Tampereella +52 tänään. Miksi luvut eivät päivity tasaisesti?
Tiedotustilaisuudessa vihjailtiin, että mm Pirkanmaalle tulee tänään enemmän lukuja, kun niitä otetaan edeltäviltä päiviltäkin.
Miksi luvut eivät tule heti edelliseltä päivältä?
On tietotekniikka-aika.
Tästä katsoin luvut https://yle.fi/uutiset/3-11300232
Eihän luvuista voi päätellä mitään, kun tulee miten vaan.
Kommentit (14)
Tiukempi rajoituksia pitäisi laitta muuallekin kuin Helsingin lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Oho, kunnon helle!
No hah. En tosiaan laittanut otsikkoon, että koronaluvut.
Uusimmat luvut omasta maakunnasta näkyy soten sivuilta, thl:n tiedot tulee jälkijunassa.
"uusia koronatapauksia on tänään ilmoitettu 461, joista 180 on aiemmilta päiviltä" kertoo IS. Liekö Pirkanmaalla raportoitu jotain tartuntoja jälkikäeen?
Nuo lehdistössä näkyvät päivittäisluvut tulevat tosiaan THL:tä ja perustuvat siihen, mitä sairaanhoitopiirit heille tiettyyn kellonlyömään mennessä päivittäin ilmoittavat. Sairaanhoitopiirien omat ilmoitukset saattavat sitten sisältää esim. sen päivän todetut tartunnat (näin ainakin OYS ilmoittaa).
Sairaanhoitopiiri lähettää tiedot THL:lle. Ei siis THL: n vika
tanpereeella ollaaan vähän hitaita nääs
Koska byrokratia. Sairaanhoitopiiri raportoi viiveellä, minkä lisäksi THL:n päässä rekisterin päivittäisessä on viiveitä.
Ajantasaiset tiedot näkyy taysin sivuilta, koronavirus lukuina -kohdasta. Sieltä näkyy että mitään valtavaa piikkiä ei ole ollut, vaikkakin pientä nousua muutamana viimepäivänä.
Minä taas olen ihmetellyt, kun THL:n sivuilla on omalla paikkakunnalla enemmän tapauksia kuin Sote ilmoittaa - ja vastaava määrä puuttuu sitten toisesta Sotealueen kunnasta. Oisko kenties meidän paikalla otettuja, ja jääneet jumittamaan THL.n tilastoon cäärälle paikkakunnalle...
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen ihmetellyt, kun THL:n sivuilla on omalla paikkakunnalla enemmän tapauksia kuin Sote ilmoittaa - ja vastaava määrä puuttuu sitten toisesta Sotealueen kunnasta. Oisko kenties meidän paikalla otettuja, ja jääneet jumittamaan THL.n tilastoon cäärälle paikkakunnalle...
Mistä te niitä sote lukuja tiiraatte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tostahan ne löytyy Sote-alueen nettisivuilta Koronatiedotteiden alta. Ja oman paikkakunnan luvut päivittyvät myös facebookin sivuille. En tosin tiedä onko näin kaikkialla, enkä missä kirjoittaja 9 asuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tostahan ne löytyy Sote-alueen nettisivuilta Koronatiedotteiden alta. Ja oman paikkakunnan luvut päivittyvät myös facebookin sivuille. En tosin tiedä onko näin kaikkialla, enkä missä kirjoittaja 9 asuu.
Haluiisn tietää Turun luvut. En ole 9.
Miten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluiisn tietää Turun luvut. En ole 9.
Miten
Ollos hyvä
Vierailija kirjoitti:
THL rekisteröi tartunnat testattavan asuinpaikan mukaan testipaikasta riippumatta. Moni sairaanhoitopiiri sen sijaan ilmoittaa kaikki siellä todetut tartunnat vaikka testattavan kotipaikka olisi missä. Siitä ero.
Oho, kunnon helle!