimiesten avulla elatuksesta. Taalla Sveitsissa pitaa myos vaimo elattaa. Nakemyseroa on viela melkoisesti elatuksen maarassa ja suits riidellaan. Ero on myos hitaampi, saattaa kestaa viisi vuotta, ja kaksi vuotta pitaa asua erillaan ennen kuin eroa voin hakea.

Vierailija
35/43 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tuollainen "riitelemätön" pariskunta, jonka olen tavannut, on ollut onneton. Toinen osapuoli aina ylpeänä kertoo miten ei riidellä vaan keskustellaan ja se toinen kertoo, että välillä olisi pitänyt riidellä, mutta toinen ei suostunut ja loppujen lopuksi homma ei siitä aiheutuneen ahdistuksen takia toiminut tai sitten ei riidelty sen takia, koska se muka-riitelemätön oli laittanut sen toisen jo niin kyykkyyn, että se toinen ei enää uskaltanut riidellä.

Mä haluan ainakin mieluummin terveen parisuhteen, jossa siis myös joskus riidellään.

Meillä ei ole mitään tiettyä kestoriidanaihetta, ärsytystä tulee, kun molemmilla on verensokeri laskenut.

Vierailija
36/43 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 23:03"]

Mä haluan ainakin mieluummin terveen parisuhteen, jossa siis myös joskus riidellään.

[/quote]

Olemme olleet onnellisesti naimisissa jo kymmenen vuotta. Osasyy tähän on se, että kummallakin on erinomaiset vuorovaikutustaidot. Molemmat meistä ovat sitä mieltä, että huutajaa ei kumppaniksi olisi kannattanut huoliakaan. Riitelylle ei kuitenkaan ole mitään tarvetta. -13

Vierailija
37/43 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asioista, miehen kännäilystä ja sen seurauksista, sekä miehen haluttomuudesta.

Vierailija
38/43 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehet aina ollu haluttomia, vai onko tää joku niiden uus juttu... ärsyttävää.

Tai no mun eksä halus mua kyllä jatkuvasti. Tosin tais sitte haluta monia muitakin... se suhde oli kyllä muutenkin ihan surkea juttu. Mut sentään sai seksiä.

Vierailija
39/43 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous ja miehen ajattelemattomuus taitavat olla yleisempiä aiheita. Olen omasta mielestäni vain siisti ihminen, miehen mielestä neuroottinen siivousfriikki. Mieskin on kyllä perussiisti (likaiset vaatteet menee pyykkikoriin ja likaiset astiatkin kulkeutuu keittiöön asti, vaikkei sitten pesukoneeseen asti menekään ilman huomauttamista), mutta eniten mun pinnaa kiristyttää se, että tuntuu kuin mies ei yhtään pysähdy "miettimään" mua.

Esimerkiksi, mies tulee kotiin, avaa tietokoneen ja istuu siinä niin kauan kunnes minä tulen kotiin. Ei tajua esim. tehdä ruokaa valmiiksi, jos olen lähtenyt aamulla klo 8 ja tulen illalla klo 8 kotiin, vaan se ruoka pitää joko a) minun itse tehdä (tai aloittaa tekeminen, jolloin mies tajuaa tulla avuksi tai b) muistuttaa miestä 3 kertaa päivän aikana että toivoisin ruuan olevan valmis kun tulen kotiin. Silloinkin saattaa olla ettei ruoka ole valmiina koska "en mä tienny mitä sä haluat ruuaksi" ARGH. Siinä vaiheessa kun on tehnyt 12-tuntisen päivän niin se on aivan vitun sama mitä on ruuaksi, kunhan olisi jotain.

Tälläinen, plus stressaavan päivä tietysti johtaa mun pinnan kiristymiseen ja hampaiden kirskutteluun ja välillä myös enemmän tai vähemmän kovaääniseen sanaharkkaan. Yleensä kylläkin minun puoleltani yksinäistä riitelyä, koska mies on aika letkeä ja pitkäpinnainen tyyppi, joka harvoin sanoo ikävästi vastaan. Samoin vituttaa joka ikinen päivä tulla kotiin, jossa ei ole tehty alkeellisempiakaan siivousasioita, kuten pyyhitty keittiön pöytää aamiaisen jälkeen tai pedattu sänkyä tai nostettu vaatteita kuivaustelineeltä kaappiin tai imuroitu, vaikka eteinen olisi pelkkää saharaa, vaan kaikki mun pitää tehdä päivän päätteeksi tai pyytää miestä tekemään. En ole miehen äiti, enkä tykkää siitä että pitää jatkuvasti muistuttamaan miestä tekemään osansa kotitöistä. Viimeksi jouduin muistuttamaan 3 päivänä imuroimisesta, koska mies ei koskaan muistanut sitä.

Mies on myös vahvasti pusipusihalihali-ihminen, joka tykkää seksistä, ja itse olen hieman viileämpi tyyppi, joka ei niinkään välitä ylenpalttisesta koskettelusta. Seksiäkin harrastan mielummin hyvää mutta harvemmin, kuin päivittäistä, mutta kyllästyttävää seksiä. Tästä nyt ei riitoja aiheudu, mutta välillä pahaa mieltä kyllä molemmille, koska mies ei ymmärrä miksi minä en halua jatkuvaa koskettelua ja minä taas en ymmärrä miten joku jaksaa olla useita kertoja pusuttelemassa ja koskettelemassa päivän aikana.

Vierailija
40/43 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 22:11"]Ei mitään, sillä emme riitele. Osaamme keskustella asioista rauhallisesti, korottamatta ääntämme.

[/quote] Ai. Mun mielestä riitely puhdistaa ilmaa ja on ihan hyödyllistä välillä.

Mutta toisaalta jos riidat on aina tasoa world war, niin sitten ei tietysti olisi hyvä.

Mutta esim. meidän lakanariidat on pieniä ja oikeasti turhanpäiväisiä:) ap

[/quote]

Ap ovatko lakanariidat ja niiden aiheuttamat hepulit myös miehesi mielestä pieniä ja turhanpäiväisiä? Minun korvaani kuulostaa jo luettuna aika rasittavalta, ja olen sentään nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän