Miksi pikkupojilla pidetään pitkää tukkaa?
Miksi niin monet pitävät pienillä pojilla polkkamittaista tai vielä pitempää tukkaa? Usein vielä aika epäsiistin näköisenä reuhkana. Ymmärrän tämän niissä perheissä, joissa suositaan raskaampaa musiikkia tai isälläkin on muuten vaan pitkä tukka, mutta suurin osa näistä on ihan tavisperheitä. Ja lapsi siis sen ikäinen, että ei osaa vielä itse vaatia tietynlaista kampausta.
Kommentit (14)
miksi pikkupojilla pidetään lyhyttä tukkaa? miksi tytöillä pitkää? miksi kellään on hiuksia ollenkaan? :D
Siksi että se on kaunis. Kullekin tukka persoonansa mukaan.
Laiskuutta, pojan tukkaa täytyy leikata jatkuvasti.
Miksi niin monilla naisilla on lyhyt tukka? Ja se sitten vielä sängellä tai pystyyn nyrhittyinä hapsuina?
Mä oon AP miettiny samaa. Kamalan näköistä ja tulee mieleen asuntovaunualueella asuva WT perhe
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:55"]
Miksi niin monilla naisilla on lyhyt tukka? Ja se sitten vielä sängellä tai pystyyn nyrhittyinä hapsuina?
[/quote]
Tai paksumpina sarvimaisina tötteröinä.
Hirveen näköistä kun poikalapsella pidempi tukka, joku polkka tai pidempi.
Yrjö
Komppaan ap:tä. Yleensä se äityli ei raatsi leikata poikansa enkelinkiharoita tms. Meillä on pojalla lyhyt tukka, parturi ajaa koneella siistin tukan noin kerran kuussa (5e/krt). En osaisi pitää pojalla pitkää tukkaa. Isällään on myös lyhyt tukka. Sitten kun jäpikkä jotain mielípidettä asiasta ilmaisee voi alkaa toivoa hiustyyliä, mutta siihen asti lyhyt on hyvä. Ja tytöllä on ne kiharat, joita leikkautan lähinnän latvoista pari kertaa vuodessa. Tytölle taas asia on ok, koska minullakin on aina ollut pitkä tukka eikä lapsi ainakaan vielä ole kyseenalaistanut sitä. Musta on ihana laittaa tytölle kampauksia. Poikien pitkät tukat on yleensä vain epäsiistejä.
Meillä kyllä pysyy pitämättäkin :)
No koska. Meidän pojalla oli jo syntyessään pitkä ja paksu tukka. Kerran sen jo olen leikannut, mutta se näytti aivan kamalalta, koska se törrötti ihan villinä pystyssä. Nyt se on taas hartioille asti pitkä ja pysyy kurissa, takussahan se välillä on, mutta silti parempi kuin lyhyt.
Niitä on perinteisesti kutsuttu lapsenkiharoiksi, ovat lutuiset.
Koska lapsi itse haluaa pitkät hiukset?
Voisko olla niinkin yksinkertainen syy?
Olkoon muiden mielestä kuinka epäsiisti sitten tahansa, onneksi mun elämään ei vaikuta muiden lasten lyhyet hiukset.
Miksi pikkutytöillä pidetään pitkää tukkaa?