Lääkärit/sh:t, mikä mua vaivaa?
Eilen ilman syytä sydän löi yht'äkkiä lujaa ja nopeasti, joka viides muljahti inhottavasti. Kaapista löytyisi siis Losartan, Emconcor, Hydrex ja Librax. Mitä näistä siis seuraavaksi otan vai onko päivystysasia? En haluaisi turhaan mennä päivystykseen (50 km), onko tämä siis sydänadia vai jotain paniikkihäiriötä? Alkoi, kun istuin ihan iisisti soffalla, mies halusi soittaa lanssin, mutta kielsin. Pitäisikö tilata aika jollekin sydänlääkärille, tällaista tapahtuu nykyään usein?
N38
Kommentit (33)
Saat varmaan reseptin Propralia, loppuu rytmihäiriöt.
Ilkka kanerva on liehitellyt kaikkia av-mammoja ja kaikki nämä nammat ovat lääkäreitä. Myös kaikki av-mammat ovat olleet sängyssä Cheekin kanssa! Iik!
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 16:42"]
Ilkka kanerva on liehitellyt kaikkia av-mammoja ja kaikki nämä nammat ovat lääkäreitä. Myös kaikki av-mammat ovat olleet sängyssä Cheekin kanssa! Iik!
[/quote]Mä oon ollut vain Kanervan kanssa mutta pidin silmät kiinni ja kuvittelin että se oli Cheek
Käy lääkärillä. Äidilläni oli vastaavaa tykytystä jonkin aikaa. Löytyi joku kammiovärinä ja sitä myöten joutuu sairaalaan sydämen uudelleenrytmitystä varten. Ts. oli muuttunut pysyväksi rytmihäiriöksi. Eikä oo vielä ees niin vanha, ikää vasta 54 ja muuten ollut täysin terve.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 16:41"]
[/quote]
Hoovee, mulla on sitäkin, ei auta. Mutta haistatelkaa vaan, kun niin kivaa on..
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 16:48"]
Käy lääkärillä. Äidilläni oli vastaavaa tykytystä jonkin aikaa. Löytyi joku kammiovärinä ja sitä myöten joutuu sairaalaan sydämen uudelleenrytmitystä varten. Ts. oli muuttunut pysyväksi rytmihäiriöksi. Eikä oo vielä ees niin vanha, ikää vasta 54 ja muuten ollut täysin terve.
[/quote]
Kyse oli eteisvärinästä. Pysyväksi muuttunutta kammiovärinää ei voi olla, koska kammiovärinässä sydän ei syki ollenkaan kammioiden väristessä ja kyseessä on elvytystilanne. Eteisvärinässä sen sijaan vain eteiset värisevät, mutta kammiot pumppaavat verta eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 16:47"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 16:42"]
[/quote]Mä oon ollut vain Kanervan kanssa mutta pidin silmät kiinni ja kuvittelin että se oli Cheek
[/quote]No, julkkis kuin julkkis :P
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 16:41"]
[/quote]
Hoovee, mulla on sitäkin, ei auta. Mutta haistatelkaa vaan, kun niin kivaa on..
[/quote]
Sain itse reseptin Propralia, loppui rytmihäiriöt, ajattelin kertoa jos olisi sinuakin auttanut mutta ei nähtävästi.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:04"]
Ilmeisesti joudan kuolla pois
[/quote]
Oletko ap? Jos olet, niin ihme marttyyri! Täällähän on usea vastaaja yrittänyt auttaa sinua kertomalla tietojaan tai omia kokemuksia.
Jos syke tuntuu " sekavalta" , voi kyseessä olla esim eteisvärinä, muljahdukset todennäköisimmin ovat hyvälaatuisia lisälyöntejä. Jälkimmäiset tuntuvat pulssissa taukoina.
Mikäli tilanteeseen ei liity kipua, voimakasta huimausta jt. liitännäisoiretta, tilanne ei todennäköisesti ole huolestuttava. B-salpaaja eli emconcor tai propral auttanevat riittävällä annoksella. Selvyyden tilanteeseen saa toki käymällä lääkärissä.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:21"]
Jos syke tuntuu " sekavalta" , voi kyseessä olla esim eteisvärinä, muljahdukset todennäköisimmin ovat hyvälaatuisia lisälyöntejä. Jälkimmäiset tuntuvat pulssissa taukoina.
Mikäli tilanteeseen ei liity kipua, voimakasta huimausta jt. liitännäisoiretta, tilanne ei todennäköisesti ole huolestuttava. B-salpaaja eli emconcor tai propral auttanevat riittävällä annoksella. Selvyyden tilanteeseen saa toki käymällä lääkärissä.
[/quote]
Kiitos, joku asiallinenkin sentään. Aamuisin pyörtyilen edelleen, pitää vähän pötköttää ennen kuin nousee. Muuten on kyllä vauhdikasta eikä menoa haittaa, mutta mitään vakilääkitystä ei tähän asiaan ole. Eli tempasen loput Emconcorit mitä kaapista löytyy, tosin se aiheuttaa kipua rinnassa, mutta so long suckers! Tämän palstan mukaan, sori asiallisemmat hlöt!
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 16:33"]
Vielä jatkan, jos näillä tiedoilla menen sinne kardiologille, niin mitä tutkimuksia pyydän vai tietääkö se lääkäri itse, miten toimitaan?
[/quote]
Eiku lääkäri tekee niin kuin sinä käsket. heh