Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työ kaupassa stressaa

Vierailija
20.11.2020 |

Hain välivuoden ajaksi töihin kauppaan, että olisi tekemistä ensi kevääseen asti ja samalla voin miettiä, mihin korkeakouluun haen.

Nyt olen ollut viikon ruokakaupassa töissä, ja olen todella stressaantunut, koska en millään meinaa oppia kassan käyttöä.. Joudun aina kysymään apua esim. Veikkauksen kanssa, ja muissakin jutuissa. Pelkään, että en opi koko työsuhteen aikana (kestää puoli vuotta), ja en saa öisin unta juuri ollenkaan, kun stressaan vaan seuraavaa työpäivää ja sitä, että en osaa. Harmittaa myös se, kun joudun jatkuvasti vaivaamaan kiireisiä työkavereita kysymällä neuvoa. Asiat näytetään niin nopeasti, ja kaikki on minulle täysin uutta, että ei jää millään päähän..

Yksi työkaveri kyllä lohdutti, että opin kyllä, mutta entä jos en? Pidän siis kyllä muuten asiakaspalvelusta, ja kassan käyttäminenkin olisi varmasti kivaa jos ei kokoajan tulisi tilanteita, joita en osaa.. Puoli vuotta jokapäiväistä stressiä on pitkä aika, jos en oikeasti vaan opi..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää pystyyn! Niin minäkin luulin ja yht'äkkiä huomasinkin osaavani.

Sulle tulee vaan kaikki uusi samalla kertaa, et millään pysty kaikkea omaksumaan. Ei kukaan pysty😊.

Mukavia työpäiviä, kyllä sä opit.

Terv. Koon kassa🤗

Vierailija
2/9 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on aloittaneet tyhjästä, muista se.

Itsellä on tullut mokattua Veikkauksen kanssa nuorena tyttönä niin, että tuli muutamansadan maksu työnantajan piikkiin. Se vasta hävetti se. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano seuraavalla kerralla, että näytä hitaammin, muuten et opi. Kyllä se siitä, sanot vain rohkeasti.

4/9 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita ylös sen vaikean jutun vaiheet kohta kohdalta tai jos mahdollista, videokuvaa puhelimella, kun työkaverisi näyttää miten se tehdään. Tuo kuvaaminen pitäisi toki tehdä työajan ulkopuolella eikä siinä asiakkaan edessä. 

Vierailija
5/9 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kanssa ruokakaupassa töissä välivuoden. Itselläni se oli virhe, inhosin kys. työtä niin paljon. 

Vierailija
6/9 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse. Eli kun joku tulee näyttämään, miten sitä konetta käytetään, niin hän neuvoo sanallisesti ja sinä teet. Silloin yleensä jää paremmin mieleen.

Olet vasta aloittanut, joten uutta tietoa tulee koko ajan. Kaikkea ei voi oppia heti. Nyt olisi tärkeä yrittää saada nukuttua. Väsyneenä oppiminen on entistä vaikeampaa. Eli kaikki keinot käyttöön, joiden avulla saisit unta paremmin.

Vierailija
7/9 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opit kyllä ap, tuo vaihe vaan, kun kaikki on uutta, on todella raskas. Tärkeintä, että tunnet muuten kaupan omaksi paikaksesi.

Ole sitkeä, kun saat hommat haltuun, sinulla on hyvä mahdollisuus saada opiskelun oheen töitä, kun rahat on vähissä.

Vierailija
8/9 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista kirjoittaa ylös työvaiheet jonnekin vihkoon tms? Kyllä sä opit. Yritä vain pysyä rauhallisena, kun tulee tilanne eteen. Aina alussa on haastavaa.

Vierailija
9/9 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa työpaikassa on aina alkuun vaikeaa, ja varsinkin nuorena kun ei ole vielä ehtinyt kertymään aiempia työkokemuksia, joihin verrata.

Viikko on loppujen lopuksi tosi lyhyt aika oppia uutta, yritä olla armollinen itsellesi :) Kun katsot osaamistasi kuukauden päästä, huomaat että osaatkin jo vaikka mitä!

Yritä antaa aikaa myös palautumiselle, lepää työpäivien jälkeen ja koita tehdä kivoja juttuja.