Mikä järki on korkokemgissä?
Suomalaiset naiset rakastavat kulkea juhlakorkokengissä arkisin, sellaisissa ohutpohjaisissa, jotka on tarkoitettu vain tanssisalonkien ja juhlahuoneustojen lattioilla sipsutteluun.
Luulisi että mukavuus ja jalkojen ja koko tukirangan terveys on tärkeintä. Luuletteko, että jokainen ohikulkija muistaa vielä illalla teidät ja kenkänne? Kuka korkokenkiä päivittäin käyttävä kehtaa kertoa miltä ne piikkikorkoiset varvassumput tekevät jaloille, miltä tuntuu, kun kengät potkaisee jalasta illalla?
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:18"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:16"]
Itsekin pidin nuorena korkokenkiä. Oli jotenkin tärkeää olla seksikään ja naisellisen näköinen.
No kummastakin jalkapohjasta on poikittainen holvi laskeutunut ja toisesta pitkittäinen ja on vaivaisenluu. Selän asento ja tukilihakset ovat venyneet vääristä paikoista ja toisista kiristyneet, hartoioiden asento on mennyt vääräksi ja leuka liian eteen.
Nyt sitten työstetään kropan asentoa seurauksena korkokenkien aiheuttamasta huonosta asennosta. Nykyään ajattelen, että korkokengät ovat kuin kiinalaisten naisten sitominen. Miesten takia naiset ovat valmiita tuhoamaan tukirankansa ja selkänsä.
Nuorena sitä on niin tyhmä.
[/quote]
Tarkoitat varmaan kiinalaisten naisten jalkojen sitominen? Vai onko niitä naisiakin sidottu, multa tää on mennyt ihan ohi.
[/quote]
Juu, huomasin, että sana jalka jäi kirjoittamatta, kun tuli keskeytys :)
Mutta en jaksanut kirjoittaa uutta viestiä, kun ajattelin, että eiköhän mammat ymmärrä, mitä tarkoitin.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:18"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:05"]
Minun mummoni jalat on kauniit ja terveet, vaikka hän on koko ikänsä kulkenut korollisissa kengissä. Ikää 87.
Ehkä jotkut survoo jalkansa vääränmallisiin liian pieniin kenkiin, siinä suurin syy ongelmiin.
[/quote]
oikeasti ihmisen olisi parasta kulkea paljain jaloin, eikä korkokengissä. Korkokengissä paino on aina päkiällä ja kantapää ylhäällä, vaikka olisi kuinka hyvänmalliset kengät. Selän mutka korostuu ja aiheuttaa painetta välilevyihin ja rintarangan kaari muuttuu epäluonnolliseksi.
Eli kinestettiinen ketju muuttuu ihmisellä korkokenkien myötä. Vaikka mummosi jalat ovatkin niin kauniit ja ihanat,vaikka hän on ikänsä korkokenkiä käyttänyt.
[/quote]
Niin mutta se alkuperäinen ihmisten paljasjalkakävelyhän on nimenomaan ollut päkiäkävelyä!
Kannattaa satsata laatuun, miehetkin tykkää ;)
[/quote]
Kukaan mies ei pääse selkäsi sisuksiin, kun olet kuusi-seitsenkymppinen. Itse tunnet selkäkipusi ja käyt lääkäreille niistä sitten valittamassa kerran jos toisenkin. No, jokaisen oma valinta, mitä selkänsä ja jalkojensa kanssa tekee. Mutta älkää sitten vanhempana valittako, vaan kestäkää kivut ääneti hammasta purren.
11
Eivät naiset pidä korkkareita miesten takia vaan toisten naisten takia , että turha syyttää miehiä. Meille on sama vaikka käyttäisitte aina crocseja
Korkokengät ovat kauniita, mutta naiset ainakin Britanniassa ja Suomessa kaipaavat kipeästi neuvontaa milloin on aika kulkea korkkareilla ja milloin ei.
Näiden kansakuntien rouvien/neitosten kohdalla on räikeimmät pukeutuisen yli- ja alilyönnit nähnyt.
Suomalaisilla yksi suurin syy sairauslomiin on tuki-ja liikuntaelinvaivat. Vai ei kengillä ole väliä.....
Juu, kellään ei ole mitään vaivoja korkeakorkoisten kenkien takia.....
Miksi sitten 50+ ikäluokka valittelee niin paljon selkä-ja polvivaivoja. Lantionseutu on jäykkä ja lonkankoukistajat kireät ja kulumaa siellä ja täällä.
No en minä niitä koko päivää käytä vaikka kaupungilla ne minulla jalassa näkeekin :D aina laitan kauppaan, asioille, kaupunkiin jne. korkeakorkoiset kengät juu mutta kuinka usein asioin kyseisissä paikoissa? Noin kaksi kertaa viikossa tunnin tai pari kerrallaan..eli käytän korkkareita muutamia tunteja viikossa, lenkille laitan viimeisen päälle jalkaystävälliset paljasjalkalenkkarit, ja työpäivätkin menee niissä tai muissa urheilukengissä. Eli en kyllä saa korkkareilla jalkojani rikottua vaikka en ihmisten ilmoilla juuri muissa näyttäydy. Ja miksi pidän niitä, siksi että ne sopivat naiselliseen tyyliini ja korostavat ryhtiä.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:28"]
No en minä niitä koko päivää käytä vaikka kaupungilla ne minulla jalassa näkeekin :D aina laitan kauppaan, asioille, kaupunkiin jne. korkeakorkoiset kengät juu mutta kuinka usein asioin kyseisissä paikoissa? Noin kaksi kertaa viikossa tunnin tai pari kerrallaan..eli käytän korkkareita muutamia tunteja viikossa, lenkille laitan viimeisen päälle jalkaystävälliset paljasjalkalenkkarit, ja työpäivätkin menee niissä tai muissa urheilukengissä. Eli en kyllä saa korkkareilla jalkojani rikottua vaikka en ihmisten ilmoilla juuri muissa näyttäydy. Ja miksi pidän niitä, siksi että ne sopivat naiselliseen tyyliini ja korostavat ryhtiä.
[/quote]
nyt taidettiin kyllä keskustella ihmisistä, jota pitää korkkareita jatkuvasti ja eivät katso tilannetta, mihin juhlakorkkarit sopii, vaan töpötetään arkitilanteissakin jollain 12 cm koroilla hoippuen.
Kauppaan korkokengät? 2 kiloo jauhelihaa, kiitti, huomaatsä muuten mun uudet luputiinit?
Se on jännä juttu että korkokenkien vaaroista varoittelee aina nämä röökiä vetävät tuulipukunaiset (ja lyhyet miehet)..
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 16:55"] Luuletteko, että jokainen ohikulkija muistaa vielä illalla teidät ja kenkänne?
[/quote]
No näköjään muistaa! :D
vaikka ihmiskunta on tällä hetkellä älyllisesti jo todella kehittynyt niin harmillisen moni nainen mittaa silti arvonsa miesten katseiden määrällä. mikä on äärimmäisen surullista.
tällä tietouden määrällä pitäisi olla selvää, että ihmiskunta kehittyäkseen lajina tarvitsee kaikkea muuta, kuin ulkonäöllä paikastansa auringossa (miehet) taistelevia hiuslisäkkeisiä, muovikyntisiä ja -tissisiä jne., tekonaisia joiden naiseus ilmenee vain teennäisillä ostettavilla lisäosilla.
just luin tyttären demiä, missä ihasteltiin kevään ihanaa hiusvärimuotia.. ja mainittiin että hiusten värjäämistä ei suositella alle 16 vuotiaille.. mutta ei kerrottu mitään miksi ei suositella. olisivat liittäneet juttuun myös pari kuvaa tulehtuneistä ihottumapäistä, joille hiusvärit ovat aiheuttaneet aika hirveän allergisen reaktion. heitä omassakin ystäväpiirissä on jo useita.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:35"]
Se on jännä juttu että korkokenkien vaaroista varoittelee aina nämä röökiä vetävät tuulipukunaiset (ja lyhyet miehet)..
[/quote]
Olen 190cm mies ja en näe korkokengissä mitään hyötyä. Ehkä jos makaisi lattialla niin naisen peppu näyttäisi paremmalta, mutta muuten ei hyötyä.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:32"]
Kauppaan korkokengät? 2 kiloo jauhelihaa, kiitti, huomaatsä muuten mun uudet luputiinit?
[/quote]
:D :D
Olen käyttänyt koko ikäni korkkareitaeikä ole mitään ongelmaa. Nuorempana käytin tosi korkeita n. 15cm nyt 22 vuotiaana en enää viitsi kuin sen max 10 cm.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:38"]
Olen käyttänyt koko ikäni korkkareitaeikä ole mitään ongelmaa. Nuorempana käytin tosi korkeita n. 15cm nyt 22 vuotiaana en enää viitsi kuin sen max 10 cm.
[/quote]
Sinun "koko ikäsi" on vielä hyvin vähäinen. Tule kertomaan 30-35 vuoden päästä, miten sinulla menee, onko selkäkipuja, särkeekö lonkissa. Veikkaisin molempiin kysymyksiin sanaa kyllä.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:21"]
Kannattaa satsata laatuun, miehetkin tykkää ;)
[/quote]
Kukaan mies ei pääse selkäsi sisuksiin, kun olet kuusi-seitsenkymppinen. Itse tunnet selkäkipusi ja käyt lääkäreille niistä sitten valittamassa kerran jos toisenkin. No, jokaisen oma valinta, mitä selkänsä ja jalkojensa kanssa tekee. Mutta älkää sitten vanhempana valittako, vaan kestäkää kivut ääneti hammasta purren.
11
[/quote]
Ei. En pidä niitä toisten naistenkaan takia, vaan itseni. Tykkään kauniista korkokengistä ja haluan niitä käyttää. Aivan sama mitä kenkiä muut käyttää, minä käytän niitä mistä itse tykkään.
Tasan ei mee nallekarkit, mä rakastaisin korkkareita, mutta kun on lapsuudesta saakka ollut niin pahat vaivaisenluut, etten noita ole juuri voinut käyttää..
Tänään keskustelua jatkaa Strictly Style korkokengistä. Hän on valmis kauneuden takia kärsimään.
Itsekin pidin nuorena korkokenkiä. Oli jotenkin tärkeää olla seksikään ja naisellisen näköinen.
No kummastakin jalkapohjasta on poikittainen holvi laskeutunut ja toisesta pitkittäinen ja on vaivaisenluu. Selän asento ja tukilihakset ovat venyneet vääristä paikoista ja toisista kiristyneet, hartoioiden asento on mennyt vääräksi ja leuka liian eteen.
Nyt sitten työstetään kropan asentoa seurauksena korkokenkien aiheuttamasta huonosta asennosta. Nykyään ajattelen, että korkokengät ovat kuin kiinalaisten naisten sitominen. Miesten takia naiset ovat valmiita tuhoamaan tukirankansa ja selkänsä.
Nuorena sitä on niin tyhmä.
[/quote]
En minä niitä muiden takia pidä, varsinkaan miesten, vaan siksi että ne näyttävät kauniilta ja olen vielä pidempi niiden kanssa kuin normaalisti. Ei siinä ole mitään sen kummempaa.