Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereella +52 tänään. Miksi luvut eivät päivity tasaisesti?

Vierailija
20.11.2020 |

Tiedotustilaisuudessa vihjailtiin, että mm Pirkanmaalle tulee tänään enemmän lukuja, kun niitä otetaan edeltäviltä päiviltäkin.

Miksi luvut eivät tule heti edelliseltä päivältä?
On tietotekniikka-aika.

Tästä katsoin luvut https://yle.fi/uutiset/3-11300232

Eihän luvuista voi päätellä mitään, kun tulee miten vaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, kunnon helle!

Vierailija
2/14 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukempi rajoituksia pitäisi laitta muuallekin kuin Helsingin lähelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, kunnon helle!

No hah. En tosiaan laittanut otsikkoon, että koronaluvut.

Vierailija
4/14 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmat luvut omasta maakunnasta näkyy soten sivuilta, thl:n tiedot tulee jälkijunassa.

Vierailija
5/14 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"uusia koronatapauksia on tänään ilmoitettu 461, joista 180 on aiemmilta päiviltä" kertoo IS. Liekö Pirkanmaalla raportoitu jotain tartuntoja jälkikäeen?

Nuo lehdistössä näkyvät päivittäisluvut tulevat tosiaan THL:tä ja perustuvat siihen, mitä sairaanhoitopiirit heille tiettyyn kellonlyömään mennessä päivittäin ilmoittavat. Sairaanhoitopiirien omat ilmoitukset saattavat sitten sisältää esim. sen päivän todetut tartunnat (näin ainakin OYS ilmoittaa).

Vierailija
6/14 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitopiiri lähettää tiedot THL:lle. Ei siis THL: n vika

Vierailija
7/14 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tanpereeella ollaaan vähän hitaita nääs

Vierailija
8/14 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska byrokratia. Sairaanhoitopiiri raportoi viiveellä, minkä lisäksi THL:n päässä rekisterin päivittäisessä on viiveitä.

Ajantasaiset tiedot näkyy taysin sivuilta, koronavirus lukuina -kohdasta. Sieltä näkyy että mitään valtavaa piikkiä ei ole ollut, vaikkakin pientä nousua muutamana viimepäivänä.

Vierailija
9/14 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen ihmetellyt, kun THL:n sivuilla on omalla paikkakunnalla enemmän tapauksia kuin Sote ilmoittaa - ja vastaava määrä puuttuu sitten toisesta Sotealueen kunnasta. Oisko kenties meidän paikalla otettuja, ja jääneet jumittamaan THL.n tilastoon cäärälle paikkakunnalle...

Vierailija
10/14 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen ihmetellyt, kun THL:n sivuilla on omalla paikkakunnalla enemmän tapauksia kuin Sote ilmoittaa - ja vastaava määrä puuttuu sitten toisesta Sotealueen kunnasta. Oisko kenties meidän paikalla otettuja, ja jääneet jumittamaan THL.n tilastoon cäärälle paikkakunnalle...

Mistä te niitä sote lukuja tiiraatte?

Vierailija
11/14 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tostahan ne löytyy Sote-alueen nettisivuilta Koronatiedotteiden alta. Ja oman paikkakunnan luvut päivittyvät myös facebookin sivuille. En tosin tiedä onko näin kaikkialla, enkä missä kirjoittaja 9 asuu.

Vierailija
12/14 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tostahan ne löytyy Sote-alueen nettisivuilta Koronatiedotteiden alta. Ja oman paikkakunnan luvut päivittyvät myös facebookin sivuille. En tosin tiedä onko näin kaikkialla, enkä missä kirjoittaja 9 asuu.

Haluiisn tietää Turun luvut. En ole 9.

Miten

Vierailija
13/14 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluiisn tietää Turun luvut. En ole 9.

Miten

Ollos hyvä

https://www.turku.fi/korona/tartunnat-ja-altistukset

Vierailija
14/14 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

THL rekisteröi tartunnat testattavan asuinpaikan mukaan testipaikasta riippumatta. Moni sairaanhoitopiiri sen sijaan ilmoittaa kaikki siellä todetut tartunnat vaikka testattavan kotipaikka olisi missä. Siitä ero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä